Στο πρώτο τρίμηνο του 2017 οι παγκόσμιες πωλήσεις «τάμπλετ» (tablets) υποχώρησαν κατά 8,5% (στα 36,2 εκατομμύρια τεμάχια) σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών IDC και κατά 10% σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Strategy Analytics.
Όπως τόνισε η IDC, επρόκειτο για το δέκατο συνεχόμενο πτωτικό τρίμηνο στην αγορά ταμπλετών, που είχε γνωρίσει εκρηκτική ανάπτυξη κατά την περίοδο 2010-2013 μετά την εμφάνιση του πρώτου iPad.
Ο αναλυτής της IDC Ράιαν Ριθ, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο, δήλωσε ότι πολλοί καταναλωτές πλέον διαπιστώνουν πως μπορούν να ζήσουν και χωρίς «τάμπλετ», αφού κάνουν τη δουλειά τους με το «έξυπνο» κινητό τους (smartphone) ή με τους νέους πολύ λεπτούς φορητούς υπολογιστές (slim laptops).
Σύμφωνα με την IDC, στο πρώτο τρίμηνο φέτος η αμερικανική Apple συνέχισε να κατέχει την κυρίαρχη θέση με μερίδιο 24,6% (παρά την πτώση των πωλήσεών της κατά 13%), ακολουθούμενη από τη νοτιοκορεατική Samsung με μερίδιο 16,5% (και μείωση πωλήσεων μόνο 1,1%).
Η κινεζική Huawei ήταν η μόνη που εμφάνισε αύξηση πωλήσεων κατά 31,7% και διεύρυνε το μερίδιό της στο 7,4%, καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση. Στην τέταρτη και στην πέμπτη θέση βρίσκει κανείς την αμερικανική Amazon (6%) και την επίσης κινεζική Lenovo (5,7%).
Η Strategy Analytics ανέφερε παραπλήσια μερίδια εταιρειών στη διεθνή αγορά ταμπλετών. Επεσήμανε επίσης ότι οι πωλήσεις των ταμπλετών με λειτουργικό σύστημα Windows (και όχι Android), όπως το Microsoft Surface, εμφάνισαν μείωση 2% σε σχέση με πέρυσι.
Στο πρώτο τρίμηνο του 2017 πωλήθηκαν περίπου 6,3 εκατομμύρια Windows tablets και το μερίδιό τους ήταν γύρω στο 15%, δηλαδή περίπου ένα «τάμπλετ» στα επτά διεθνώς «έτρεχε» με Windows.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr