Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της εταιρείας Canalys για το 3ο τρίμηνο του 2021, η Samsung ηγήθηκε της διεθνούς αγοράς smartphones με μερίδιο 23% το εξεταζόμενο διάστημα του 2021, αντίστοιχο με αυτό που κατείχε και το 3ο τρίμηνο του 2020.
Η Apple, από την πλευρά της, κατέκτησε τη δεύτερη θέση της παγκόσμιας αγοράς, με μερίδιο 15%, υψηλότερο από το 12% που πέτυχε το αντίστοιχο περσινό διάστημα, χάρη στη μεγάλη ζήτηση ενόψει της έλευσης του iPhone 13.
Από την πλευρά της, η Xiaomi απέσπασε μερίδιο 14% των παγκόσμιων πωλήσεων, όπως άλλωστε και στο 3ο τρίμηνο του 2020, κατακτώντας την τρίτη θέση της αγοράς. Η vivo και η OPPO συμπλήρωσαν την πρώτη πεντάδα με μερίδιο 10% έκαστη (από 9% αμφότερες έναν χρόνο νωρίτερα).
Η βιομηχανία των smartphones προσπαθεί να βρει ισορροπίες σε επίπεδο παραγωγής συσκευών, εν μέσω μιας δυσμενούς συγκυρίας. Από την πλευρά της προσφοράς, οι κατασκευαστές μικροτσίπς αυξάνουν τις τιμές για να αποθαρρύνουν τις υπερ-παραγγελίες, σε μια προσπάθεια να κλείσουν το χάσμα μεταξύ ζήτησης και προσφοράς.
Ελλείψεις και το 2022
“Παρ 'όλα αυτά, οι ελλείψεις δεν θα εκλείψουν ούτε το 2022. Ως αποτέλεσμα αυτού, καθώς και του υψηλού κόστους των παγκόσμιων μεταφορών, οι κατασκευαστές smartphones δεν αποκλείεται να ανεβάσουν - αν και απρόθυμα - τις τιμές λιανικής πώλησης συσκευών”, αναφέρουν οι αναλυτές της Canalys.
Σε κάθε επιμέρους αγορά του πλανήτη, οι κατασκευαστές smartphones και τα κανάλια διανομής προχωρούν σε αλλαγές της τελευταίας στιγμής στις προδιαγραφές των συσκευών και στις ποσότητες των παραγγελιών. Πολλά κανάλια διανομής βρίσκονται σε εγρήγορση, ενώ υπάρχει διάχυτος προβληματισμός για την κάλυψη της ζήτησης σε σημαντικές περιόδους κορύφωσης των πωλήσεων, όπως η Ημέρα των Singles στην Κίνα και η Black Friday στον δυτικό κόσμο.
“Τα αποθέματα καναλιών των smartphones έχουν ήδη εξαντληθεί και καθώς περισσότεροι πελάτες αρχίζουν να προβλέπουν αυτούς τους κύκλους πωλήσεων, το επικείμενο κύμα ζήτησης θα είναι αδύνατο να εκπληρωθεί. Οι πελάτες θα πρέπει να περιμένουν ότι φέτος οι εκπτώσεις στα smartphones θα είναι λιγότερο επιθετικές κατά τις παραδοσιακές εκπτωτικές περιόδους”, τονίζει η Canalys.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr