Τα ΚΕΔΑΚ (Κλιμάκια Ελέγχου Διακίνησης Αγοράς Καυσίμων) θα κάνουν και κοστολογικούς ελέγχους ενώ θα μπορούν να επιβάλουν άμεσα ποινές για νοθεία μετά από εξέταση δείγματος που θα γίνεται επιτόπου, χωρίς να χρειάζεται επιβεβαίωση από το Γενικό Χημείο.
Ο επιστημονικός υπεύθυνος της έρευνας κ.’λκης Κορρές ανέφερε ότι η τιμή χωρίς φόρους της αμόλυβδης στη χώρα μας το 2008 ήταν η πέμπτη υψηλότερη στην ΕΕ και του ντήζελ κίνησης η ακριβότερη μεταξύ των 27, ωστόσο σε σύγκριση με τις χώρες της Μεσογείου βρισκόμαστε κοντά στο μέσο όρο. Ο κ.Κορρές ανέφερε πως οι αιτίες για τις διαφορές από το μέσο όρο της ΕΕ είναι η μορφολογία της χώρας που ανεβάζει το κόστος μεταφοράς (νησιά, ορεινό ανάγλυφο), οι δυσκολίες στην κατασκευή νέων δεξαμενών, οι μικρές καταναλώσεις ανά πρατήριο, το λαθρεμπόριο και η πειρατεία, η γραφειοκρατία στις τελωνειακές διαδικασίες, οι περιορισμοί στην έκδοση νέων αδειών βυτιοφόρων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, το 2008 η τιμή διυλιστηρίου κάλυπτε το 41 % της λιανικής τιμής της αμόλυβδης (από 38 % το 2005), οι φόροι ήταν το 48 % (από 50 %) και τα μικτά περιθώρια κέρδους 11 % (από 13 %). Το ΙΟΒΕ υπογραμμίζει εξάλλου ότι οι ποσοστιαίες αυξομειώσεις στις λιανικές τιμές είναι μικρότερες από τις αντίστοιχες αυξήσεις / μειώσεις των διεθνών τιμών καθώς στις τιμές καταναλωτή περιλαμβάνεται σταθερό ποσό φόρου. Σε δηλώσεις του ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ κ.Κ.Μίχαλος ανέφερε ότι η μελέτη αναδεικνύει τα δομικά προβλήματα της αγοράς καυσίμων, όπως ο μεγάλος αριθμός των πρατηρίων και τα κλειστά επαγγέλματα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr