Όπως αναφέρει η έρευνα για τους καταναλωτές που προτίμησαν την αγορά προϊόντων online, η «Εξοικονόμηση χρημάτων» είναι μακράν ο πιο κοινά αναφερόμενος παράγοντας, καθώς επιλέγεται σε ποσοστό 65% από τους Έλληνες καταναλωτές. Την ίδια στιγμή η πρώτη σκέψη, που κάνουν οι Έλληνες Shoppers και αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα στις online αγορές/πληρωμές, είναι η «Ασφάλεια των προσωπικών τους δεδομένων σε ποσοστό 63%, και κατ επέκταση τα «Έξοδα αποστολής» (59%).
Η σημασία των φυσικών καταστημάτων
Παρά την διείσδυση του διαδικτυακού shopping ωστόσο τόσο το παγκόσμιο καταναλωτικό κοινό όσο και οι Έλληνες εξακολουθούν να θεωρούν σημαντικά τα φυσικά καταστήματα. Σχεδόν οι μισοί Έλληνες (47%) Shoppers ανέφεραν ότι αρχικά έψαξαν τα προϊόντα online και αργότερα επισκέφτηκαν το κατάστημα για την αγορά («Webrooming»). Το δε ποσοστό εκείνων, που έψαξαν για ένα προϊόν σε κατάστημα και έπειτα το αγόρασαν online («Showrooming») ανέρχεται σε 16% στην Ελλάδα.
Όσο για τρεις βασικούς παράγοντες, που επηρεάζουν την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών είναι: οι online κριτικές από άλλους αγοραστές, χρήστες και ειδικούς της κατηγορίας», οι «ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών/Ιστοσελίδες με προσφορές» και η «Εξυπηρέτηση/Ενημέρωση από τον πωλητή στο κατάστημα».
Όπλο του καταναλωτή η πληροφορία
Όπως δείχνει μάλιστα η μελέτη οι σημερινοί αγοραστές είναι «οπλισμένοι με περισσότερες πληροφορίες από ποτέ, έχοντας ουσιαστικά ισοπεδώσει τον ανταγωνισμό μεταξύ των retailers, brands and marketers». «Εμπλέκοντας περισσότερη τεχνολογία, εργαλεία, πόρους και πληροφορίες στην αγοραστική τους διαδικασία από ποτέ άλλοτε, αυτή η νέα γενιά Shopper είναι αποφασισμένη να διατηρήσει τον έλεγχο και να “κερδίσει” το παιχνίδι της εύρεσης της καλύτερης εναλλακτικής» τονίζουν οι συντάκτες της μελέτης.
Όπως διαπιστώνει η έρευνα, οι Shoppers, σήμερα, αλληλοεπιδρούν τόσο σε σημεία - touchpoints – Λιανικής, όσο και Ηλεκτρονικής πώλησης ή ακόμα και άλλης Προϊοντικής Κατηγορίας, όταν αποφασίζουν πώς, πότε και πού θα συλλέξουν τις πληροφορίες για να αξιολογήσουν ένα προϊόν ή υπηρεσία πριν τελικά πραγματοποιήσουν την αγορά. Οι Millennials Leading Edge Consumers (LEC) δήλωσαν ότι «Οι retailers, οι διαφημίσεις και οι μάρκες έχουν μικρότερη επιρροή στην διαδικασία αγοράς μου σε σχέση με παλαιότερα» (75%).
Στο μεταξύ, ένα άλλο στοιχείο του σημερινού σύγχρονου Shopper είναι η εξοικείωσή του με τη χρήση των φορητών συσκευών για την πραγματοποίηση ηλεκτρονικών αγορών. Οι 8 από τους 10 ερωτηθέντες της ομάδας των LEC δήλωσαν ότι: “Η φορητή μου συσκευή (smartphone και/ή tablet) τείνει να γίνει το πιο σημαντικό εργαλείο για τις οnline αγορές μου”.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr