Η βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών είναι συνηθισμένη στις διαρροές ειδήσεων σχετικά με εξαγορές και συγχωνεύσεις μεγάλων εταιρειών του κλάδου, ωστόσο αυτό δεν συνέβη στην περίπτωση της Microsoft και της Activision Blizzard.
Παρ’ όλο που η Microsoft έχει πραγματοποιήσει ορισμένες υψηλού βεληνεκούς εξαγορές στο παρελθόν, η πρόσφατη προσθήκη της Activision Blizzard στην «ομπρέλα» των δραστηριοτήτων της δεν είχε διαρρεύσει από πριν, ήρθε ξαφνικά στην επιφάνεια και σημαίνει ότι η Microsoft έχει πλέον πρόσβαση σε έναν υπέρογκο κατάλογο παιχνιδιών μεγάλης διάρκειας. Η προσθήκη των παιχνιδιών της Activision Blizzard στη σειρά της Microsoft σημαίνει επίσης ότι έχουν αυξηθεί σημαντικά οι δυνατότητες για crossovers με αυτά τα παιχνίδια και άλλους τίτλους της Microsoft. Το portfolio παιχνιδιών της Activision είναι πλούσιο και διαθέτει, μεταξύ πολλών άλλων, το Call of Duty, το Warcraft, το Candy Crush, το Overwatch και το Crash Bandicoot.
Αξίζει να σημειώσουμε, επίσης, πως η Activision Blizzard έχει δημιουργήσει εδώ και χρόνια ένα ισχυρό brandname, που εξηγεί για ποιο λόγο η Microsoft δαπάνησε σχεδόν 70 δισ. δολάρια για να την αποκτήσει.
Με αυτή την κίνηση η Microsoft σκοπεύει να μπει «σφήνα» ανάμεσα στις δύο υπερδυνάμεις του gaming, που δεν είναι άλλες από τη Sony (με το PlayStation) και τη Nintendo (με το Xbox).
Πώς εμπλέκεται το Metaverse;
Δεν είναι τυχαίο πως το τελευταίο διάστημα τα βιντεοπαιχνίδια είναι στην καθημερινότητα των ανθρώπων περισσότερο από κάθε άλλη φορά, όπως αναφέρει σε μελέτη της η εμπορική ένωση βιντεοπαιχνιδιών των ΗΠΑ (Entertainment Software Association).
Θα μπορούσε κανείς εύλογα να πει ότι η πανδημία ήταν αυτή που ώθησε τη Microsoft να επενδύσει σε έναν τομέα, ο οποίος ανθεί κατά τη διάρκεια του αναγκαστικού εγκλεισμού των πολιτών. Ωστόσο, τα lockdown λόγω κορονοϊού έχουν πλέον… παλιώσει και μία άλλη εξήγηση φαίνεται να είναι περισσότερο βάσιμη.
Κι αυτή δεν είναι άλλη από το Metaverse. Η Microsoft είναι αποφασισμένη να επικρατήσει στη νέα τεχνολογική πραγματικότητα και η απόκτηση της Activision Blizzard ίσως αποδειχθεί το πιο δυνατό -ο χρόνος θα δείξει- «όπλο» στη φαρέτρα της. Εξάλλου δεν κρύβονται για τις προθέσεις τους στη Microsoft, αφού ο CEO της εταιρείας, Σάτυα Ναντέλλα, σε πρόσφατες δηλώσεις του τόνισε ότι «το gaming είναι ένας κλάδος που θα παίξει ρόλο στη διαμόρφωση των metaverse πλατφορμών».
Στο ίδιο μήκος κύματος και οι δηλώσεις του CEO της Activision Blizzard, Μπόμπι Κότικ, ο οποίος σημείωσε ότι η Microsoft διαθέτει τους «πόρους και το ταλέντο» που χρειάζεται η Activision για να εμπλακεί πλήρως στην αναπτυσσόμενη αγορά του Metaverse.
Πάντως, σε πρώτη φάση δε φαίνεται να επικρατεί ισχυρό πνεύμα ανταγωνισμού ανάμεσα σε Microsoft και Sony, καθώς οι επικεφαλής των δύο τεχνολογικών κολοσσών ήρθαν σε επικοινωνία και συμφώνησαν να παραμείνουν διαθέσιμα στο PlayStation τα credits της Activision. Μάλιστα, ο CEO του τομέα gaming της Microsoft, Φιλ Σπένσερ, έσπευσε να ξεκαθαρίσει ότι όραμα της εταιρείας είναι να διατηρήσει το Call of Duty στο PlayStation.
Η συνέχεια ωστόσο δεν πρόκειται να είναι η ίδια, με πολλούς φορείς να δυσανασχετούν ήδη από την επένδυση της Microsoft στο πλαίσιο του υγιούς ανταγωνισμού και της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας.
Αριστοτέλης Παππάς
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr