Εξάλλου, με τις διατάξεις του άρθρου 16 του ν.1798/1988 (ΦΕΚ 166 Α΄), όπως αυτές ισχύουν, ορίζεται ότι οι απαλλαγές που προβλέπουν οι διατάξεις της παραγράφου 1του ν.490/1976 (ΦΕΚ 331 Α΄) παρέχονται και σε ορισμένες κατηγορίες ευπαθών ομάδων του πληθυσμού (ανάπηροι Έλληνες πολίτες, τυφλοί), οι οποίοι κατά τις διακρίσεις του νόμου, απαλλάσσονται και των τελών κυκλοφορίας των επιβατικών Ι.Χ αυτοκινήτων. Στις απαλλαγές που ορίζονται από τις διατάξεις αυτές του νόμου, δεν καταλαμβάνονται οι ναυτικοί, πολύτεκνοι , επαναπατριζόμενοι και λοιπά πρόσωπα για τα οποία δύνανται να παρέχονται δασμοφορολογικές απαλλαγές κατά την εισαγωγή στην Ελλάδα επιβατικών αυτοκινήτων. Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 28 του ν.2873/2000 (ΦΕΚ 285 Α΄), το ειδικό σήμα χορηγείται υποχρεωτικά και για τα οχήματα για τα οποία προβλέπεται απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας έναντι ποσού 3 ευρώ που αποτελεί το κόστος παραγωγής και διάθεσής του.
Επιπλέον, στα στοιχεία που ελάμβανε μέχρι το 2008 η Γ.Γ.Π.Σ. από το Υ.Μ.Ε. περιέχεται ο χαρακτηρισμός περιπτώσεων που οι κάτοχοί τους απαλλάσσονται από τα Τ.Κ. (στα 3 Ευρώ).
Όμως ο τρόπος αναφοράς δεν διέκρινε τις περιπτώσεις αυτές από άλλες περιπτώσεις (πχ. ναυτικός, πολύτεκνος) για τις οποίες δεν προβλέπεται απαλλαγή. Η Γ.Γ.Π.Σ. διέγνωσε το πρόβλημα και έγινε σε συνεργασία με το Υ.Μ.Ε. η αποκατάσταση του στην έκδοση σημάτων το 2008 (σήμα 2009).
Σε συνέχεια τούτο προέβη στη διάγνωση και όλων των περιπτώσεων για τα προηγούμενα έτη που υπήρχε το πρόβλημα και συνέταξε τις ανάλογες πληροφοριακές καταστάσεις (σε ψηφιοποιημένη μορφή- Excel) για τον έλεγχο και διαχείριση τους από τις Δ.Ο.Υ. σύμφωνα με τα στη συνέχεια περιγραφόμενα.
Με βάση τα ανωτέρω, για την ομαλοποίηση του όλου θέματος και με σκοπό την ενίσχυση της εμπιστοσύνης μεταξύ Πολίτη και Κράτους, γίνεται δεκτό ότι, στις περιπτώσεις αυτές ο φορολογούμενος καλόπιστα αρχικά κατέβαλε το ποσό των τελών κυκλοφορίας το οποίο ανεγράφετο στο ειδοποιητήριο και η λανθασμένη καταβολή δεν οφείλεται αποκλειστικά στην υπαιτιότητά του. Εξάλλου, δεν αποδεικνύεται το γεγονός ότι, οι κάτοχοι των οχημάτων καταβάλλοντας τα ποσά που αναγράφονται στο οικείο ειδοποιητήριο δεν έχουν ήδη εξαντλήσει καλόπιστα τη φορολογική τους αυτή υποχρέωση.
Από τους λόγους αυτούς, στις περιπτώσεις αυτές της καταβολής μειωμένων τελών κυκλοφορίας και ενόψει της ορθής βεβαίωσης των αναλογούντων τελών κυκλοφορίας, δεν επιβάλλεται πρόστιμο που προβλέπουν οι διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 28 του ν.2873/2000, για την καταβολή μειωμένων τελών κυκλοφορίας, λόγω υπαιτιότητας και της Υπηρεσίας.
Για την ταυτότητα του ίδιου νομικού λόγου το πρόστιμο αυτό δεν επιβάλλεται και στις λοιπές περιπτώσεις, στις οποίες με βάση τα στοιχεία γενικώς του ειδοποιητηρίου έχουν καταβληθεί μειωμένα τέλη κυκλοφορίας ή η καταβολή των μειωμένων αυτών τελών οφείλεται εκ παραδρομής στην έκδοση απόφασης απαλλαγής των τελών κυκλοφορίας από τον αρμόδιο Προϊστάμενο Δ.Ο.Υ, χωρίς να συντρέχει νόμιμος λόγος.
Εξάλλου, για τη βεβαίωση και καταβολή των οφειλόμενων τελών κυκλοφορίας και προστίμων παρελθόντων ετών, με τις διατάξεις της παραγράφου 4 του άρθρου 31 του ν.3697/2008 (ΦΕΚ 194 Α΄), συμπληρώθηκαν οι διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 28 του ν.2873/2000 και περαιτέρω τροποποιήθηκαν ανάλογα οι διατάξεις της αριθμ. 1104481/746/ Τ. & Ε.Φ / ΠΟΛ.1136/24-11-2006 (ΦΕΚ 1808 Β΄) απόφασης του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών με την έκδοση της αριθμ. 1114972/1280/Τ.& Ε.Φ /ΠΟΛ.1153/14-11-2008 (ΦΕΚ 2572 Β’/ 18-12-2008) νεότερης όμοιας απόφασης. Ειδικότερα, προβλέπεται ότι αρμόδιος για τη βεβαίωση καθίσταται ο προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ φορολογίας εισοδήματος του κατόχου του οχήματος κατά το χρόνο της βεβαίωσης αυτών. Για τη βεβαίωση των οφειλομένων ποσών, ο αρμόδιος προϊστάμενος συντάσσει χρηματικό κατάλογο σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
Ο χρηματικός αυτός κατάλογος περιλαμβάνε
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr