Η Τεχνητή Νοημοσύνη, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της Accenture σε συνεργασία με τη Microsoft, θα λειτουργήσει ως “καταλύτης αλλαγής” και για τις ελληνικές επιχειρήσεις, τα ηγετικά στελέχη των οποίων, αν και αναγνωρίζουν τη δυναμική της Τεχνητής Νοημοσύνης, είναι διστακτικά στο να επενδύσουν συστηματικά.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 85% των στελεχών πιστεύει ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη παρουσιάζει τεράστιες ευκαιρίες στην ανάπτυξη νέων προϊόντων, υπηρεσιών και επιχειρηματικών ιδεών. Την ίδια στιγμή, επτά στους δέκα (73%) προβλέπουν ότι η ΑΙ θα αλλάξει τη φύση του ανταγωνισμού τα επόμενα τρία χρόνια, προκαλώντας ισχυρές μεταβολές στην αγορά. Το ίδιο περίπου ποσοστό (71%) εκφράζει την αγωνία ότι, εάν η εταιρεία τους δεν αξιοποιήσει συστηματικά τις δυνατότητες που προσφέρει η ΑΙ, θα κληθεί να αντιμετωπίσει ένα ισχυρό ανταγωνιστικό μειονέκτημα.
Επενδύσεις στην ΑΙ
Αν και οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα θεωρούν την ΑΙ ως “καταλύτη αλλαγής”, φαίνονται μάλλον διστακτικές στο να επενδύσουν: το 54% των στελεχών αισθάνεται ότι είναι ακόμη πολύ νωρίς, θεωρώντας ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο, οπότε προτιμά να περιμένει έως ότου ωριμάσουν οι συνθήκες. Πολύ μικρός αριθμός επιχειρήσεων (3%) έχει υλοποιήσει ολοκληρωμένα προγράμματα ΑΙ, σε σχέση με το 45% των επιχειρήσεων από το αντίστοιχο παγκόσμιο δείγμα.
Ωστόσο, ελπιδοφόρο είναι το γεγονός ότι 23% των επιχειρήσεων βρίσκεται σε αρχικά στάδια επενδύσεων επάνω στο ΑΙ, ενώ 37% πειραματίζεται με διάφορες πιλοτικές εφαρμογές.
Οι τρεις βασικότεροι λόγοι, που εξηγούν την αδράνεια των επιχειρήσεων, σύμφωνα με τις απόψεις των στελεχών, είναι η έλλειψη ΑΙ δεξιοτήτων (69%), η ασυμβατότητα με τα παραδοσιακά-legacy συστήματα των επιχειρήσεων (57%), καθώς και η ποιότητα των δεδομένων (37%). Κύριοι τομείς εφαρμογής των πρωτοβουλιών ΑΙ αναμένεται να είναι σε ΙΤ, Marketing, Πωλήσεις και Operations, ενώ τα βασικά οφέλη σχετίζονται με τη βελτιστοποίηση των λειτουργιών, το μετασχηματισμό προϊόντων και υπηρεσιών, τη βελτίωση των σχέσεων με τους πελάτες και την ενδυνάμωση του προσωπικού.
Η άποψη των πολιτών
Η έρευνα απαντά και στο ερώτημα πώς αντιλαμβάνεται η ελληνική κοινωνία την Τεχνητή Νοημοσύνη. Σύμφωνα με τα ευρήματά της, ενώ οι πολίτες αντιλαμβάνονται σε σημαντικό βαθμό τι είναι η ΑΙ, καθώς και το πώς μπορεί να βελτιώσει την καθημερινότητά τους, είναι επιφυλακτικοί απέναντί της.
Η προοπτική ενός μέλλοντος με κεντρικό άξονα την Τεχνητή Νοημοσύνη συναρπάζει τους Έλληνες, ωστόσο προκαλεί ταυτόχρονα προβληματισμό. Οι πολίτες έχουν μια καλή αντίληψη για την AI, με ποσοστό 65% να συσχετίζει ως πρώτη σκέψη τον όρο με εφαρμογές, όπως chatbots, digital assistants και ρομπότ, ενώ μόλις 2% του πληθυσμού να δηλώνει άγνοια. Ένας στους δύο (56%) ενστερνίζεται την άποψη ότι θα επιφέρει σημαντικά οφέλη στην κοινωνία, ενώ μεγάλο ποσοστό αναγνωρίζει τα προφανή οφέλη, σε κλάδους, όπως η ιατρική και οι επιστήμες. Παρ’ όλα αυτά, ο φόβος του αγνώστου, του νέου και η αβεβαιότητα που συνεπάγεται, κάνουν τους Έλληνες να αισθάνονται μπερδεμένοι και προβληματισμένοι. Ως αποτέλεσμα αυτού του παραδόξου, οι Έλληνες ενώ θα εμπιστευόντουσαν τις τεχνολογίες ΑΙ για εφαρμογές Οικιακής Κατανάλωσης Ενέργειας (84%), Οικιακής Ασφάλειας (84%) και Παρακολούθησης Υγείας (69%), είναι δύσπιστοι σε ό,τι αφορά εφαρμογές για τη Διαχείριση Οικονομικών (58%), την Ασφάλεια Παιδιών (58%) και την Αυτόνομη Οδήγηση (57%). Ανεξάρτητα από τις εφαρμογές, ένα ποσοστό 64% δηλώνει ότι δε θα εμπιστεύονταν πλήρως τις τεχνολογίες ΑΙ, χωρίς τη δυνατότητα ελέγχου και παρέμβασης από ανθρώπους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr