Αυξήσεις που αναμένεται να πλήξουν περαιτέρω τον οικογενειακό προϋπολογισμό και να περιορίσουν τη μέση δαπάνη ανά επίσκεψη στα σούπερ μάρκετ. Η δαπάνη αυτή σύμφωνα και με πρόσφατη έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών ήδη έχει πέσει στα 63 ευρώ από 71,5 ευρώ πέρυσι. Και αυτό παρά το ότι έχουν αυξηθεί οι μηνιαίες επισκέψεις των καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ σε 7 φορές από 6,3 που ήταν το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Η πλειονότητα των καταναλωτών, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, (58%) ξοδεύει έως 50 ευρώ κάθε φορά που επισκέπτεται το σούπερ μάρκετ, το 32% δαπανά από 51 έως 100 ευρώ και μόλις ένα 1% ξοδεύει περισσότερα από 100 ευρώ κάθε φορά.
Παρά, ωστόσο, τις επικείμενες αυξήσεις τιμών στα τρόφιμα παράγοντες της αγοράς τονίζουν ότι παραδοσιακά το μεγάλο κύμα ανατιμήσεων θα πρέπει να αναμένεται στα τέλη του έτους-αρχές του επομένου. Μιλούν για ανατιμήσεις μεταξύ 4%-15%.
«Πρωταθλητισμό» κερδοσκοπίας, όμως, κάνουν και τα περίπτερα, καθώς και τα ψιλικατζίδικα. Σύμφωνα με παράγοντα της αγοράς, περίπτερα και ψιλικατζίδικα εκμεταλλευόμενα το γεγονός ότι τα σούπερ μάρκετ αποτελούν τους συνήθεις ύποπτους δρουν ανενόχλητα ανεβάζοντας κατά βούληση τις τιμές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, συνεχίζει η ίδια πηγή, είναι τα είδη "αυθόρμητης αγοράς", όπως ονομάζονται τσίχλες και σοκολάτες, τα οποία πωλούνται ακριβότερα έως και 40% από τις αλυσίδες του λιανεμπορίου.
Δ. Καραγιαννοπούλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr