Μέχρι σήμερα, οι διαφημίσεις, βασίζονται στις πληροφορίες που συλλέγουν ξεχωριστά από τον κάθε χρήστη οι εταιρίες όπως η Google, ανάλογα με τις προτιμήσεις του και τις ιστοσελίδες που κοιτάζει.
Ωστόσο αυτή η τεχνολογία εξατομικευμένης παρακολούθησης της αναζήτησης έχει προκαλέσει σωρεία αντιδράσεων κατά καιρούς από τους χρήστες του διαδικτύου, καθώς με αυτόν τον τρόπο παρακολουθούνται οι προτιμήσεις τους. Η Google, ωστόσο, έρχεται να το αλλάξει αυτό.
Όπως μεταδίδει η αμερικανική εφημερίδα Wall Street Journal η Alphabet, η μητρική εταιρεία της Google, δήλωσε την Τετάρτη 3/3, πως από το 2022 θα παύσει να επενδύει σε ή και να χρησιμοποιεί τις τεχνολογίες εκείνες οι οποίες προσδιορίζουν με μοναδικά χαρακτηριστικά τους χρήστες του διαδικτύου, ενόσω αυτοί μετατοπίζονται από το έναν ιστότοπο στον άλλον. Πάντως, η Google διευκρίνισε πως θα παύσει να χρησιμοποιεί τις τεχνολογίες για την αναζήτηση σε ιστοσελίδες και όχι για εφαρμογές σε κινητά τηλέφωνα.
Η κίνηση αυτή δεν είναι η πρώτη που στόχο έχει την προστασία των προσωπικών δεδομένων, αφού από πέρσι η Google, είδε αναφέρει πως θα αφαιρούσε την ευρέως χρησιμοποιούμενη τεχνολογία cookie τρίτων μερών. Μέχρι στιγμής η βασική αιτία της αλλαγής στρατηγικής φαίνεται πως είναι ο προβληματισμός των χρηστών του διαδικτύου, καθώς όπως αναφέρει ο διευθυντής προϊόντων της Google, ο οποίος είναι και αρμόδιος για την αλλαγή στρατηγικής της εταιρείας, Ντέιβιντ Τέμκιν, «εάν η ψηφιακή διαφήμιση δεν εξελίσσεται για να αντιμετωπίσει τους εντεινόμενους προβληματισμούς που έχουν οι άνθρωποι σχετικά με το απόρρητο των στοιχείων τους και του πώς χρησιμοποιούνται όλα αυτά, τότε διακυβεύεται το μέλλον του ελεύθερου και ανοιχτού διαδικτύου».
Στο ερώτημα, τώρα, τι περιλαμβάνει το μέλλον, η Google, έρχεται να ενημερώσει, όπως αναφέρει η Wall Street Journal πως δεν θα αξιοποιήσει κάποια παρόμοια τεχνολογία, αλλά θα αναπτύξει νέες μεθόδους προκειμένου να μπορεί να προβάλει διαφημιστικά μηνύματα, αφού, ούτως ή άλλως, δεν μπορεί να υπάρξει «κενό» στην συγκεκριμένη αγορά, η οποία τζιράρει πολλά δισ. δολάρια κάθε χρόνο και σε αυτήν στηρίζεται το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Όπως σημειώνει η WSJ, η νέα τεχνολογία θα βασίζεται σε πληροφορίες οι οποίες θα συγκεντρώνονται από το λογισμικό των συσκευών που χρησιμοποιούν οι χρήστες. Έτσι, οι συνήθειες των κατόχων συγκεκριμένων συσκευών (υπολογιστές, τάμπλετ, κλπ) θα ομαδοποιούνται, χτίζοντας αντίστοιχα προφίλ χρηστών και θα σερβίρονται σε αυτούς οι διαφημίζεις βάσει των δεδομένων που προκύπτουν από ενότητες με ομοειδή χαρακτηριστικά.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr