Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της International Data Corporation (IDC), το τμήμα της αγοράς, που θα συνεχίσει να ενδυναμώνει τη δυναμική του, είναι οι συσκευές tablet με μέτριο μέγεθος οθόνης (9" < 13"), οι οποίες - έως το 2019 - θα αποτελούν το ήμισυ της παγκόσμιας αγοράς των συσκευών tablet.
Ενώ το 2014, οι συσκευές με μικρή οθόνη (7" < 9") αντιπροσώπευαν το 64,1% της παγκόσμιας αγοράς, το ποσοστό τους εκτιμάται ότι θα μειωθεί στο 57,7% το τρέχον έτος, για να πιεστεί περαιτέρω και να φθάσει το 43% το 2019. Αντίθετα, το μερίδιο των συσκευών tablet με μεγαλύτερη οθόνη βαίνει αυξανόμενο, καθώς εκτιμάται ότι από 35,8% το 2014, θα βρεθεί στο 41,9% κατά το 2015, για να αυξηθεί στο 55,1% το 2019. Τέλος, οι συσκευές με μεγάλη οθόνη (13" < 16") θα παραμείνουν ένα μικρό τμήμα της παγκόσμιας αγοράς των tablets με το μερίδιο αγοράς τους από 0,1% το 2014, να αυξάνεται στο 0,4% το 2015, για να φθάσει στο 2% το 2019.
Κόντρα στο ρεύμα
Αντίθετα στο πτωτικό ρεύμα θα κινηθούν οι συσκευές, οι οποίες απαντούν καλύτερα στις απαιτήσεις των καταναλωτών για φορητές μεν μηχανές, πιο ευέλικτες και ταυτόχρονα με μεγαλύτερη εξειδίκευση. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι, ήδη, από το 3ο τρίμηνο του έτους, ο αυξανόμενος ανταγωνισμός από κατασκευαστές ηλεκτρονικών υπολογιστών με detachable tablets έχει συμβάλει στη μείωση των παραγγελιών των iPad.
Με την αγορά των tablets να βρίσκεται πραγματικά σε μεταβατικό στάδιο ο μεγάλος κερδισμένος δείχνουν να είναι οι detachables συσκευές, με την IDC να εκτιμά ότι οι πωλήσεις τους θα διπλασιαστούν το 2016, ενισχυόμενες κατά 75% και το 2015.
Κύκλος ζωής
Τις δυσμενείς συνθήκες, για την παγκόσμια αγορά tablet, τροφοδοτεί η τάση των καταναλωτών να κρατούν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα τις συσκευές τους. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Gartner, περισσότεροι από οκτώ στους δέκα καταναλωτές (το 83%%) δηλώνουν ότι δεν σκοπεύουν να προχωρήσουν στην αγορά μιας συσκευής tablet εντός των επομένων 12 μηνών.
Αυτή η καταναλωτική δυσθυμία έναντι των tablet οδηγεί την αγορά σε περαιτέρω πτώση, με τον κλάδο να αναζητά, πλέον, το ρόλο του ανάμεσα στις άλλες ανταγωνιστικές συσκευές και κυρίως τα smartphone, που γίνονται διαρκώς μεγαλύτερα υποστηρίζοντας, ταυτόχρονα, συνεχώς περισσότερες δυνατότητες. Υπό αυτά τα δεδομένα, κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι ότι μόλις το 17% των καταναλωτών στις ώριμες αγορές του πλανήτη σκοπεύει να προβεί στην αγορά tablet μέσα στον επόμενο χρόνο.
Επιπλέον, σχεδόν ένας στους δύο καταναλωτές δηλώνει ότι δεν σκοπεύει να αντικαταστήσει τη συσκευή tablet που διαθέτει, παρά μόνο εάν αυτό καταστεί απολύτως απαραίτητο.
Πηγή: sepe.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr