Όμως η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα δεν έπεσε εντελώς. Αντίθετα, μια νέα γενιά αγοραστών εισήλθε στην αγορά αναζητώντας πιο προσιτές και πρακτικές ηλεκτρικές επιλογές και με προτίμηση στα υβριδικά έναντι των αμιγώς ηλεκτρικών.
Αφού πάτησαν φρένο στα EVs στα τέλη του περασμένου έτους, τα στελέχη πλέον αναπτύσσουν νέες στρατηγικές καθώς επιστρέφουν στο σχεδιαστήριο.
Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, η διευθύνουσα σύμβουλος της General Motors Mary Barra δήλωσε ότι η εταιρεία θα αρχίσει να βασίζεται στις πωλήσεις υβριδικών στη Βόρεια Αμερική. Εν τω μεταξύ, η Volvo δήλωσε ότι αποσύρει τη μελλοντική χρηματοδότηση από τη θυγατρική της εταιρεία EV, Polestar. Αυτές οι αλλαγές στρατηγικής ακολουθούν άλλα σημάδια που προκαλούν προβληματισμό για τα EV, όπως το ότι η Hertz εγκατέλειψε το ένα τρίτο των EV της.
Τα υβριδικά κερδίζουν το στοίχημα
Τα τελευταία χρόνια, η αυτοκινητοβιομηχανία έχει χωριστεί σε δύο στρατόπεδα όσον αφορά τις στρατηγικές EV.
Κάποιες εταιρείες, όπως οι GM και Volkswagen, επεδίωξαν να παραλείψουν τα υβριδικά και να πάνε κατευθείαν σε μια αμιγώς ηλεκτρική σειρά, ενώ άλλες, όπως οι Toyota και Stellantis, επικεντρώθηκαν στα plug-in υβριδικά για το εγγύς μέλλον με περισσότερα EVs στην πορεία.
Μέχρι πρόσφατα δεν ήταν σαφές ποια στρατηγική θα επικρατούσε, όμως η κίνηση της GM αυτή την εβδομάδα είναι το πρώτο σημάδι ότι τα στελέχη του κλάδου αναγνωρίζουν την ανάγκη για υβριδικά οχήματα, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα.
«Η ανάπτυξη της τεχνολογίας plug-in σε στρατηγικά τμήματα θα προσφέρει μερικά από τα περιβαλλοντικά οφέλη των EVs, καθώς η χώρα συνεχίζει να χτίζει την υποδομή φόρτισης», δήλωσε η Barra, προσθέτοντας ότι ο απώτερος στόχος της GM εξακολουθεί να είναι η εξάλειψη των εκπομπών ρύπων μέχρι το 2035. «Έχουμε χρονοδιάγραμμα που θα μας βοηθήσει να συμμορφωθούμε με τα αυστηρότερα πρότυπα για τα καύσιμα και τις εκπομπές καυσαερίων που προτείνονται».
Η δήλωση της Barra αντικατοπτρίζει τον τρόπο με τον οποίο αλλάζει το τοπίο των EV. Αυτό το νέο κύμα αγοραστών, που έχει περιέργεια για τα EV, είναι λιγότερο πιθανό να ανεχτεί τις ιδιοτροπίες της φόρτισης, το άγχος για την αυτονομία ή άλλες σημαντικές αλλαγές στον τρόπο ζωής του.
Ο πόλεμος τιμών της Tesla έκανε αναγκαστική την αλλαγή
Ενώ οι αλλαγές στις απαιτήσεις των πελατών για τα EV είναι ένας σημαντική κινητήριος δύναμη για την πρόσφατη ανατροπή των σχεδίων του κλάδου, υπάρχει και ένας άλλος ένοχος: η Tesla του Elon Musk.
Πέρυσι, ο Μασκ ξεκίνησε έναν πόλεμο τιμών, χρησιμοποιώντας τα εξαιρετικά υψηλά περιθώρια κέρδους της Tesla για να μειώσει τις τιμές των οχημάτων του, διατηρώντας παράλληλα την κερδοφορία - κάτι που οι ανταγωνιστές της Tesla δεν μπορούν να κάνουν. Ενώ ο πόλεμος τιμών του Musk οδηγεί προς τα κάτω τη μέση τιμή των EVs, οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες αναγκάζονται να επανεξετάσουν τους τρόπους αύξησης της κερδοφορίας των ηλεκτρικών τους οχημάτων.
«Πρόκειται για έναν αρκετά βίαιο χώρο», δήλωσε ο Harald Wilhelm, οικονομικός διευθυντής της Mercedes-Benz, στα τέλη του περασμένου έτους. «Δύσκολα μπορώ να φανταστώ ότι το σημερινό status quo είναι πλήρως βιώσιμο για όλους».
Η λύση, προς το παρόν, φαίνεται να είναι τα υβριδικά οχήματα, κάτι που αποτελεί καλό νέο για τους πελάτες. Η ζήτηση για υβριδικά οχήματα, πρόσφατα, ξεπέρασε την προσφορά, ανεβάζοντας τις τιμές, κάτι που αποτελεί θετική είδηση και για τους αντιπροσώπους, οι οποίοι είναι πρόθυμοι να βάλουν περισσότερα υβριδικά μοντέλα στις εκθέσεις τους, καθώς η ζήτηση για αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα έχει εξασθενήσει.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr