Οι προβλέψεις αυτές προέκυψαν με βάση τις αλλαγές και τις τάσεις που αναγνώρισαν οι ειδικοί της Kaspersky αναφορικά με την ιδιωτικότητα το 2020. Σύμφωνα με τους ερευνητές, η μεγάλη διαφωνία μεταξύ διαφόρων ενδιαφερόμενων μερών στη συζήτηση σχετικά με το απόρρητο και τη συλλογή δεδομένων είναι αποτέλεσμα των ακόλουθων τάσεων:
- Το απόρρητο των καταναλωτών θα είναι μια πρόταση αξίας και, στις περισσότερες περιπτώσεις, θα κοστίσει χρήματα. Η αυξανόμενη συλλογή δεδομένων κατά τη διάρκεια της πανδημίας, και οι αυξανόμενες πολιτικές αναταραχές που πέρασαν σε ψηφιακές πλατφόρμες, συνδυάστηκαν για να αποδώσουν ταχεία αύξηση της ευαισθητοποίησης του κοινού σχετικά με την απρόσκοπτη συλλογή δεδομένων. Καθώς περισσότεροι χρήστες προσπαθούν να διατηρήσουν το απόρρητό τους, οι οργανισμοί ανταποκρίνονται προσφέροντας προϊόντα που εστιάζουν στην προστασία της ιδιωτικής ζωής - ο αριθμός και η ποικιλία των οποίων πρόκειται να αυξηθεί.
- Οι προμηθευτές έξυπνων συσκευών υγείας θα συλλέγουν όλο και πιο διαφορετικά δεδομένα - και θα τα χρησιμοποιούν με πολύ διαφορετικούς τρόπους. Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν από ανιχνευτές φυσικής κατάστασης, συσκευές παρακολούθησης αρτηριακής πίεσης και άλλες συσκευές παρέχουν πληροφορίες τόσο πολύτιμες που έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί σε δικαστικές υποθέσεις, για να μην αναφέρουμε ότι έμποροι και ασφαλιστές τα θεωρούν επίσης εξαιρετικά χρήσιμα. Και με την υγεία να αποτελεί κοινό ενδιαφέρον, η ζήτηση για τέτοια δεδομένα μόνο θα αυξάνεται.
- Οι κυβερνήσεις θα ζηλεύουν ολοένα και περισσότερο την αποθήκευση big-tech data - και θα γίνουν όλο και πιο ενεργές στους κανονισμούς τους. Η πρόσβαση σε δεδομένα χρηστών ανοίγει ένα τεράστιο φάσμα ευκαιριών - σκεφτείτε, καταπολέμηση της κακοποίησης παιδιών ή βελτίωση της κυκλοφορίας στην πόλη. Σκεφτείτε επίσης την αποσιώπηση διαφωνιών. Ωστόσο, με τους περισσότερους ιδιωτικούς οργανισμούς να αρνούνται να κοινοποιήσουν αυτά τα δεδομένα, οι κυβερνήσεις θα ανταποκριθούν αναμφίβολα με περισσότερους κανονισμούς που εμποδίζουν το διαδικτυακό απόρρητο, με έντονες συζητήσεις σχετικά με τις τεχνολογίες διατήρησης της ιδιωτικής ζωής, όπως end-to-end κρυπτογράφηση, DNS-over-HTTPS και κρυπτονομίσματα.
- Οι εταιρείες δεδομένων θα βρουν ολοένα και πιο δημιουργικές και μερικές φορές πιο ενοχλητικές πηγές δεδομένων για να τροφοδοτήσουν τις μηχανές ανάλυσης συμπεριφοράς. Η ανάλυση συμπεριφοράς βάσει δεδομένων είναι ένα επικίνδυνο παιχνίδι. Τα σφάλματα μπορεί να είναι επιζήμια για τους ανθρώπους, ενώ η πραγματική ποιότητα αυτών των συστημάτων είναι συχνά εμπορικό μυστικό. Ωστόσο, αυτό δεν θα εμποδίσει τους οργανισμούς που εργάζονται σε αυτόν τον τομέα να βρουν πιο δημιουργικούς τρόπους για να σχηματίσουν τα προφίλ των χρηστών βάσει των όσων τους αρέσουν και κάνουν – επηρεάζοντας έτσι τη ζωή τους.
- Οι πολυμερείς υπολογισμοί και η διαφορική προστασία της ιδιωτικής ζωής θα υιοθετηθούν ευρύτερα - καθώς και το edge computing. Καθώς οι εταιρείες γίνονται πιο συνειδητοποιημένες για τα δεδομένα που πραγματικά χρειάζονται και οι καταναλωτές στρέφονται ενάντια στη μη ελεγχόμενη συλλογή δεδομένων, εμφανίζονται πιο εξελιγμένα εργαλεία απορρήτου και υιοθετούνται ευρύτερα, ενώ οι μεγάλοι τεχνολογικοί οργανισμοί κινούνται για να εγγυηθούν νέα και αυστηρά πρότυπα απορρήτου των χρηστών. Θα προκύψει πιο προηγμένο υλικό, επιτρέποντας στους προγραμματιστές να δημιουργήσουν εργαλεία ικανά για προηγμένη επεξεργασία δεδομένων, μειώνοντας έτσι τον όγκο των δεδομένων που μοιράζονται οι χρήστες με οργανισμούς.
«Πέρυσι, πολλοί χρήστες συνειδητοποίησαν για πρώτη φορά πόσες πληροφορίες μοιράζονται και τι λαμβάνουν σε αντάλλαγμα. Με αυξημένη ευαισθητοποίηση έρχεται καλύτερη κατανόηση του δικαιώματος στην ιδιωτική ζωή και πώς να το ασκήσουμε. Ως αποτέλεσμα, το απόρρητο έχει γίνει ένα καυτό ζήτημα στη διασταύρωση κυβερνητικών, εταιρικών και προσωπικών συμφερόντων, το οποίο προκάλεσε πολλές διαφορετικές και ακόμη και αντιφατικές τάσεις στον τρόπο συλλογής δεδομένων και διατήρησης της ιδιωτικής ζωής - ή, αντίθετα, παραβιάζεται. Ελπίζω ότι φέτος και τα επόμενα χρόνια θα μπορέσουμε να βρούμε μια ισορροπία μεταξύ της χρήσης δεδομένων από κυβερνήσεις και επιχειρήσεις και τον σεβασμό του δικαιώματος στην ιδιωτική ζωή», σχολιάζει ο Vladislav Tushkanov, privacy expert στην Kaspersky. «Τέλος, θα ήθελα να δηλώσω ότι, ενώ ως καταναλωτές δεν έχουμε πλήρη έλεγχο των δεδομένων μας, υπάρχουν πολλά που μπορούμε να κάνουμε για να ανακτήσουμε μέρος του απορρήτου και του ελέγχου των προσωπικών μας δεδομένων».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr