Σύμφωνα με τα στοιχεία από τη χρήση της πλατφόρμας, myProperty της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, κατά μέσο όρο, ο χρόνος, που χρειάστηκαν οι συμβολαιογράφοι, οι οποίοι έχουν προχωρήσει σε ψηφιακές δηλώσεις φόρου μεταβίβασης ακινήτων ήταν 15 λεπτά.
Το κέρδος από την ψηφιακή υποβολή είναι πολύ σημαντικό, αν αναλογιστεί κανείς τι χρειαζόταν για τη συμπλήρωση και υποβολή της δήλωσης πριν την από την πανδημία και την έναρξη λειτουργίας της πλατφόρμας: Σύνταξη της δήλωσης στον υπολογιστή του συμβολαιογράφου, επίσκεψη του αγοραστή και του πωλητή στο γραφείο του συμβολαιογράφου για την υπογραφή της δήλωσης και μετά επίσκεψη στη ΔΟΥ και αναμονή στην ουρά για την κατάθεση της.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ΑΑΔΕ, το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς, εν μέσω πανδημίας, οι Εφορίες όλης της χώρας - που λειτουργούν με το μισό σχεδόν προσωπικό ημερησίως, στο πλαίσιο των μέτρων προστασίας - διεκπεραίωσαν ίδιο αριθμό δηλώσεων μεταβιβάσεων, γονικών παροχών και κληρονομιών, σε σχέση με το 2019 (περίπου 53.000). Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι, με τις διαδικασίες, που θεσπίστηκαν μέσα στην πανδημία για την προστασία και διευκόλυνση των φορολογουμένων, ο χρόνος διεκπεραίωσης ανά υπάλληλο μειώθηκε στο μισό. Ωστόσο, παρά τις προσπάθειες των ΔΟΥ, εκκρεμούν περί τις 6.500 δηλώσεις, που έχουν αποσταλεί ταχυδρομικά ή με mail, εκ των οποίων περί τις 5.000 αφορούν σε μεταβιβάσεις.
Τα οφέλη από την ψηφιακή ολοκλήρωση και αυτών των μεταβιβάσεων μέσω του myProperty ειναι πολλαπλά καθώς:
- Για τους φορολογουμένους και τους συμβολαιογράφους, αφού αποφεύγουν τις επισκέψεις στις εφορίες, μειώνοντας την έκθεσή τους σε δημόσιους χώρους εν μέσω της πανδημίας, αλλά και εξοικονομώντας σημαντικό χρόνο.
- Για την ΑΑΔΕ, δεδομένου ότι μπορεί να αξιοποιεί το μειωμένο της, λόγω κορωνοϊού, προσωπικό στην εξυπηρέτηση άλλων συναλλαγών με τους πολίτες.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr