Τούτο δε διότι, διαβάζοντας κανείς «ανάποδα» το ψήφισμα που εγκρίθηκε, αντιλαμβάνεται ότι, μέχρι στιγμής:
-Δεν έχει εξασφαλισθεί ένα κοινό επίπεδο ασφάλειας, από τις πτήσεις των drones, μιας και η νομοθεσία για τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη, ρυθμίζεται σε εθνικό επίπεδο.
-Είναι αμφίβολο αν τα ιπτάμενα ήδη drones, έχουν σχεδιασθεί με τέτοιο τρόπο, που να λειτουργούν χωρίς να θέτουν σε κίνδυνο την ανθρώπινη ασφάλεια, αφού κάτι τέτοιο ζητείται μέσω της θέσπισης νέων κανόνων ασφαλείας.
-Δεν έχουν προσδιορισθεί τα πρόσθετα χαρακτηριστικά ασφαλείας, που θα πρέπει να διέπουν την λειτουργία των μη επανδρωμένων αεροσκαφών, τόσον με βάση τον βαθμό κινδύνου που ενέχει το κάθεdrone, με βάση το βάρος του ή την περιοχή δράσης του, όσον και με βάση τις δυνατότητες αυτόματης προσγείωσης, σε περίπτωση που ο χειριστής χάσει την επαφή με αυτό.
Το ζητούμενο, με βάση τους νέους κανόνες που εγκρίθηκαν, είναι ότι θα πρέπει οι χειριστές drones να γνωρίζουν όλους τους κανόνες που τα διέπουν και θα πρέπει να είναι σε θέση να τα χειρίζονται με ασφάλεια, χωρίς να τίθενται άνθρωποι ή άλλοι χειριστές εναέριου χώρου σε κίνδυνο.
Αυτό σημαίνει ότι ορισμένοι χειριστές drones θα πρέπει να περάσουν από εκπαίδευση προκειμένου να είναι σε θέση να τα λειτουργήσουν.
Ζητείται, ακόμη, ότι για να διευκολυνθεί ο εντοπισμός των dronesσε περίπτωση ατυχήματος, οι χειριστές θα πρέπει να καταγράφονται σε εθνικά μητρώα και τα αεροσκάφη τους να ταυτοποιούνται.
Σύμφωνα με τις βασικές αρχές, η Κομισιόν επιφορτίζεται να ετοιμάσει πιο λεπτομερείς πανευρωπαϊκούς κανόνες, που θα ορίζουν για παράδειγμα τα ανώτατα όρια ύψους και τα όρια απόστασης για την πτήση με drones, αλλά και ποια drones θα πρέπει να πιστοποιούνται με βάση τον κίνδυνο που ενέχουν. Οι κανόνες θα καθορίζουν επίσης ποιοι χειριστές drones χρειάζονται πρόσθετη κατάρτιση και εγγραφή σε μητρώα και ποια μη επανδρωμένα αεροσκάφη θα χρειαστεί να έχουν πρόσθετα χαρακτηριστικά ασφαλείας.
Οι κανόνες που εγκρίθηκαν από το Ευρωκοινοβούλιο, με 558 ψήφους υπέρ, 71 κατά, και 48 αποχές θα πρέπει, τώρα, να εγκριθούν από το Συμβούλιο των Υπουργών.
Συμπληρωματικά, πάντως, αναφέρεται ότι η τεχνολογία των πολιτικών μη επανδρωμένων αεροσκαφών θα μπορούσε να αντιπροσωπεύει περίπου το 10% της αγοράς αερομεταφορών της ΕΕ εντός των επόμενων 10 ετών (ποσοστό που αντιστοιχεί περίπου σε 15 δισ. ευρώ ετησίως) και η βιομηχανία των μη επανδρωμένων αεροσκαφών θα μπορούσε να δημιουργήσει περίπου 150.000 θέσεις εργασίας στην ΕΕ έως το 2050.
Νίκος Ρούσσης-Στρασβούργο
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr