Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
![Reporter.gr on Google News](/images/google%20news/reporter%20news%20300x100.png)
Η πανδημία COVID-19 έχει επηρεάσει πολλές εταιρείες, αλλά οι μικρές επιχειρήσεις έχουν υποφέρει περισσότερο από άλλες. Σύμφωνα με πολυάριθμα ερευνητικά ευρήματα, σε ορισμένες χώρες, έως και το 90% των μικρών επιχειρήσεων έχουν βιώσει αρνητικό αντίκτυπο από την πανδημία, όπως μείωση της παραγωγής, των πωλήσεων και των εσόδων, ακόμη και πλήρες κλείσιμο. Σε εταιρείες με μια ντουζίνα ή λιγότερους ανθρώπους, ο τρόπος με τον οποίο οι εργαζόμενοι ξεπερνούν αυτές τις προκλήσεις μπορεί να επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό την κατάσταση του συνόλου της επιχείρησης. Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό για τους ηγέτες να παρακολουθούν το πώς αισθάνονται οι εργαζόμενοι και να εποπτεύουν τις συνέπειες που μπορεί να έχει αυτό στην επιχείρησή τους.
Η τελευταία έρευνα της Kaspersky αποκάλυψε ότι το μεγαλύτερο κενό στις προσδοκίες υποστήριξης παρατηρείται στην κοινωνική βοήθεια και τα πρόσθετα οφέλη, όπως η κάλυψη των λογαριασμών διαδικτύου ή τηλεφώνου. Το 41% των εργαζομένων των μικρών επιχειρήσεων θα ήθελε περισσότερη υποστήριξη σε αυτό, σε σύγκριση με το 47% εκείνων που εργάζονται σε μεσαίες επιχειρήσεις. Το ίδιο μοτίβο ισχύει και για την απαιτούμενη τεχνολογική υποστήριξη, όπως η παροχή του κατάλληλου εξοπλισμού και εργαλείων πληροφορικής (35% σε σύγκριση με 41%). Αυτό μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι είναι πιο συνηθισμένο για τους ανθρώπους σε μικρούς οργανισμούς να διαμορφώνουν το δικό τους εργασιακό περιβάλλον, να χρησιμοποιούν προσωπικές συσκευές για εργασία και να φροντίζουν για την πρόσβαση σε υπηρεσίες εργασίας.
Η συναισθηματική ή ψυχολογική υποστήριξη είναι απαραίτητη σχεδόν στον ίδιο βαθμό για όλες τις επιχειρήσεις: 23% σε μικρούς οργανισμούς και 25% σε μεγαλύτερους. Ο αντίκτυπος του COVID-19 δεν έχει επηρεάσει μόνο την εργασία και την καθημερινή ζωή των ανθρώπων, αλλά έχει επίσης προκαλέσει άγχος για την προσωπική τους υγεία και την υγεία των αγαπημένων τους προσώπων, ενώ έχει επηρεάσει και τη συνολική αισιοδοξία τους για το μέλλον. Έτσι, η υποστήριξη στο κομμάτι της ψυχικής υγείας μπορεί να είναι σημαντική για κάθε εργαζόμενο.
Διάγραμμα 1: Ποια μορφή υποστήριξης θα ήθελαν να έχουν περισσότερο οι εργαζόμενοι από τους εργοδότες τους
«Οι άνθρωποι που έχουν εργασιακή εμπειρία σε μικρές επιχειρήσεις μπορεί να αισθάνονται πιο αυτάρκεις στη νέα πραγματικότητα εργασίας και αυτό έχει βοηθήσει τον οργανισμό τους να συγκεντρώσει όλους τους πόρους του για να διασφαλίσει την επιβίωσή του. Ωστόσο, για να διατηρηθεί η παραγωγικότητα και το ηθικό των εργαζομένων, εξακολουθεί να είναι σημαντικό να διασφαλιστεί ότι το προσωπικό έχει όλα όσα χρειάζεται για εργασία. Όταν πρόκειται για τον τεχνολογικό τους εξοπλισμό, οι εργαζόμενοι χρειάζονται βοήθεια για να χρησιμοποιούν την τεχνολογία με ασφάλεια, ακόμη και αν εργάζονται σε προσωπικούς φορητούς υπολογιστές και διαχειρίζονται την πρόσβαση σε όλες τις διαδικτυακές υπηρεσίες μόνοι τους», σχολιάζει ο Ivan Salikhov, Product Manager, SMB Products, στην Kaspersky.
Για να διευκολύνετε τις συνθήκες τηλεργασίας για τους υπαλλήλους σας, η Kaspersky συνιστά τις ακόλουθες ενέργειες: