Το μεγαλύτερο συνδικάτο της Δανίας, 3F, ανακοίνωσε την κίνηση αυτή την Τρίτη (5/12), λέγοντας ότι οι λιμενεργάτες και οι οδηγοί του δε θα βοηθούν πλέον στη μεταφορά οχημάτων με προορισμό τη Σουηδία.
Το σουηδικό συνδικάτο IF Metall βρίσκεται σε μια ολοένα και πιο σκληρή διαμάχη με την Tesla λόγω της άρνησης της αυτοκινητοβιομηχανίας να υπογράψει συλλογική σύμβαση στην οποία οι όροι εργασίας καθορίζονται από τους εργοδότες και τα συνδικάτα.
«Το IF Metall και οι Σουηδοί εργαζόμενοι δίνουν αυτή τη στιγμή μια απίστευτα σημαντική μάχη. Όταν ζητούν την υποστήριξή μας, συμμετέχουμε φυσικά», δήλωσε ο Jan Villadsen, επικεφαλής της 3F Transport.
Οι Σουηδοί καθαριστές, οι λιμενεργάτες και οι ταχυδρομικοί υπάλληλοι έχουν ήδη προσπαθήσει να στηρίξουν τους απεργούς μηχανικούς της Tesla. Οι Νορβηγοί λιμενεργάτες δήλωσαν επίσης ότι θα αρνηθούν να ξεφορτώσουν Teslas που προορίζονται για τη Σουηδία.
Η διαμάχη αφορά περίπου 130 μηχανικούς της Tesla στη Σουηδία, πολλοί από τους οποίους εξακολουθούν να εργάζονται κανονικά.
Η Marie Nilsson, επικεφαλής του ισχυρού συνδικάτου IF Metall, δήλωσε στους Financial Times, την περασμένη εβδομάδα, ότι το φημισμένο οικονομικό μοντέλο της Σουηδίας θα μπορούσε να απειληθεί μακροπρόθεσμα εάν επιτραπεί στην Tesla να εξαιρεθεί από τη συλλογική σύμβαση.
Ο Elon Musk, διευθύνων σύμβουλος της Tesla, απέρριψε τις απεργίες ως «παράλογες». «Διαφωνώ με την ιδέα των συνδικάτων. Απλώς δεν μου αρέσει τίποτα που δημιουργεί μία κατάσταση στην οποία υπάρχουν άρχοντες και δούλοι», δήλωσε σε εκδήλωση των New York Times την περασμένη εβδομάδα.
Ο Villadsen δήλωσε ότι η δράση συμπαράστασης της Δανίας είχε ως στόχο να ασκήσει περαιτέρω πίεση στην Tesla, ώστε να προσέλθει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων.
«Ακόμη και αν είσαι ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο, δεν μπορείς να φτιάχνεις τους δικούς σου κανόνες. Έχουμε κάποιες συμφωνίες για την αγορά εργασίας στις Σκανδιναβικές χώρες και πρέπει να τις τηρείτε αν θέλετε να δραστηριοποιηθείτε εδώ», δήλωσε ο επικεφαλής της 3F Transport.
Τα νορβηγικά συνδικάτα συζητούν επίσης την αντίδρασή τους στη σύγκρουση και αν θα αναλάβουν περισσότερες δράσεις. Εξετάζουν αν θα οργανώσουν τους εργαζόμενους της Tesla στη Νορβηγία, όπου η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία πουλάει περίπου διπλάσιο αριθμό αυτοκινήτων από ό,τι στη Σουηδία.
Σύμφωνα με το σκανδιναβικό εργασιακό μοντέλο, οι μισθοί και οι συνθήκες εργασίας στις περισσότερες εταιρείες καθορίζονται σε εθνικό επίπεδο μεταξύ συνδικάτων και εργοδοτικών οργανώσεων. Και οι δύο πλευρές αποδίδουν σε αυτό χαμηλότερο επίπεδο απεργιών από ό,τι σε πολλές λιγότερο συνδικαλιστικές χώρες της Ευρώπης, όπως η Γερμανία και η Γαλλία.
«Η αλληλεγγύη είναι ο ακρογωνιαίος λίθος του συνδικαλιστικού κινήματος και εκτείνεται πέρα από τα σύνορα», δήλωσε ο Villadsen. «Ως εκ τούτου, χρησιμοποιούμε τώρα τα εργαλεία που διαθέτουμε και τα χρησιμοποιούμε για να εξασφαλίσουμε συλλογικές συμβάσεις και δίκαιες συνθήκες εργασίας».
Σουηδοί λιμενεργάτες έχουν ήδη σταματήσει να ξεφορτώνουν Teslas, γεγονός που οδήγησε σε εικασίες ότι τα αυτοκίνητα θα μπορούσαν να εισέλθουν στη Σουηδία από τη Δανία. Οι Δανοί εργαζόμενοι θα ξεκινήσουν την ενέργεια συμπαράστασης σε δύο εβδομάδες μετά από υποχρεωτική περίοδο προειδοποίησης δύο εβδομάδων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr