Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Strategy Analytics, οι πωλήσεις notebooks περιορίστηκαν κατά μόλις -2% σε ετήσια βάση το 1ο τρίμηνο του 2020. Αυτό, σε απόλυτους αριθμούς, μεταφράζεται σε πωλήσεις 37,9 εκατ. φορητών υπολογιστών τους τρεις πρώτους μήνες του 2020, έναντι πωλήσεων 38,6 εκατ. συσκευών έναν χρόνο νωρίτερα.
Πάντως, όπως εξηγούν οι αναλυτές, οι ακόμη μεγαλύτερες προκλήσεις βρίσκονται μπροστά, καθώς η άτονη ζήτηση από πλευράς καταναλωτών εξαπλώνεται σε όλο τον κόσμο, φέρνοντας κορυφαίους κατασκευαστές φορητών υπολογιστών σε επισφαλή θέση.
“Οι κατασκευαστές notebooks με μεγάλη εξάρτηση από την Κίνα για την αλυσίδα εφοδιασμού τους, αλλά και εκείνοι που δεν είχαν υψηλά επίπεδα αποθεμάτων πριν από την εμφάνιση του COVID-19, είχαν τη μεγαλύτερη δυσκολία στο 1ο τρίμηνο σε παγκόσμια βάση. Από πλευράς καταναλωτικής ζήτησης, οι κατασκευαστές, που εξαρτώνται περισσότερο από την εγχώρια αγορά της Κίνας, παρουσίασαν επίσης τις μεγαλύτερες μειώσεις. Πέρα από όλα αυτά, η αγορά φορητών υπολογιστών μειώθηκε μόνο -2% από έτος σε έτος και σε σύγκριση με τα περισσότερα άλλα τμήματα ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης, αυτό θα πρέπει να θεωρείται επιτυχία σε ένα πολύ δύσκολο περιβάλλον”, υπογραμμίζει η ανάλυση της εταιρείας (Strategy Analytics’ Connected Computing Devices (CCD), Preliminary Global Notebook PC Shipments and Market Share: Q1 2020).
Τόνωση της αγοράς
Όσον αφορά το βραχυπρόθεσμο μέλλον και ειδικότερα το 2ο τρίμηνο του 2020, εκτιμάται ότι ακόμη περισσότερες μεγάλες εταιρείες και εκπαιδευτικά ιδρύματα θα προχωρήσουν σε παραγγελίες για φορητούς υπολογιστές, προκειμένου να υποστηρίξουν πρωτοβουλίες εργασίας και εκπαίδευσης από το σπίτι. “Καθώς πολλές οικογένειες έχουν περιοριστεί στο σπίτι, λόγω της καραντίνας, σταδιακά διαπιστώνεται ότι οι συσκευές δεν επαρκούν, ώστε όλα τα μέλη ενός νοικοκυριού να εκτελέσουν τις απαιτούμενες εργασίες. Η ζήτηση των καταναλωτών θα είναι ήπια, καθώς ο μέσος πολίτης αντιμετωπίζει σημαντικές οικονομικές δυσκολίες, αλλά η εμπορική ζήτηση θα μπορούσε να εξισορροπήσει αυτή την εικόνα”, αναφέρουν οι αναλυτές.
Οι κατασκευαστές
Στην πρώτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης των πιο ισχυρών κατασκευαστών notebooks το 1ο τρίμηνο του 2020 βρέθηκε η Lenovo, η οποία αύξησε τις πωλήσεις της κατά 1% και απέσπασε μερίδιο 23,5% της αγοράς. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η HP, η οποία είδε τις πωλήσεις της να υποχωρούν κατά 1% το εξεταζόμενο διάστημα με το μερίδιο αγοράς της να διαμορφώνεται σε 21,3%. Η Dell κατάφερε να αυξήσει το ίδιο διάστημα τις πωλήσεις της κατά 5%, κατακτώντας μερίδιο 18,2% της παγκόσμιας αγοράς, ενώ ακολούθησε η Apple στην τέταρτη θέση με πωλήσεις μειωμένες κατά 16% και μερίδιο 8%, ενώ η Asus συμπλήρωσε την πρώτη πεντάδα με μερίδιο αγοράς 6,6% και πωλήσεις μειωμένες κατά 15%.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr