Το άρθρο δημοσιεύθηκε στο Reporter Inside Information Magazine - Ιούλιος 2023
Όταν το 2004 ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ ίδρυσε το Facebook ως φοιτητής του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, κάνεις δεν μπορούσε να προ - βλέψει την τροπή που θα έπαιρναν τα πράγματα σχεδόν δύο δεκαετίες αργότερα. Από μια πλατφόρμα γνωριμιών, το Facebook έχει εξελιχθεί σε ένα ισχυρό «οικοσύστημα» που επηρεάζει και θα συνεχίσει να επηρεάζει κάθε έκφανση της καθημερινότητας μας. Το ίδιο ωστόσο, ισχύει και για το Twitter, το Instagram, το TikTok και άλλες πλατφόρμες που προσθέτουν συνεχώς νέα εργαλεία στις υπηρεσίες τους προκειμένου να βελτιώσουν την εμπειρία των χρηστών και να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις των καταναλωτών.
Ο Simon Kingsnorth, συγγραφέας του βιβλίου Digital Marketing Strategy, προβλέπει ότι ο κόσμος των μέσων κοι νωνικής δικτύωσης θα γίνει, από κάθε άποψη, ανεξέλεγκτα παντοδύναμος. Υπό αυτό το πρίσμα, όπως σημειώνει ο ίδιος, η τεχνολογία θα κατακτήσει σε τέτοιο βαθμό τη ζωή μας που πλέον θα αλληλοεπιδρούμε μέσω των φορητών μας συσκευών, των wearables και των συσκευών IoT προκειμένου να έχουμε πρόσβαση στην «κοινότητά» μας από οπουδήποτε και ανά πάσα στιγμή, και όχι αποκλειστικά μέσω ενός smartphone, tablet ή υπολογιστή. Όσο «τρομακτική» και εάν φαίνεται η παρακολούθηση των τάσεων σε ένα τοπίο που αλλάζει με φρενήρεις ρυθμούς, ο Simon Kingsnorth αποκαλύπτει το μέλλον του διαδικτυακού κόσμου, παρουσιάζοντας τις σημαντικότερες προβλέψεις για όσα μας επιφυλάσσει η εξέλιξη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, από το Twitter μέχρι το TikTok, την τεχνητή νοημοσύνη και το Metaverse.
TO TIKTOK ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΤΗ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Δεδομένης της ανεξέλεγκτης μετάδοσης των video στον ψηφιακό κόσμο, το TikTok της ByteDance, φαίνεται πως δεν θα σταματήσει να μονοπωλεί το ενδιαφέρον των χρηστών. Αντιθέτως, οι προβλέψεις κάνουν λόγο για μια ισχυρή ανάπτυξή και επέκταση της δημιουργίας εσόδων. Παράλληλα, η παραγωγή video αναμένεται να επικεντρωθεί κυρίως σε mobile-first περιβάλλοντα.
TO TWITTER ΔΕΝ ΘΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΝΑ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΤΑΡΑΧΗ
Σύμφωνα με τον Simon Kingsnorth, η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, που βρίσκεται πλέον υπό τον έλεγχο του δισεκατομμυριούχου Έλον Μασκ, στο μέλλον αναμένεται να δημιουργήσει έντονη συζήτηση γύρω από το θέμα της ελευθερίας του λόγου. Εξάλλου, υπενθυμίζεται ότι ο ίδιος τον περασμένο Νοέμβριο είχε εκφράσει την πρόθεσή του να δημιουργήσει μια εφαρμογή «για όλα». Ωστόσο, μακροπρόθεσμα φαίνεται ότι τα πνεύματα θα ηρεμήσουν και η εταιρεία θα δει ευκαιρίες ανάπτυξης και δημιουργίας εσόδων από τα μέσα έως τα τέλη της δεκαετίας του 2020.
ΤΟ «EDUTAINMENT» ΘΑ ΚΥΡΙΑΡΧΗΣΕΙ
Μακριά από όσα θυμίζουν την παραδοσιακή και τυπική εκπαίδευση, το Edutainment, που προέρχεται από τις λέξεις education και entertainment θα αποδείξει στο άμεσο μέλλον την κυριαρχία του στο διαδικτυακό περιβάλλον. Σύμφωνα με τις προβλέψεις των ειδικών, αυτός ο τρόπος εκπαίδευσης θα αναπτυχτεί ιδιαίτερα καθώς τα brands και οι δημιουργοί περιεχομένου προσπαθούν να μεταδώσουν τα μηνύματά τους με έναν διασκεδαστικό και πρωτότυπο τρόπο.
ΠΙΟ ΚΟΝΤΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟ METAVERSE
Η επόμενη πρόβλεψη αφορά στο «Μετα-σύμπαν», το οποίο όπως φαίνεται θα συνεχίσει να κάνει βήματα προς την πραγματικότητα κατά τη δεκαετία που διανύουμε, και τα social media θα διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο σε αυτό.
Ωστόσο, προκειμένου να επιτευχθεί ο παραπάνω στόχος, απαιτούνται τεχνολογικές και κοινωνικές αλλαγές οι οποίες θα γίνουν όλο και περισσότερο mainstream καθώς προχωράμε σε ένα ολοκληρωτικό και άκρως διαφορετικό μοντέλο αλληλεπίδρασης.
Η ΕΠΙΡΡΟΗ ΤΩΝ INFLUENCERS ΘΑ ΕΚΤΙΝΑΧΘΕΙ
Βασιζόμενοι στα έσοδα τους, οι influences θα ενδυναμώσουν ακόμα περισσότερο την επιρροή τους, αφού θα γίνουν ιδιοκτήτες δημιουργικών πλατφορμών, ενώ θα χρησιμοποιήσουν βασικά στοιχεία του metaverse στην προσπάθεια τους να οδηγήσουν τους «ακόλουθους» σε νέες διαδικτυακές εμπειρίες.
ΤΟ SEO ΘΑ ΑΛΛΑΞΕΙ
Η φρενήρης ανάπτυξη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και της Τεχνητής Νοημοσύνης θα επιφέρει αλλαγές και στον τομέα του digital marketing, και πιο συγκεκριμένα στο SEO. Υπό αυτό το πρίσμα, αναμένεται ότι οι περισσότεροι άνθρωποι θα στραφούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για οποιαδήποτε αναζήτηση, καθώς ήδη προσαρμόζονται για να παρέχουν περισσότερες υπηρεσίες, εκτός από μια απλή συνομιλία αποστολής (φωνητικών) μηνυμάτων και βιντεοκλήσεων.
ΟΙ ONLINE ΑΓΟΡΕΣ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΑΝΕΞΕΛΕΓΚΤΕΣ
Είναι γεγονός ότι ήδη οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αναζητούν «προτάσεις» ώστε να προχωρήσουν σε κάποια online αγορά. Ωστόσο, τα social media στο άμεσο μέλλον θα μεταμορφωθούν σε ένα πλήρες «αγοραστικό οικοσύστημα» αφού οι χρήστες θα μπορούν να αγοράζουν απευθείας από εκεί.
Πάντως, καθώς εισχωρούμε ακόμα πιο βαθιά στην ψηφιακή εποχή, ένα πράγμα είναι σίγουρο: Η τεχνολογία εξελίσσεται με πρωτοφανείς ρυθμούς, φέρνοντας μια επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο συνδεόμαστε, επικοινωνούμε και μοιραζόμαστε πληροφορίες. Το μέλλον των μέσων κοινωνικής δικτύωσης φαίνεται να βρίθει από καινοτομίες, τις οποίες δεν είχαμε πότε φανταστεί, αλλά ακόμα και σήμερα δεν μπορούμε να τις κατανοήσουμε. Το χάσμα μεταξύ ψηφιακής και φυσικής «σφαίρας» σιγά-σιγά γεφυρώνεται, και εμείς ως χρήστες καλούμαστε να «πλοηγηθούμε» στις εξελίξεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr