Σύμφωνα με το LG “ThinQ 2021 Smart Home Report”, ανάμεσα στα οφέλη που προσφέρει ένα “έξυπνο” σπίτι, το 17,3% των χρηστών απαντά ότι βρίσκει πιο σημαντική την εξοικονόμηση ενέργειας.
Στο μεταξύ, αντίθετα με αυτό που πιστεύουν πολλοί, οι λιγότερο εξοικειωμένοι με την τεχνολογία χρήστες είναι στην πραγματικότητα ιδιαίτερα ικανοποιημένοι με τα έξυπνα σπίτια τους. Συγκεκριμένα, ο υψηλότερος δείκτης ικανοποίησης βρίσκεται στις ηλικίες μεταξύ 50 και 54, καθώς περνούν περισσότερο χρόνο στο σπίτι με τις οικογένειες τους, σε σύγκριση με άλλες ηλικιακές ομάδες.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι νεότεροι άνθρωποι, ηλικίας 20 ετών, βρίσκουν πιο ελκυστική την ιδέα να έχουν στην κατοχή τους συσκευές προηγμένης τεχνολογίας. Για τις μεγαλύτερες ηλικίες, άνω των 45, είναι ιδιαίτερα σημαντικό η υψηλή απόδοση τέτοιων συσκευών, σε ένα “έξυπνο” σπίτι.
“Το γεγονός, ότι τα έξυπνα σπίτια παρέχουν προσαρμοσμένες και εύχρηστες λύσεις, αποτελεί ένα επιπλέον πλεονέκτημα, καθώς όλοι μπορούν να απολαύσουν τα οφέλη ανεξάρτητα από το τεχνολογικό υπόβαθρο ή την ηλικία”, αναφέρει η μελέτη.
Διαφορετική καθημερινότητα
Ενώ τα “έξυπνα” σπίτια έχουν σχεδιαστεί, για να είναι καθολικά ωφέλιμα, αυτά τα οφέλη έχουν το πλεονέκτημα ότι είναι μοναδικά και για κάθε άτομο ξεχωριστά. Μάλιστα, στην ερώτηση “Τι ζητούν οι χρήστες από ένα έξυπνο σπίτι”, το 17% απάντησε ότι θέλει να ελέγχονται αυτόματα οι συσκευές, το 15,7% να εξοικονομεί ενέργεια και κόστος ενώ το 13% να είναι προσωποποιημένο.
Η έρευνα αποκάλυψε πώς οι “έξυπνοι” χώροι παρέχουν ευέλικτες λύσεις, που προσαρμόζονται στον ιδιαίτερο τρόπο ζωής κάθε χρήστη σύμφωνα με τις βασικές αξίες, τα ενδιαφέροντα και τα χόμπι του. Για παράδειγμα, οι ερωτηθέντες με χόμπι την κηπουρική κατέταξαν τη λειτουργία τηλεχειριστηρίου/φωνητικής εντολής για τις “έξυπνες” τηλεοράσεις, ψυγεία και πλυντήρια ως ένα εκ των τριών κορυφαίων χαρακτηριστικών που χρησιμοποιούν, καθώς τους επιτρέπει να επικοινωνούν με τις συσκευές, ακόμα κι όταν είναι απασχολημένοι στον κήπο.
Τεχνητή νοημοσύνη
Ιδιαίτερα στο κομμάτι των “έξυπνων” πλυντηρίων ρούχων, το χαρακτηριστικό, που φαίνεται να επικρατεί στην προτίμηση των καταναλωτών, είναι ότι ανιχνεύουν το βάρος και την απαλότητα του υφάσματος και επιλέγουν αυτόματα τις βέλτιστες κινήσεις για τα ρούχα.
“Η AI τεχνολογία που χρησιμοποιείται στα “έξυπνα” σπίτια, βελτιστοποιεί τις οικιακές συσκευές με στόχο την επίτευξη εξαιρετικής απόδοσης και εξοικονόμησης ενέργειας. Έτσι, βελτιώνεται η χρηστικότητα με αποτέλεσμα να εξοικονομείται όχι μόνο ενέργεια, αλλά και πολύτιμος χρόνος για τους χρήστες, προσφέροντας τους μια πιο άνετη ζωή”, σημειώνει η μελέτη.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr