«Οι άνθρωποι αφού εγκλωβίστηκαν στα σπίτια τους για μήνες θέλουν να βγουν έξω, είναι ξεκάθαρο», τόνισε ο CEO της Airbnb Brian Chesky σε συνέντευξή του στο Bloomberg. «Δεν θέλουν, όμως, απαραίτητα να μπουν σε αεροπλάνο και δεν αισθάνονται ακόμα άνετα για να αφήσουν τη χώρα τους».
Η Airbnb είχε περισσότερες κρατήσεις στα σπίτια που έχει διαθέσιμα στις ΗΠΑ στο διάστημα 17 Μαϊου – 3 Ιουνίου από την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Καταγράφει επίσης αυξημένη εγχώρια ζήτηση σε Γερμανία, Πορτογαλία, Νότια Κορέα, Νέα Ζηλανδία και αλλού.
Το όποιο ριμπάουντ βέβαια ξεκινά από πολύ χαμηλή βάση καθώς η αεροπορική κίνηση υποχώρησε κατά 95%. Η Airbnb και η Tripadvisor Inc. έκοψαν το 25% του προσωπικού τους ενώ τα φετινά έσοδα της πρώτης αναμένεται να είναι φέτος τα μισά από πέρυσι.
Αφότου ξεκίνησε η πανδημία το ποσοστό των κρατήσεων της Aibnb εντός 300 χιλιομέτρων (ένα ταξίδι που γίνεται με ένα ρεζερβουάρ) αυξήθηκε από 33% το Φεβρουάριο σε 50% τον Μάϊο. Το ταξίδι στην μετά Covid-19 εποχή αλλάζει από το αεροπλάνο στο αυτοκίνητο, τις μεγάλες πόλεις στις μικρές και από τα ξενοδοχεία στα σπίτια, δηλώνει ο Chesky.
«Βλέπουμε ταχύτερη ανάκαμψη στις εναλλακτικές διαμονές απ’ ότι στα ξενοδοχεία», έγραψε ο Brain Nowak αναλυτής της Morgan Stanley.
«Θα χρειαστεί χρόνος μέχρι οι άνθρωποι να αρχίζουν να διασχίζουν σύνορα, να μπαίνουν σε αεροπλάνα ή να ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους», δηλώνει ο Chesky. Το μεγάλο ερώτημα είναι αν η πρόσφατη αύξηση στις κρατήσεις θα μετατραπεί σε μόνιμη τάση. «Η μακροπρόθεσμη ερώτηση είναι που θα είναι η αγορά σε ένα ή πέντε χρόνια, και γι’ αυτό μπορείς να υποθέσεις τα πάντα», υποστηρίζει.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr