Τα παραπάνω στοιχεία, περί πτώσης της ζήτησης για smartphones στη Δυτική Ευρώπη, αποτυπώνει σχετική ανάλυση της Strategy Analytics (Wireless Smartphone Strategies Service Report, Smartphone Vendor ASP and Revenue Share by Region: Q1 2020). Η έρευνα δείχνει ότι την αγορά smartphones της Δυτικής Ευρώπης συνέχισαν να “μονοπωλούν” δύο κατασκευαστές, η Apple και η Samsung, με τις δύο να ελέγχουν συνολικά μερίδιο 80% των εσόδων - χονδρικής - για το 1ο τρίμηνο του 2020. Η Huawei κατέκτησε την τρίτη θέση της δυτικοευρωπαϊκής αγοράς smartphones με μερίδιο 7% στα έσοδα χονδρικής. Η Huawei, πάντως, είδε τα έσοδα της να μειώνονται λόγω του σινο-αμερικανικού εμπορικού “πολέμου” και της μη διάθεσης των υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας της Google από την κινεζική εταιρεία.
Οι κατασκευαστές
Στη Δυτική Ευρώπη, η πιο “σκληρή” μάχη στην αγορά των smartphones δίνεται πίσω από την τρίτη θέση, όπου οι Xiaomi, OnePlus και Oppo ανταγωνίζονται για μια θέση στην κατάταξη των πέντε πιο ισχυρών κατασκευαστών τόσο σε επίπεδο όγκου πωλήσεων, όσο και μεριδίου αξίας. “Η Xiaomi σημειώνει μεγάλη επιτυχία σε αρκετές αγορές της Δυτικής Ευρώπης και κυρίως βλέπει έντονη ζήτηση για τα μοντέλα Redmi Note 8 και Redmi 8. Η OnePlus, από την πλευρά της, μετά από την πρόσφατη ανάπτυξη στις αγορές της Νορβηγίας, της Ελβετίας και της Ολλανδίας, είναι το ανερχόμενο αστέρι. Η Oppo, από την άλλη, διαθέτει προς το παρόν μέτριους όγκους πωλήσεων, αλλά και εσόδων. Ωστόσο, η πρόσφατη συνεργασία της με τη Vodafone αναμένεται ότι θα κάνει τη μεγάλη διαφορά”, αναφέρουν οι αναλυτές της Strategy Analytics.
Η εταιρεία εκτιμά ότι, καθώς η Ευρώπη αρχίζει να βγαίνει από την καραντίνα και τα περιοριστικά μέτρα στις μετακινήσεις για τον περιορισμό της διασποράς του COVID-19 και με δεδομένη τη σταδιακή διείσδυση της τεχνολογίας 5G, η αγορά των smartphones θα αρχίσει να γίνεται ακόμη πιο ανταγωνιστική εντός του 2021. “Brands, όπως η Motorola, η LG, ακόμη και η Sony, θα συνεχίσουν να αγωνίζονται να εξισορροπήσουν την ανάγκη για παρουσία στις high end συσκευές με την πραγματικότητα, καθώς οι εν λόγω μάρκες έχουν αμφίβολη ικανότητα να υποστηρίξουν πια αυτή τη φιλοδοξία”, σχολιάζουν οι αναλυτές της Strategy Analytics.
Tα δύο βασικά πεδία “μάχης”, σύμφωνα με την εταιρεία, θα είναι το μάρκετινγκ και η τιμή. “Αυτές οι μάρκες δεν έχουν το παγκόσμιο μέγεθος, για να ανταγωνιστούν σε επίπεδα τιμής και μάλιστα, για μεγάλο χρονικό διάστημα, ενώ και το κόστος μάρκετινγκ είναι τεράστιο”, καταλήγει η σχετική ανάλυση.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr