Σύμφωνα με το sepe.gr, το 27% των χρηστών σε 17 χώρες του κόσμου συμφωνεί με την προοπτική να μοιραστεί προσωπικά δεδομένα (που αφορούν την υγεία ή την οικονομική του κατάσταση ή ακόμη και στοιχεία για την προσωπική κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας) με αντάλλαγμα το χαμηλότερο κόστος χρέωσης ή την παροχή εξατομικευμένων υπηρεσιών. Μάλιστα, δεν φαίνεται να υπάρχει καμία διαφοροποίηση μεταξύ ανδρών και γυναικών στην προθυμία να μοιραστούν προσωπικά δεδομένα έναντι ανταλλαγμάτων.
Στον αντίποδα, σύμφωνα με νέα παγκόσμια μελέτη της GfK, υπάρχει ένα ποσοστό 19% των χρηστών, που δηλώνει ότι διαφωνεί ριζικά με την ιδέα της παραχώρησης προσωπικών του δεδομένων, ανεξαρτήτως των ωφελειών, που θα μπορούσε να λάβει ως αντάλλαγμα.
Από τις 17 χώρες, που εξετάζει η σχετική μελέτη της GfK, οι χρήστες στην Κίνα (ποσοστό 38%), στο Μεξικό (30%), τη Ρωσία (29%) και την Ιταλία (28%) είναι εκείνοι που, με μεγαλύτερη προθυμία, δηλώνουν θετικοί στην παραχώρηση των προσωπικών τους στοιχείων και δεδομένων. Αντίθετα, οι χρήστες σε Γερμανία (40%), Γαλλία (37%), Βραζιλία (34%), Καναδά (31%) και Ολλανδία (30%) είναι οι πιο αρνητικοί στην προοπτική αυτή.
Να σημειωθεί ότι για τις ανάγκες της έρευνας, η GfK, έθεσε στους χρήστες του Διαδικτύου σε 17 χώρες να απαντήσουν στο κατά πόσο συμφωνούν με την άποψη “είμαι πρόθυμος να μοιραστώ τα προσωπικά μου δεδομένα με αντάλλαγμα ανταμοιβές, όπως χαμηλότερο κόστος ή εξατομικευμένες υπηρεσίας”. Οι απαντήσεις κινήθηκα σε μια κλίμακα, όπου 1 σημαίνει “δεν συμφωνώ καθόλου” και 7 “συμφωνώ απόλυτα”.
Θέμα ηλικίας
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι ηλικιακές ομάδες 20-29 και 30-39 είναι οι πιο πρόθυμοι να ανταλλάξουν τα προσωπικά τους δεδομένα, λαμβάνοντας προνόμιο, όπως χαμηλότερες χρεώσεις. Στην πρώτη περίπτωση, το ποσοστό συμφωνίας είναι της τάξης του 33%, ενώ στη δεύτερη κινείται στα επίπεδα του 34%. Στις δε ηλικιακή ομάδα των 15 έως 19 ετών, το αντίστοιχο ποσοστό είναι 28%. Η ηλικιακή ομάδα, που δείχνει τη μεγαλύτερη “εσωστρέφεια” και είναι αρνητική στην προοπτική παραχώρησης των προσωπικών δεδομένων έναντι ανταλλαγμάτων - όπως είναι αναμενόμενο - είναι αυτή των 60 και άνω, όπου εύλογα υπάρχει μικρότερη εξοικείωση με το Διαδίκτυο και μεγαλύτερος σκεπτικισμός για τη χρήση του.
H έρευνα
Η GfK προχώρησε για τις ανάγκες της έρευνας σε συνεντεύξεις 22.000 καταναλωτών, ηλικίας άνω των 15 ετών σε 17 χώρες (Αργεντινή, Αυστραλία, Βέλγιο, Βραζιλία, Γερμανία, Ιαπωνία, ΗΠΑ, Ιταλία, Ισπανία, Καναδά, Κίνα, Μεγάλη Βρετανία, Μεξικό, Νότιο Κορέα, Ολλανδία και Ρωσία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr