Female Technology ή FemTech, είναι όλες οι τεχνολογίες που συμβάλλουν στην βελτίωση της υγείας και της ευεξίας των γυναικών. Ο όρος χρησιμοποιείται συχνά για προϊόντα, υπηρεσίες, εφαρμογές, λογισμικό, ιατρικές συσκευές, εξοπλισμό, θεραπευτικά προϊόντα, βιταμίνες, συμπληρώματα και καταναλωτικά προϊόντα που έχουν σχεδιαστεί για τη βελτίωση ή την υποστήριξη της ευεξίας των γυναικών. Καθώς όλο και περισσότερες νέες εταιρείες εμφανίζονται με γρήγορους ρυθμούς, ο τομέας του FemTech αναπτύσσεται γοργά.
Αναμένεται σημαντική ανάπτυξη
Μέσα στο 2022 αναμένεται να δούμε τη βιομηχανία του FemTech να αναπτύσσεται περαιτέρω, καθώς αποκτά έναν πιο ουσιαστικό ρόλο στην καθημερινότητα των γυναικών. Σε παγκόσμιο επίπεδο, περίπου το 37% της αγοράς FemTechεντάσσεται στις υποκατηγορίες «Εγκυμοσύνη και Φροντίδα», «Αναπαραγωγική Υγεία» και «Αντισύλληψη», χωρίς ωστόσο, να περιορίζεται μόνο σε αυτές. Οι ολοκληρωμένες λύσεις για την υγεία και την ευεξία, η αυξανόμενη ζήτηση για υπηρεσίες σχετικές με την αναπαραγωγική υγεία και συνολικά οι ψηφιακές λύσεις υγείας, φαίνεται ότι θα μας απασχολήσουν αρκετά και στο άμεσο μέλλον..
Παρά το αυξανόμενο ενδιαφέρον τα τελευταία χρόνια, ο κλάδος παραμένει υποτιμημένος και έχει υψηλές δυνατότητες ανάπτυξης. Η παγκόσμια αγορά FemTech το2020 είχε αξία 40,2 δισ. δολάρια ΗΠΑ και προβλέπεται να αυξάνεται κατά μέσο όρο με ετήσιο ρυθμό 13,3%, καθώς έως το 2025 η συνολική του αξία προβλέπεται να ανέλθει στα 75,1 δισ. δολάρια.
Οι εταιρείες FemTech στο χρηματιστήριο
Κρίνοντας από τα προβλέψεις ανάπτυξής τους, οι εταιρείες FemTech, θα μπορούσαν να προσελκύσουν επενδυτές και να δώσουν ισχυρή ώθηση στον κλάδο. Σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον και επενδύσεις έχουν προσελκύσει αρκετές νεοφυείς επιχειρήσεις οι οποίες αναπτύσσουν και λανσάρουν νέα και εξελιγμένα ψηφιακά εργαλεία που απευθύνονται σε γυναίκες. Σύμφωνα με τους αναλυτές της Freedom Finance, η βιομηχανία του FemTech συγκέντρωσε επενδύσεις αξίας άνω του 1 δισ. δολαρίων το 2021, αξία ρεκόρ στην ιστορία του κλάδου.
Μερικές από τις πολλά υποσχόμενες εταιρείες FemTech
Μέχρι στιγμής, ο αριθμός των εισηγμένων εταιρειών σχετικών με το FemTech παραμένει μικρός. Παρόλα αυτά υπάρχουν ορισμένες ενδιαφέρουσες επιλογές ώστε κάποιος να συμμετέχει ενεργά στο συγκεκριμένο κλάδο.
Πιο συγκεκριμένα, η μεγαλύτερη εταιρεία του είδους είναι η Progyny (PGNY) η οποία έκανε το ντεμπούτο της στην αγορά στο 2019. Η Progyny εξυπηρετεί κυρίως αμερικανικές εταιρείες, οι οποίες στο πλαίσιο των παροχών στους εργαζομένους τους, θέλουν να συμπεριλάβουν υπηρεσίες σχετικές με την εγκυμοσύνη, τη γονιμότητα και τον οικογενειακό σχεδιασμό. Έτσι, η εταιρεία με βάση ένα μοντέλο λήψης αποφάσεων βασισμένο στην ανάλυση δεδομένων από ένα δίκτυο 900 ειδικών στην αναπαραγωγή και τη γονιμότητα, παρέχει στους δικαιούχους πολύ καλύτερες ιατρικές και κλινικές υπηρεσίες σχετικές με την κύηση και την τεκνοποίηση.
Μια επιπλέον εταιρία σχετική με το χώρο είναι η Invitae (NVTA). H Invitae, παρέχει γενετικές διαγνωστικές εξετάσεις για ειδικές παθήσεις στους τομείς του καρκίνου, της καρδιολογίας, της νευρολογίας, της παιδιατρικής, της ογκολογίας και των μεταβολικών διαταραχών. Η Invitae ολοκλήρωσε πρόσφατα την εξαγορά της Archer DX, η οποία έχει αναπτύξει θεραπείες στην «ογκολογία ακριβείας». Η πλατφόρμα Stratafide της Archer ανιχνεύει αλλαγές στο DNA που μπορούν να βοηθήσουν τους γιατρούς να προτείνουν βέλτιστες θεραπείες για ασθενείς με καρκίνο.
Τέλος, η Myriad Genetics (MYGN), προσφέρει πληθώρα γονιδιωματικών εξετάσεων που μπορούν να βοηθήσουν τους ασθενείς και τους γιατρούς να αναζητήσουν γενετικούς δείκτες, που σχετίζονται με ασθένειες από τον καρκίνο του μαστού μέχρι την κατάθλιψη, την αρθρίτιδα και πολλά άλλα. Η ιατρική κοινότητα πιστεύει στη δύναμη των εξετάσεων με βάση το γονιδίωμα και η Αμερικανική Εταιρεία Χειρουργών Μαστού συνιστά το γενετικό έλεγχο για όλους τους ασθενείς με καρκίνο του μαστού.
Πιθανές προκλήσεις
Αν και οι επιχειρήσεις FemTech αντιμετωπίζουν αρκετές προκλήσεις, οι περισσότερες από αυτές δεν αποτελούν άμεσο εμπόδιο. Για παράδειγμα, η άντληση κεφαλαίων είναι μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις του κλάδου, αλλά με την κατάλληλη προβολή, οι επενδυτές εντοπίζουν ενδιαφέρουσες περιπτώσεις και προσοδοφόρες ευκαιρίες στον κλάδο. Είναι άξιο αναφοράς ότι παρατηρείται ακόμη σημαντική έλλειψη στου τομείς της έρευνας, εκπαίδευσης και πολιτιστικής αποδοχής γύρω από τα θέματα που θα καταστήσουν προτεραιότητα την υγεία και την ευεξία των γυναικών, σε διάφορες σύγχρονες κοινωνίες.
Συμπερασματικά, οι επιχειρήσεις του κλάδου οφείλουν να κάνουν ακόμη πολλές κινήσεις προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης, της προώθησης και της προβολής των δραστηριοτήτων τους καθώς και του τρόπου με τον οποίο αυτές ωφελούν τις γυναίκες, επιτυγχάνοντας παράλληλα μια σημαντική ενίσχυση της επωνυμίας τους και της επιχειρηματικής τους αξίας. Με τον τρόπο αυτό, θα μεγιστοποιήσουν τα οφέλη όχι μόνο για την ίδια την επιχείρηση αλλά και για τους δυνητικούς επενδυτές που προσβλέπουν στην επίτευξη υπεραξίας σε μια ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr