«Στην εποχή της αντιπαροχής, όταν κατασκευάζονταν πολυκατοικίες, μέχρι και το τέλος της δεκαετίας του 80 περίπου, σε πολλές περιπτώσεις όταν ο κατασκευαστής έφτιαχνε τη σύσταση οριζοντίου ιδιοκτησίας της πολυκατοικίας, προέβλεπε μια πιλοτή στο ισόγειο και στην πιλοτή αυτή προέβλεπε διάφορες θέσεις στάθμευσης. Εκεί, σε κάθε θέση στάθμευσης που προβλεπόταν υπήρχε και ένα χιλιοστό που αντιστοιχούσε στο οικόπεδο, το οποίο είχε ως αποτέλεσμα ότι η κάθε μία ιδιοκτησία ήταν μια ανεξάρτητη ιδιοκτησία, την οποία θα μπορούσε να την αγοράσει κάποιος από την ίδια την πολυκατοικία αλλά μπορούσε να την αγοράσει και κάποιος από την απέναντι πολυκατοικία και να μπαίνει μέσα στην πυλωτή να παρκάρει το αυτοκίνητό του» ανέφερε ο κ. Παραδιάς.
Αυτό, εξήγησε, «με την απόφαση του Αρείου Πάγου κρίθηκε ότι είναι παράνομο». «Ήδη έγινε και σχετική νομοθετική ρύθμιση, που απαγόρευε τη σύσταση οριζοντίων δικτύων στις πιλοτές ως ανεξάρτητες ιδιοκτησίες. Από την ώρα που έγινε αυτή η νομοθετική ρύθμιση και βγήκε και η απόφαση του Αρείου Πάγου μεταγενεστέρως, όλες οι επόμενες θέσεις στάθμευσης στις πολυκατοικίες στις σύγχρονες, δεν είναι ανεξάρτητες ιδιοκτησίες, είναι παρακολουθήματα των διαμερισμάτων, κάθε μία θέση στάθμευσης αντιστοιχεί σε ένα διαμέρισμα. Υπάρχει όμως το πρόβλημα με τις παλαιότερες» είπε ο κ. Παραδιάς.Mute
Σε μερικές περιπτώσεις, προσέθεσε, επιτράπηκε με απόφαση δικαστηρίων να μπορεί κάποιος κατά μετατροπή της άκυρης θέσης στάθμευσης να την θεωρήσει ότι είναι παρακολούθημα του διαμερίσματος και να τη μεταβιβάσει στο παιδί του, προσθέτοντας το χιλιοστό της θέσης στο διαμέρισμα. «Υπάρχουν όμως ένας μεγάλος αριθμός τέτοιων θέσεων που αυτή τη στιγμή είναι στον αέρα και το πρόβλημα έχει μια επικαιρότητα μεγάλη, διότι κλείνει το κτηματολόγιο σιγά σιγά και το κτηματολόγιο δεν δέχεται να μεταγράψει αυτές τις θέσεις στάθμευσης στο όνομα των ιδιοκτητών τους» υπογράμμισε.
Στην πραγματικότητα δεν μπορεί να κάνει κάποιος κάτι, ξεκαθάρισε. «Και αυτό αφορά το ίδιο το Κτηματολόγιο, διότι το Κτηματολόγιο δεν μπορεί να κλείσει τα 1000 χιλιοστά της οικοδομής όταν 2-3 θέσεις τέτοιες είναι στον αέρα, απαγορεύεται η μεταγραφή τους στο Κτηματολόγιο» σημείωσε. Η ΠΟΜΙΔΑ, σύμφωνα με τον πρόεδρό της, ζητά να δοθεί νομοθετική λύση.
«Αν ο Άρειος Πάγος έχει πει ότι δεν πρέπει να μεταβιβάζονται σε ενοίκους, κατοίκους άλλων πολυκατοικιών, να επιτραπεί τουλάχιστον να μπορούν να μεταβιβαστούν αυτές οι θέσεις έγκυρα σε ιδιοκτήτες της ίδιας πολυκατοικίας για να κλείσει το θέμα αυτό» πρότεινε ο πρόεδρος της ΠΟΜΙΔΑ.
«Δεν μπορεί να είναι στον αέρα αυτό το πράγμα, είναι ένα εξάμβλωμα το οποίο παραμένει στον αέρα και η πολιτεία δεν το βλέπει αυτό» είπε χαρακτηριστικά.
Διευκρίνισε, ότι η απαγόρευση αφορά «μόνο στις ανοικτές θέσεις στην πιλοτή και κυρίως αφορά ιστορίες από τα παλιά». «Μόνο με νομοθετική παρέμβαση, μπορεί να λυθεί αυτό, που αφορά ένα μικρό ποσοστό θέσεων που έρχονται από παλιά σε παλιές πολυκατοικίες. Σε μερικές περιπτώσεις είναι δυνατόν να συμβεί το εξής. Κάποιος που έχει ένα διαμέρισμα που έχει 50 χιλιοστά έχει και μία θέση στάθμευσης που είναι αποκλειστικά δική του, ενδεχομένως κάποιοι συμβολαιογράφοι δέχονται να γίνει μονομερής τροποποίηση της πράξης σύστασης οριζοντίου ιδιοκτησίας και το διαμέρισμα αυτό να τροποποιηθεί, διότι δεν είναι πλέον δύο ξεχωριστές ιδιοκτησίες, αλλά είναι μία. Είναι ένα διαμέρισμα με παρακολούθημα τη θέση και αντί να έχει 50 χιλιοστά να έχει 51» περιέγραψε ο κ. Παραδιάς, σημειώνοντας ότι το πρόβλημα είναι αν αυτό περνάει στο Υποθηκοφυλακείο και στο Κτηματολόγιο. «Δεν μπορεί όμως να καταδικάζονται κάποιοι πολίτες, τα περιουσιακά τους στοιχεία να είναι στον αέρα, γιατί στο παρελθόν πάρα πολλοί πήγαν δικαστικώς, τους ακύρωσαν και είπαν ότι εδώ σε αυτή τη θέση θα παρκάρει όποιος προλάβει. Ο νόμος της ζούγκλας κυριολεκτικά. Παρότι ο άνθρωπος αυτός είχε αγοράσει τη θέση αυτή, είχε δώσει λεφτά. Πρέπει λοιπόν να λυθεί νομοθετικά το θέμα αυτό για να μπορεί να κλείσει και το κτηματολόγιο» είπε καταλήγοντας ο κ. Παραδιάς.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr