Η έκθεση παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του FYUZ, μιας εκδήλωσης που διοργανώθηκε από το Telecom Infra Project στην Μαδρίτη. Η εκδήλωση συγκέντρωσε τους σημαντικότερους φορείς του κλάδου των τηλεπικοινωνιών και τις κορυφαίες εταιρείες τεχνολογίας στην ανάπτυξη ανοιχτών και αδεσμοποίητων δικτύων για μια συζήτηση γύρω από την καινοτομία με θεματικούς άξονες το ORAN, τα αυτόνομα δίκτυα και το metaverse.
Το metaverse —όπως το ίδιο το διαδίκτυο— δεν είναι παρά ένας άλλος όρος που αναφέρεται στις επιχειρήσεις του μέλλοντος, στον τρόπο με τον οποίο θα επικοινωνούμε και στον εικονικό χώρο στον οποίο θα αλληλοεπιδρούμε, είτε για εμπορική χρήση είτε για ψυχαγωγία, ο οποίος θα συγκεντρώνει όλες τις πιθανές μεθόδους αλληλεπίδρασης.
Ωστόσο, σύμφωνα με την NTT DATA, για να προσαρμοστούμε σε αυτή τη μετάβαση στη νέα πραγματικότητα στην οποία περιλαμβάνονται η εκτεταμένη πραγματικότητα (XR) και το metaverse, υπάρχουν πέντε σημαντικές προκλήσεις που πρέπει να ληφθούν υπόψη:
- Η ευρεία εφαρμογή του metaverse απέχει ακόμα πολύ: Η χρήση του metaverse από την πλειοψηφία του κόσμου δεν είναι ακόμα εφικτή αλλά οι πρώτες επιτυχημένες απόπειρες παρατηρούνται στην αγορά B2B. Αντίστοιχα, στην αγορά B2C, οι νεότερες γενιές, οι οποίες συχνά αποκαλούνται digital natives επειδή είναι πολύ εξοικειωμένες με την τεχνολογία, έχουν ήδη αρχίσει να χρησιμοποιούν το metaverse μαζί με άλλες ανερχόμενες τεχνολογίες.
- Συμβατότητα και προστασία προσωπικών δεδομένων: Όταν έρθει η εποχή που το metaverse θα εφαρμόζεται ευρύτερα, επιχειρήσεις από διαφορετικούς κλάδους θα χρειαστεί να συμφωνήσουν στο νομικό πλαίσιο που θα διέπει τη χρήση του metaverse και θα διασφαλίζει την ιχνηλασιμότητα των χρηστών και τη διασύνδεση μεταξύ των δικών τους εικονικών περιβαλλόντων. Αυτό θα πρέπει να πραγματοποιείται με τρόπο που να εξασφαλίζεται η πλήρης εμπειρία του χρήστη, αλλά αντίστοιχα να προστατεύονται τα δικαιώματα και η πνευματική ιδιοκτησία τους
- Ψηφιακή ταυτότητα, πρότυπα και διαλειτουργικότητα: Οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας θα προσπαθήσουν να αποκτήσουν διαφορετικά μέρη του metaverse, το οποίο εξ ορισμού θα έπρεπε να είναι ένα ανοιχτό περιβάλλον. Οι επιχειρήσεις αυτές έχουν τις δικές τους μεθόδους διαχείρισης και χρέωσης για την πρόσβαση στο metaverse, όπως μια επιπλέον χρέωση 30% για αγορές που πραγματοποιούνται σε μια εφαρμογή που βρίσκεται στο metaverse. Και σε αυτή την περίπτωση, η συμφωνία σχετικά με τον τρόπο χειρισμού αυτών των σημαντικών εμπορικών ανταγωνισμών είναι απαραίτητη. Όπως επιβεβαιώνουν οι συντάκτες της λευκής βίβλου, η λύση θα είναι ένα user ID (ταυτότητα χρήστη) που είναι διαλειτουργικό, απλό, χρήσιμο και που θα συγκεντρώνει τις πληροφορίες, τους τρόπους πληρωμής και τις αγορές του χρήστη.
- Ασφάλεια: Η χρήση των δεδομένων προβλέπεται να αυξηθεί κατά 1000% μέσα στα επόμενα 10 χρόνια. Όμως, επιχειρήσεις από διαφορετικούς κλάδους έχουν ήδη επιβεβαιώσει ότι υπάρχουν προβλήματα ασφάλειας στο cloud, τα οποία θα μπορούσαν να μεταφερθούν και στο metaverse, ενδεχομένως σε μεγαλύτερη κλίμακα. Σε αυτό το πλαίσιο, θα πρέπει οι εταιρείες να εργαστούν για να εξασφαλίσουν την ασφάλεια του metaverse και να συμμορφωθούν με τους κανονισμούς για να διαφυλάξουν τα συμφέροντα τόσο των ανθρώπων όσο και των ίδιων των εταιρειών.
Ο Rubén Rodríguez, Business Consulting Director για θέματα Τηλεπικοινωνιών της NTT DATA δήλωσε: «H πρόκληση είναι να βρούμε την απαραίτητη ισορροπία με τις υπάρχουσες τεχνολογίες για να παρέχουμε ποιοτικές υπηρεσίες και ξεχωριστές εμπειρίες για την καθημερινότητα».
Σχετικά με την αγορά B2B, ο Jesús Martín Tello, συνεργάτης και Business Development Manager για θέματα Τηλεπικοινωνιών και Media πρόσθεσε: «Θα πρέπει να είμαστε σε θέση να μεγεθύνουμε αποτελεσματικά τις περιπτώσεις χρήσης, όπου οι συσκευές δεν προκαλούν προβλήματα στις δραστηριότητες των επιχειρήσεων».
Η οικονομία του metaverse
Σε αυτό το πλαίσιο, και λαμβάνοντας υπόψιν τις παραπάνω προκλήσεις, η ΝΤΤ DATA προσδιορίζει τα θεμέλια για την οικοδόμηση της οικονομίας του metaverse και τη μαζική μετάβαση σε αυτό το νέο εικονικό περιβάλλον μέσω οκτώ θεμελιωδών παραγόντων που πρέπει να ληφθούν υπόψιν: πρώτον, η υποδομή είναι η βάση ολόκληρης της ιδέας, στην οποία έξυπνα δίκτυα με υψηλό εύρος ζώνης και χαμηλό χρόνο απόκρισης (5G) παρέχουν το λειτουργικό περιβάλλον στο οποίο όλες οι άλλες δυνατότητες και υπηρεσίες μπορούν να αναπτυχθούν πλήρως. Ο χωρικός υπολογισμός ή η χωρική πληροφορική θα παίξουν επίσης μεγάλο ρόλο σε αυτό το νέο περιβάλλον, επειδή οι πλατφόρμες χαρτογράφησης αναπαράγουν πραγματικούς χώρους και τους τοποθετούν με ακρίβεια στο metaverse, ενώ οι προγραμματιστές περιεχομένου χρησιμοποιούν εργαλεία χαμηλού κώδικα και προηγμένες μηχανές γραφικών για την κατασκευή των εικονικών «κτηρίων» μέσα στις πόλεις, τα εμπορικά κέντρα και τα υπόλοιπα μέρη του περιβάλλοντος του metaverse.
Παράλληλα, η οικονομία του metaverse πρέπει να είναι μια οικονομία δημιουργών, οι οποίοι κατασκευάζουν τα βασικά στοιχεία αυτού του νέου εικονικού περιβάλλοντος ώστε, με τη σειρά τους, οι προγραμματιστές να μπορούν να προσφέρουν μια πραγματική αγορά στους δημιουργούς. Αυτή η νέα οικονομία πρέπει επίσης να διαθέτει την δική της πλατφόρμα πληρωμών, η οποία πρέπει να είναι ασφαλής, και στην οποία τα πορτοφόλια και τα ψηφιακά νομίσματα θα διαδραματίσουν πολύ σημαντικό ρόλο.
Επιπλέον, η οικοδόμηση μιας οικονομίας στο metaverse σημαίνει την οικοδόμηση ενός κόσμου γεμάτου εμπειρίες. Οι καθηλωτικές εμπειρίες, που αντιπροσωπεύουν το κύριο χαρακτηριστικό του metaverse, θα αναπτυχθούν και θα διαχειρίζονται σε επίπεδο πλατφόρμας. Ένας άλλος θεμελιώδης παράγοντας είναι η ανθρώπινη επαφή. Το εξωτερικό στρώμα της αρχιτεκτονικής που περιγράφουμε είναι το σημείο επαφής για μεμονωμένα ανθρώπινα όντα και μεγαλύτερες ομάδες συμμετεχόντων. Αυτό το επίπεδο έχει τόσο εικονικά χαρακτηριστικά (άβαταρ, ταυτότητες στο metaverse) όσο και φυσικά χαρακτηριστικά (όπως οι συσκευές). Οι δυνατότητες του νέου κόσμου που παρουσιάζει το metaverse στους χρήστες του δημιουργούνται εδώ, συνδυάζοντας τρισδιάστατες διεπαφές, κανόνες λειτουργίας (μοναδικούς για κάθε χρήστη) και τον ίδιο τον εικονικό χώρο.
Επιπλέον, εάν θέλουμε πραγματικά να οικοδομήσουμε μια οικονομία metaverse, ο εμπορικός τομέας πρέπει επίσης να έχει σημαντικό ρόλο. Ωστόσο, για να επιτευχθεί η μετάβαση και να δημιουργηθεί ένα σημαντικό μέγεθος, κάθε εμπορικός χρήστης πρέπει να σχεδιάσει και να αναπτύξει νέες περιπτώσεις χρήσης σε αυτό το περιβάλλον, διασφαλίζοντας ότι προσφέρουν προστιθέμενη αξία στους χρήστες. Τέλος, οι συμβουλευτικές υπηρεσίες φιλοδοξούν να παίξουν έναν εξαιρετικά σημαντικό ρόλο, να ελαχιστοποιήσουν τις πιθανότητες αποτυχίας και να μεγιστοποιήσουν τις δυνατότητες για επιτυχία. Η παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών στο metaverse οφείλει να είναι συγκεκριμένη, ρεαλιστική και μετρήσιμη ανάλογα με τα θετικά επιχειρηματικά αποτελέσματα. Οι συμβουλευτικές υπηρεσίες θα οδηγήσουν στην ενοποίηση, η οποία είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία του metaverse, επειδή οι απαιτήσεις διαφέρουν ανά περίπτωση και τα επίπεδα συνεργασίας είναι εξαιρετικά έντονα. Η απρόσκοπτη και αποτελεσματική ενσωμάτωση των μελών του οικοσυστήματος, οι δημιουργικές ιδέες, οι τεχνολογίες, οι πλατφόρμες, οι διαδικασίες και οι μεθοδολογίες θα αποτελέσουν το κλειδί της επιτυχίας στο metaverse
Μπορείτε να κατεβάσετε όλη τη «λευκή βίβλο» εδώ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr