Η μεγαλύτερη μερίδα ατόμων τα χρησιμοποιεί για να επικοινωνήσει με οικογένεια, φίλους, συναδέλφους, γνωστούς και να ενημερώνεται από αυτά καθώς η ταχύτητα και ο όγκος πληροφορίας που προσφέρουν είναι ασυναγώνιστα.
Ωστόσο τα μέσα κοινωνική δικτύωσης δεν είναι πλέον μονάχα ένας τρόπος επικοινωνίας με τα αγαπημένα μας πρόσωπο αλλά είναι εργαλείο δουλειάς και διαφήμισης. Σκοπός είναι οι χρήστες να μείνουν όσο περισσότερο "κολλημένοι" μπορούν σε αυτά.
Πρόσφατα οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι κατάφεραν να αποκωδικοποιήσουν τους λόγους που καθιστούν τόσο ελκυστικά και εθιστικά τα social media και όχι, οι λόγοι δεν σχετίζονται τόσο με την τεχνολογία αυτή κάθε αυτή αλλά με την ίδια την κοινωνία.
Ο σύγχρονος άνθρωπος επιδιώκει να βρίσκεται σε συνεχή επαφή με το περιβάλλον του παρά να απολαμβάνει τη σιωπή της ηθελημένης απομόνωσης. Με άλλα λόγια οι χρήστες φοβούνται να χάσουν όλα όσα συμβαίνουν γύρω τους και εθίζονται στην αμεσότητα που τα social media προσφέρουν, χάνοντας ωστόσο την ουσία της πραγματικής ανθρώπινης επαφής και επικοινωνίας καθώς η διαδικτυακή επικοινωνία επιφέρει πλήρη κορεσμό.
Παράλληλα σε αυτόν το εθισμό ουσιαστικό ρόλο διαδραματίζει και η εισαγωγή του περίφημου "like" από το Facebook το 2009, έναν σύγχρονο μέσο κοινωνικής αποδοχής. Σήμερα, δεν υπάρχει άνθρωπος πια που να ανεβάζει κάτι σε οποιοδήποτε κοινωνικό δίκτυο, χωρίς την ελπίδα ότι αυτό θα είναι αρεστό σε όσο περισσότερους ανθρώπους είναι δυνατό. Αυτή η ανάγκη επιβεβαίωσης και "επιβράβευσης" είναι που κάνει πολλούς ανθρώπους να προσπαθούν καθημερινά, ξανά και ξανά, με όλους τους δυνατούς τρόπους, να "υπάρξουν" διαδικτυακά και να κερδίσουν τις εντυπώσεις των υπολοίπων.
Ακόμη και ο ίδιος ο εμπνευστής και δημιουργός του “like” Τζάστιν Ρούμπινσταϊν παραδέχεται πως το δημιούργημα του έχει αρχίσει να έχει αρκετά δυσάρεστες επιπτώσεις και πως αποτελεί ένα μέσο για τον σύγχρονο εθισμό στην φρενίτιδα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr