Σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου, από το 2021 οι Αμερικανοί έχασαν 2,7 δισεκατομμύρια δολάρια από τα scams στα ΜΚΔ, με τον αριθμό να αποκαλύπτει μόνο ένα μέρος της ζημιάς.
Όπως έγραψε χαρακτηριστικά η Emma Fletcher, ανώτερη ερευνήτρια δεδομένων για την FTC, χρήστες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συνεχίζουν να πέφτουν θύματα απάτης δεδομένου ότι οι εγκληματίες έχουν πολλές τεχνικές που χρησιμοποιούν για να βρουν τη λεία τους.
«Μπορούν εύκολα να κατασκευάσουν μια ψεύτικη περσόνα ή να εισβάλουν στο προφίλ σας, να προσποιηθούν ότι είστε εσείς και να εξαπατήσουν τους φίλους σας», είπε η Fletcher. «Μπορούν να μάθουν να προσαρμόζουν την προσέγγισή τους από αυτά που μοιράζεστε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης».
Μερικά επιπλέον στοιχεία της ανάλυσης
Η ανάλυση της FTC βασίζεται σε σχεδόν 258.000 περιπτώσεις απάτης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που αναφέρθηκαν απευθείας στην αμερικάνικη ομοσπονδιακή υπηρεσία, καθώς και σε αναφορές που παρέχονται από τη Sentinel Data. Ένας στους τέσσερις ανθρώπους που ανέφεραν ότι έχασαν χρήματα από απάτη από το 2021 ανέφεραν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως την πηγή της εξαπάτησης.
Οι Αμερικανοί χάνουν χρήματα από απάτη στις πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη μέθοδο επικοινωνίας, συμπεριλαμβανομένων ιστοτόπων, τηλεφωνικών κλήσεων, ηλεκτρονικών μηνυμάτων, διαδικτυακής διαφήμισης ή αλληλογραφίας, ανέφερε η FTC.
Οι περισσότερες περιπτώσεις απάτης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης φέτος προήλθαν από έναν χρήστη που προσπάθησε να αγοράσει ρούχα, ηλεκτρονικά ή άλλα αγαθά που είχαν διατεθεί στο Facebook, το Instagram ή το Snapchat, αποκαλύπτει η έκθεση της FTC. Σε τέτοιες περιπτώσεις, ένας χρήστης παραγγέλνει το προϊόν, αλλά το αντικείμενο δεν παραδίδεται ποτέ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr