Η Ένωση ουσιαστικά αναφέρεται στην έκρηξη που παρατηρείται στην αγορά της φιλοξενίας με την ένταξη στις διάφορες πλατφόρμες της οικονομίας διαμοιρασμού πολλών κατοικιών, πρώην αγροκτημάτων και διαμερισμάτων. «Καθημερινά βλέπουμε παλαιά ακίνητα να αναστυλώνονται και να μετατρέπονται σε μικρά ξενοδοχεία, βίλες να χτίζονται στην ύπαιθρο χώρα ως κατοικίες σε τουρίστες. Εξοχικά σπίτια σε χωριά να μετατρέπονται σε τουριστικά μισθωμένα ακίνητα , παράλληλα με τις νέες μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες που ανεγείρονται στον κόλπο των Χανίων και στην περιοχή της Γεωργιούπολης προσθέτοντας χιλιάδες κρεβάτια» αναφέρεται σχετικά.
Αυτή η τάση όπως επισημαίνεται καταγράφει επιτυχία λόγω της υψηλής ζήτησης για τα Χανιά που τροφοδοτείται πέρα από την ανάδειξη του προορισμού κι από το «κλείσιμο» της αγοράς της Τουρκίας.
«Τι θα συμβεί όμως εάν όλος αυτός ο αέρας που διοχετεύεται στο μπαλόνι της τουριστικής οικονομίας ακολουθήσει αντίστροφη πορεία; Τι θα συμβεί όταν τα 5αστερα ξενοδοχεία της Κωνσταντινούπολης που τώρα προσφέρονται με 35 ευρώ ξαναρχίσουν να γεμίζουν με τουρίστες όταν αποκατασταθεί η τουριστική κίνηση προς Αίγυπτο και Τυνησία όταν τελειώσει η σύγκρουση στη Συρία;
Θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι εσείς είστε καταστροφολόγοι για να υπερασπίσετε κεκτημένα και να μην μπουν άλλοι στο παιγνίδι του τουρισμού, άλλωστε υποχρέωση της πολιτείας και των θεσμοθετημένων οργάνων της να πληροφορούν σχετικά.
Αλλά ας θυμηθούμε τι γινόταν στα τέλη της δεκαετίας του 1990 με το χρηματιστήριο. Στην δεκαετία του 2000 με τις οικοδομές προς πώληση στους ξένους (ως εξοχικές κατοικίες) και γενικότερα τις κατασκευές πληροφορούσε τότε κανείς; Αν κάποιοι ψέλλισαν κάτι αμέσως επιπλήχτηκαν «μην χαλάτε το κλίμα στην οικονομία» σημειώνεται σχετικά στην ανακοίνωση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα Χανιά μαζί με το κέντρο της Αθήνας είναι από τις περιοχές που το Airbnb κάνει θραύση έχοντας αλλάξει καταλυτικά την εικόνα της αγοράς ακινήτων. Με αυτό καρά νου η Ένωση δίνει τρεις βασικές παραμέτρους πάνω στις οποίες θα πρέπει να κινηθεί μια νέα επιχειρηματική ανάπτυξη.
«Απλά θέλουμε να δώσουμε 2-3 συμβουλές στους νέους επιχειρηματίες συναδέλφους .
Αποφύγετε μεγάλες επενδύσεις πέρα από τις δυνατότητες σας που στηρίζονται στον δανεισμό.
Μην επενδύεται όλα τα διαθέσιμα σας ιδιαίτερα σε απομονωμένες περιοχές της ενδοχώρας που ενδεχομένως είναι υψηλού τουριστικού ρίσκου.
Μην παρασύρεστε σε εκτιμήσεις μακροχρόνιες με βάση την σημερινή κατάσταση στον τουρισμό που όλα βαίνουν καλά.
Ο τουρισμός είναι ένα ευαίσθητο προϊόν όπως και η γεωργία που επηρεάζεται από αστάθμητους εσωγενείς και εξωγενείς παράγοντες πολλές φορές απρόβλεπτους» καταλήγει η ανακοίνωση.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr