Ταυτόχρονα, προϊόντος του χρόνου, αυξάνεται το ποσοστό των Ελλήνων, που αρνούνται να παραχωρήσουν προσωπικά δεδομένα για διαφημιστικούς λόγους. Το ποσοστό αυτό έφτασε το 36,6% το 1ο τρίμηνο του 2020, από 28,3% την αντίστοιχη περίοδο του 2016.
Στο μεταξύ, τη μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση των Ελλήνων χρηστών, όσον αφορά τα προσωπικά τους δεδομένα, δείχνει και η εκτόξευση του ποσοστού όσων αρνούνται να δώσουν στοιχεία για τη γεωγραφική τους θέση. Το σχετικό ποσοστό έφτασε το 1ο τρίμηνο του 2020 στο 35,9%, από μόλις 18,1% το 2016.
Να σημειωθεί ότι ως προσωπικά δεδομένα θεωρούνται οι προσωπικές πληροφορίες, τις οποίες ένα άτομο θεωρεί απόρρητες και δεν επιθυμεί να γνωστοποιήσει σε άλλους. Αυτός ο τύπος πληροφοριών περιλαμβάνει προσωπικά στοιχεία (όνομα, ημερομηνία γέννησης, αριθμό ταυτότητας). Επίσης, αφορά στοιχεία επικοινωνίας (διεύθυνση κατοικίας, αριθμό τηλεφώνου, email), αλλά και στοιχεία πληρωμών (αριθμός πιστωτικής κάρτας, κωδικός PIN χρεωστικής κάρτας) ή άλλα προσωπικά στοιχεία, όπως φωτογραφίες, γεωγραφική τοποθεσία.
Τα προσωπικά δεδομένα παρέχονται στο Διαδίκτυο κατά τη διάρκεια δραστηριοτήτων, που πραγματοποιούνται για προσωπικούς λόγους ή και για λόγους, που σχετίζονται με την εργασία.
Μεγαλύτερη ανησυχία
Τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Αρχής δείχνουν ότι, πλέον, οι Έλληνες πολίτες προβαίνουν σε περισσότερες ενέργειες, για να προστατεύσουν τα προσωπικά τους δεδομένα σε σχέση με μια τετραετία νωρίτερα. Ειδικότερα, σε σύγκριση με το 2016, καταγράφεται αύξηση σε όλες τις επιμέρους ενέργειες.
Η μεγαλύτερη αύξηση (98,3%) αφορά στον περιορισμό ή την άρνηση πρόσβασης στην γεωγραφική θέση. Πρόκειται για ενέργεια, που πραγματοποιείται από κινητές συσκευές (κινητό τηλέφωνο, tablet) εξοπλισμένες με GPS ή και από την IP address του Η/Υ.
Ένα άλλο στοιχείο, που υποδηλώνει την αυξημένη ανησυχία των Ελλήνων χρηστών για τα προσωπικά τους δεδομένα, είναι ότι, πλέον, οι επτά στους δέκα γνωρίζουν ότι τα cookies χρησιμοποιούνται για ανίχνευση των κινήσεων τους στο Διαδίκτυο, στη δημιουργία προφίλ και σε συνέχεια, την αποστολή διαφημίσεων. Το ποσοστό παρουσιάζει αύξηση 27% σε σύγκριση με το 2016 (55,9%).
Tα cookies είναι μικρά αρχεία, που εγκαθίστανται στο σκληρό δίσκο της συσκευής που χρησιμοποιούμε κατά την πλοήγηση στο Διαδίκτυο και περιέχουν πληροφορίες, τις οποίες χρησιμοποιούν οι ιστοσελίδες για την αναγνώρισή μας.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το γεγονός ότι οι online δραστηριότητες στο Διαδίκτυο καταγράφονται και χρησιμοποιούνται για την αποστολή διαφημίσεων, απασχολεί 7 στους 10 (68,0%). Σε σύγκριση με το 2016, μείωση 29,1% καταγράφεται στο ποσοστό όσων το γεγονός αυτό τους απασχολεί πολύ (2016: 25,8% 2020: 18,3%) και αύξηση 25,5% όσων τους απασχολεί αρκετά (2016: 39,6% 2020: 49,7%).
Ο ρόλος των smartphones
Η αυξημένη χρήση του Διαδικτύου μέσω smartphones, όπως διαπιστώνει η έρευνα, ευαισθητοποίησε περαιτέρω τους χρήστες για την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων και τα προβλήματα ασφαλείας. Σήμερα, επτά στους δέκα (71,4%) χρήστες smartphone έχουν λογισμικό ασφαλείας (antivirus, antispam, firewall) στο κινητό τους.
Πάντως, οι δύο στους δέκα (17,4%) απαντούν ότι δεν γνωρίζουν, αν το κινητό τους διαθέτει λογισμικό ασφαλείας. Τα αντίστοιχα ποσοστά το 2018 ήταν 59,0% και 16,9%.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr