Η έρευνα παρέχει μια πολύτιμη ματιά στο ελληνικό επιχειρηματικό οικοσύστημα, καθώς το δείγμα αποτελείται από στελέχη μεσαίων και μεγάλων επιχειρήσεων. Εξετάζει τον βαθμό στον οποίο εταιρείες και μεγάλοι οργανισμοί έχουν υιοθετήσει διαδικασίες Ψηφιακού Μετασχηματισμού και επισημαίνει τις προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν.
Στο report με τίτλο Digital Transformation in Greece 2021-2022 αναλύονται εκτενώς οι διαστάσεις του ψηφιακού μετασχηματισμού σε αυτή την ιδιαίτερη συγκυρία, ενώ σκιαγραφείται και η κατάσταση που επικρατεί στην Ελλάδα, τόσο στο δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα.Επίσης, περιλαμβάνονται άρθρα γνώμης από στελέχη εταιρειών όπως οι Microsoft Ελλάδας και Kaizen Gaming, αλλά και του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκου Πιερρακάκη, ο οποίος αναδεικνύει την πρόοδο που έγινε στην ψηφιοποίηση χιλιάδων υπηρεσιών, βελτιώνοντας τις συναλλαγές του πολίτη με το κράτος.
Το Digital Transformation in Greece 2021/2022 report αποτελεί πρωτότυπη μελέτη του Found.ation, που φέτος υλοποιείται με τη χορηγία της InfoQuest Technologies. Όπως κάθε χρόνο, σε αυτήν αναδεικνύονται κυρίαρχα θέματα στα οποία οι επιχειρήσεις πρέπει να στρέψουν την προσοχή τους, με σημαντικότερο το ότι ο άνθρωπος πρέπει να έρθει στο επίκεντρο και ότι η τεχνολογία πρέπει να ικανοποιήσει τις ανάγκες των εργαζομένων και όχι να τους επιβαρύνει. Μάλιστα, περιλαμβάνεται και ένα κεφάλαιο που δείχνει πώς οι επιχειρήσεις μπορούν να κάνουν μια πρόβλεψη για το τι θα ακολουθήσει στα επόμενα πέντε χρόνια («futuring»).
Μερικά από τα σημαντικότερα σημεία του report:
- Τα τελευταία δύο χρόνια, ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός έχει εξελιχθεί από έναν όρο γνωστό μόνο στους εταιρικούς κύκλους, σε σωσίβιο κατά την περίοδο της πανδημίας, και επιτακτική ανάγκη για την περίοδο που ακολουθεί τον Covid-19. Τα δεδομένα δείχνουν ότι ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής των ελληνικών επιχειρήσεων καθώς, για τέταρτη συνεχή χρονιά, ένα σημαντικό ποσοστό (78%) όσων συμμετέχουν στην έρευνά μας σημειώνουν ότι τρέχουν projects τα οποία περιλαμβάνουν στο αντικείμενό τους τον ψηφιακό μετασχηματισμό ή αποτελούν μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής DT, ενώ περισσότεροι από το 70% των ερωτηθέντων συμμετέχουν ενεργά σε αυτά τα projects. Η πανδημία συνέβαλε σημαντικά σε αυτά τα εξαιρετικά στατιστικά σχετικά με την απορρόφηση του ψηφιακού μετασχηματισμού, καθώς το 97,7% τόνισε ότι επιτάχυνε τις προσπάθειές τους για ψηφιακή μετάβαση σε κάποιο βαθμό (με το 65% των απαντήσεων να κυμαίνονται από το «σε σημαντικό» έως το «σε υπερθετικό βαθμό»).
- Μέσα σε ένα περιβάλλον αστάθειας και αναστάτωσης που αντιμετώπισαν φέτος οι οργανισμοί, ήρθε στην επιφάνεια μία υποχρεωτική και αναπόφευκτη ανάγκη: ένα προσανατολισμένο στην καινοτομία και τεχνολογικά καταρτισμένο εργατικό δυναμικό. Μία από τις πιο αξιοσημείωτες διαφοροποιήσεις, σε σχέση με τα αποτελέσματα του περασμένου έτους, είναι ότι οι περισσότερες εταιρείες έχουν δημιουργήσει ένα τμήμα αφιερωμένο στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό και την Καινοτομία: ενώ το 54,17% ισχυρίστηκε ότι έχει ένα τέτοιο σχετικό τμήμα σήμερα, το 2020 το 58% είχε απαντήσει ότι δεν είχε.
- Το 53% των οργανισμών που συμμετείχαν στην έρευνά μας προσέλαβαν νέους υπαλλήλους σε ρόλους που σχετίζονται με την καινοτομία ή/και τον ψηφιακό μετασχηματισμό το 2021, ποσοστό που αυξήθηκε κατά 11% σε σχέση με το 2020. Όσον αφορά τις δεξιότητες του προσωπικού, η αναλυτική και καινοτόμος σκέψη είναι η πιο σημαντική δεξιότητα που πιστεύουν ότι χρειάζονται οι εργαζόμενοι για να υποστηρίξουν το ταξίδι του Ψηφιακού Μετασχηματισμού ενός οργανισμού (η ίδια απάντηση είχε δοθεί και πέρυσι). Ωστόσο, μόνο το 50% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι έλαβαν μέρος σε κάποιο πρόγραμμα αναβάθμισης δεξιοτήτων μέσα το 2021.
- Από τις απαντήσεις που δόθηκαν στο ερωτηματολόγιο, γίνεται αντιληπτό ότι δεν είναι σαφής σε όλους ο ρόλος και η ουσία του ψηφιακού μετασχηματισμού. Τα στελέχη επιχειρήσεων συνδέουν με τον ψηφιακό μετασχηματισμό περισσότερο όρους όπως η τηλεργασία, απ’ ότι η τεχνητή νοημοσύνη ή οι μεθοδολογία agile, ωστόσο αναγνωρίζουν πως μέσα στο 2022 τα Big Data θα είναι η τεχνολογία που θα ήθελαν να αξιοποιηθεί περισσότερο από τις επιχειρήσεις τους.
Το μήνυμα για το μέλλον είναι ότι ο άνθρωπος βρίσκεται στο επίκεντρο των εξελίξεων. «Το πιο σημαντικό είναι ίσως κάτι που βρίσκεται ανάμεσα στο φάσμα των hard και των soft skills. Η ανάγκη να κατανοήσουμε τι αλλαγές μπορεί να φέρει η τεχνολογία στη ζωή και στις επιχειρήσεις μας. Η κατανόηση είναι, τελικά, το κλειδί για τους ανθρώπους μας, ώστε να μπορέσουν να προχωρήσουν και να ενσωματώσουν όλα αυτά που τώρα προσφέρει γενναιόδωρα η τεχνολογία, προκειμένου να βοηθήσουν στην εξέλιξη των εταιρειών και να μεταμορφώσουν αυτά που προσφέρουμε με επίκεντρο τον χρήστη.»αναφέρεται στον πρόλογο που υπογράφει ο Φίλιππος Ζακόπουλος, Managing Partner του Found.ation.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr