Τα «smartphones» και το «5G» είχαν φυσικά δυναμική παρουσία, αλλά δεν ήταν οι πρωταγωνιστές. Αντίθετα, ήταν το «μεταverse», μια ασαφής έννοια που χρησιμοποιείται για να περιγράψει τεράστιους ψηφιακούς κόσμους στους οποίους οι χρήστες μπορούν να εργαστούν, να παίξουν παιχνίδια ή ακόμα και να κάνουν πάρτι.
Ο συγκεκριμένος όρος μπήκε πιο έντονα στη ζωή μας από τότε που το Facebook άλλαξε το όνομά του σε Meta, ένα rebrand που στοχεύει σε μεγάλο βαθμό στη δημιουργία διαφημιστικής εκστρατείας για το όραμα του Mark Zuckerberg για το εικονικό σύμπαν.
Στη μεγαλύτερη εμπορική έκθεση στον κόσμο για τη βιομηχανία κινητής τηλεφωνίας, η λέξη περιλαμβανόταν επανειλημμένα στις κεντρικές ομιλίες και στα εκθεσιακά περίπτερα.
«Το metaverse είναι το τσιτάτο της στιγμής», είπε ο επικεφαλής αναλυτής της CCS Insight, Ben Wood, στο CNBC στην εκπομπή, τονίζοντας ότι εξακολουθεί να είναι ένας αρκετά νεφελώδης όρος.
Αλλά αν το metaverse είναι ήδη μια θολή έννοια, τα πράγματα φάνηκαν να γίνονται ακόμη λιγότερο ξεκάθαρα στο Mobile World Congress
Η νοτιοκορεατική εταιρεία SK Telecom είχε μια περιήγηση με το "4D Metaverse" στο περίπτερο της όλη την εβδομάδα. Οι παρευρισκόμενοι φορούσαν ακουστικά εικονικής πραγματικότητας. Στη συνέχεια ανυψώθηκαν και μεταφέρθηκαν γύρω από μια ψηφιακή αναπαράσταση του χώρου.
Δεν εντυπωσίασε, όμως... Ρεπορτάζ αναφέρουν πως ήταν απλώς μια άλλη παραλλαγή των ίδιων δρομολογίων «4D VR» που είχαν επιδείξει εταιρείες όπως η Samsung στο MWC τα προηγούμενα χρόνια.
Το ίδιο συνέβη και σε περίπτερα άλλων εταιρειών. Η βιασύνη για τη μετάβαση στο metaverse δημιουργεί και τέτοια φαινόμενα. Το VR, όμως, δεν είναι το metaverse και αυτό απογοήτευσε πολλούς.
Η αλήθεια είναι πως οι εταιρείες ακόμα... ψάχνονται.
Οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών έχουν αρχίσει να κάνουν μικρά βήματα στο μετασύμπαν, με την ισπανική Telefonica να διορίζει «αρχηγό της μετατροπής». Ποια θα είναι η στρατηγική της, όμως, είναι ακόμα ασαφές.
«Σκεφτόμαστε ποιος θα πρέπει να είναι ο ρόλος μιας τηλεπικοινωνιακής εταιρείας όπως η Telefonica σε αυτή τη νέα εξέλιξη», είπε ο Chema Alonso, επικεφαλής ψηφιακός διευθυντής της Telefonica, στους παρευρισκόμενους στο MWC.
«Δεν ξέρουμε ακόμα. Αλλά σίγουρα, θα το αναλύσουμε πολύ προσεκτικά… γιατί πιστεύουμε ότι αυτή η κίνηση είναι ασταμάτητη».
Αντίθετα, η BT είπε ότι δεν έχει προσλάβει έναν «αρχηγό μετατροπών».
«Αυτή τη στιγμή, μπορείς να βάλεις τη λέξη metaverse στα περισσότερα πράγματα με τίτλους εργασίας ή πρωτοβουλίες, αλλά στην πραγματικότητα δεν έχεις να παρουσιάσεις κάτι συναρπαστικό», είπε στο CNBC ο Marc Allera, Διευθύνων Σύμβουλος των καταναλωτικών εμπορικών σημάτων της BT.
Ο Allera περιέγραψε το μετασύμπαν ως μια φυσική εξέλιξη του Διαδικτύου, προσθέτοντας ότι ορισμένες πτυχές του μετασύμπαντος υπάρχουν ήδη. «Σήμερα δημιουργούνται εμπειρίες μικτής πραγματικότητας και θα εξελιχθούν», είπε.
Κατά ειρωνικό τρόπο, η Meta - που εκτόξευσε στη δημόσια συζήτηση το metaverse δεν είχε μεγάλη παρουσία στον χώρο της έκθεσης στο MWC. Αλλά η εταιρεία είχε πολλά να πει για την ανάπτυξή της.
Ο Ζάκερμπεργκ έκανε μια δήλωση λέγοντας ότι οι φιλοδοξίες του δεν θα είναι δυνατές αν δεν υπάρξουν δραστικές βελτιώσεις στην υποδομή των τηλεπικοινωνιών. Ο Dan Rabinovitsj, αντιπρόεδρος συνδεσιμότητας της Meta, είπε ότι τα σημερινά δίκτυα σταθερής και κινητής τηλεφωνίας δεν είναι ακόμη έτοιμα.
Ένα άλλο πράγμα που θα απαιτήσει περισσότερες επενδύσεις στο μέλλον είναι τα τσιπ. Ο γίγαντας ημιαγωγών Qualcomm, για παράδειγμα, λέει ότι τα τσιπ θα πρέπει να γίνουν μικρότερα, γρηγορότερα και λιγότερη κατανάλωση ενέργειας εάν το metaverse πρόκειται να λειτουργήσει.
«Σχεδόν όλοι όσοι φτιάχνουν μια συσκευή metaverse σε αυτό το σημείο χρησιμοποιούν το τσιπ μας», είπε στο CNBC ο Akash Palkhiwala, οικονομικός διευθυντής της Qualcomm, συμπεριλαμβανομένου του Meta.
Πάντως, οι αναλυτές θεωρούν πως το metaverse "ήρθε για να μείνει"
«Είμαστε στην αρχή ενός μεγάλου ταξιδιού», που ίσως κάποιοι βιάζονται να φτάσουν στον προορισμό, αλλά δεν είναι ακόμα η ώρα...
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr