“Αναγνωρίζουμε την πρόοδο που σημειώνεται σχετικά με τις δεσμεύσεις των τριών μέσων για αύξηση της διαφάνειας και προστασία της ακεραιότητας των επερχόμενων εκλογών. Χαιρετίζουμε τα μέτρα που έλαβαν και οι τρεις πλατφόρμες ενάντια στη χειραγώγηση και την παραπληροφόρηση. Ωστόσο, πρέπει να γίνουν περισσότερα για την ενίσχυση της ακεραιότητας των υπηρεσιών τους, συμπεριλαμβανομένων των υπηρεσιών διαφήμισης”, σχολιάζουν σχετικά σε κοινή τους δήλωση ο Αντιπρόεδρος για την Ενιαία Ψηφιακή Αγορά, κ. Andrus Ansip, η αρμόδια Επίτροπος για θέματα Δικαιοσύνης, Καταναλωτών και Ισότητας των Φύλων, κυρία Věra Jourová, ο Επίτροπος της Ένωσης Ασφαλείας, κ. Julian King, και η Επίτροπος για την Ψηφιακή Οικονομία και Κοινωνία, κυρία Mariya Gabriel, σύμφωνα με το ΣΕΠΕ.
Οι υπογράφοντες την κοινή δήλωση σημειώνουν ότι “πέρα από τις ευρωπαϊκές εκλογές, όλοι οι υπογράφοντες τον Κώδικα Ορθής Πρακτικής κατά της Παραπληροφόρησης θα πρέπει να εντείνουν τις προσπάθειές τους και να διευρύνουν τη συνεργασία με τις αρμόδιες ελεγκτικές Αρχές σε όλα τα κράτη-μέλη”.
Αποτελέσματα των εκθέσεων
Να σημειωθεί ότι οι τρεις διαδικτυακές πλατφόρμες έχουν υπογράψει τον κώδικα δεοντολογίας για την παραπληροφόρηση και τους ζητήθηκε να υποβάλλουν μηνιαίες εκθέσεις σχετικά με τις ενέργειές τους ενόψει των εκλογών του Μαΐου 2019 για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Σύμφωνα με τις εκθέσεις που υποβλήθηκαν για τον μήνα Απρίλιο, η Google θεωρείται ότι έκανε πρόοδο όσον αφορά τα πρόσθετα μέτρα για τη βελτίωση του ελέγχου της τοποθέτησης διαφημίσεων.
Όσον αφορά το Facebook η σχετική έκθεση δείχνει ότι ξεκίνησε να εφαρμόζει την πολιτική σχετικά με τις πολιτικές διαφημίσεις, καταργώντας τις μη συμμορφούμενες διαφημίσεις από το Facebook και το Instagram. Το Twitter, σύμφωνα με την υποβληθείσα έκθεση για τον Απρίλιο, ανέφερε ότι απέρριψε διαφημίσεις, επειδή δεν συμμορφώνονταν με τις πολιτικές σχετικά με απαράδεκτες επιχειρηματικές πρακτικές. Παρείχε, επίσης, πληροφορίες σχετικά με τις διαφημίσεις που δεν εξυπηρετήθηκαν λόγω μη ολοκληρωμένης διαδικασίας πιστοποίησης, η οποία είναι υποχρεωτική για τους διαφημιζόμενους της πολιτικής καμπάνιας.
Επόμενα βήματα
Οι εκθέσεις καλύπτουν τα μέτρα που έλαβαν οι εταιρείες τον Απρίλιο του 2019 και επιτρέπουν στην Επιτροπή να διαπιστώσει ότι υπάρχουν αποτελεσματικές πολιτικές για την εξασφάλιση της ακεραιότητας των εκλογικών διαδικασιών. Οι μηνιαίες εκθέσεις, που συμφωνήθηκαν βάσει του Κώδικα Ορθής Πρακτικής, διαρκούν μέχρι τις ευρωπαϊκές εκλογές. Το τελευταίο “πακέτο” εκθέσεων θα δημοσιευθεί τον Ιούνιο.
Όπως συμφωνήθηκε το Μάρτιο, οι ηγέτες της Ε.Ε. θα επανέλθουν στο θέμα της παραπληροφόρησης στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο του Ιουνίου. Μέχρι το τέλος του 2019, η Επιτροπή θα προβεί σε πλήρη εκτίμηση της μέχρι σήμερα εφαρμογής του Κώδικα. Σε περίπτωση που τα αποτελέσματα δεν αποδειχθούν ικανοποιητικά, η Επιτροπή μπορεί να προτείνει περαιτέρω μέτρα, μεταξύ άλλων κανονιστικού χαρακτήρα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr