Υστερα από ένα εφιαλτικό πρώτο τετράμηνο το οποίο στέρησε 100.000 αυτοκίνητα από την αγορά, ο Μάιος σκορπίζει τα πρώτα χαμόγελα στους αντιπροσώπους. Οι πληροφορίες εμφανίζουν τις πωλήσεις των ΙΧ να «τρέχουν» με ρυθμό της τάξεως του 20% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα την στιγμή που το πρώτο τετράμηνο του έτους, οι πωλήσεις υποχωρούσαν κατά 40%.
Κανονικά, η έκπτωση κατά 50% στα τέλη ταξινόμησης, τελειώνει τον Αύγουστο. Βέβαια, ήδη οι συζητήσεις για το ενδεχόμενο παράτασης έχουν ξεκινήσει. Εκτιμάται ότι η αγορά, τώρα έχει αρχίσει να παίρνει τα πάνω της και χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να ανταποκριθεί στις εκπτώσεις. Αλλωστε, παραδοσιακά, ο Ιούλιος και ο Αύγουστος δεν ανήκουν στους λεγόμενους «καλούς» μήνες για τους αντιπροσώπους των αυτοκινήτων.
Επιβεβαίωση των πληροφοριών περί παράτασης δεν αναμένονται από το υπουργείο Οικονομικών τουλάχιστον μέχρι να πλησιάσει η καταληκτική ημερομηνία. Κι αυτό για να μην ανακοπεί ο ρυθμός που έχει αναπτύξει η αγορά. Βέβαια, το ενδεχόμενο παραμένει κάτι περισσότερο από ανοικτό καθώς αυτά που χάνει το υπουργείο Οικονομικών από τα τέλη ταξινόμησης, τα κερδίζει από τον Φ.Π.Α που επιβάλλεται στα αυτοκίνητα, και φυσικά από τον αυξημένο όγκο των πωλήσεων.
Για τους οδηγούς των ΙΧ, θα υπάρξουν και άλλα «νέα» από το φθινόπωρο. Τι εκκρεμεί;
- Το ενδεχόμενο αύξησης του ειδικού φόρου στα καύσιμα. Αύξηση του φόρου κατά 10% θα αυξήσει την τιμή της αμόλυβδης κατά 4 λεπτά το λίτρο
- Το ενδεχόμενο αύξησης των τελών κυκλοφορίας. Εξετάζεται το ενδεχόμενο τα τέλη να συνδεθούν με τις εκπομπές αερίων ρύπων του κάθε αυτοκινήτου
- Την επαναφορά των τεκμηρίων για τα αυτοκίνητα. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το μέτρο δεν θα αγγίξει όσους έχουν μόνο ένα αυτοκίνητο έως 2000 κυβικών, αλλά ούτε τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους.
Θάνος Τσίρος
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr