Ειδικότερα, όπως αναφέρει η εταιρεία σε σχετική ανακοίνωση, τα βασικότερα οικονομικά μεγέθη της χρήσεως που έληξε την 31/12/2016 έχουν ως ακολούθως:
1. Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου και της Εταιρείας (προ της επίδρασης του clawback & rebate), κατά την κλειόμενη περίοδο, ανήλθε σε € 152.324 (2015: € 161.451) για τον Όμιλο και σε € 72.355 (2015: € 76.598) για την Εταιρεία, εμφανίζοντας μείωση 5,7 % και 5,5 % αντίστοιχα σε σχέση με την συγκριτική χρήση 2015. Η Εταιρεία και οι θυγατρικές της κατά την διάρκεια της κλειόμενης χρήσεως παρουσιάζουν αύξηση στον αριθμό των εξυπηρετούμενων περιστατικών σε σχέση με την συγκριτική χρήση 2015 χωρίς ωστόσο το γεγονός αυτό να αποτυπώνεται στον κύκλο εργασιών καθώς ο ΕΟΠΥΥ προχώρησε σε σημαντική μείωση των αποζημιούμενων τιμών.
2. Τα κέρδη/(ζημιές) προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων σε ενοποιημένο επίπεδο ανήλθαν σε ποσό € 18.531 [2015: € (11.169)]. Αντίστοιχα, τα κέρδη/(ζημιές) προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων της Εταιρείας ανήλθαν σε € 6.714 [2015: € (16.253)]. Η σημαντική βελτίωση του εν λόγω κονδυλίου οφείλεται στην επιτυχή υιοθέτηση και υλοποίηση απόφάσεων της Διοίκησης για εξορθολογισμό του λειτουργικού κόστους, στο πλαίσιο ενός στοχευμένου πλάνου πενταετίας που η υλοποίηση του συνεχίζεται.
Η εταιρεία, στο πλαίσιο της δημοσίευσης των ετήσιων χρηματοοικονομικών καταστάσεων της χρήσεως που έληξε την 31η Δεκεμβρίου 2016, και σύμφωνα με το άρθρο 4.1.4.4. του Κανονισμού του Χρηματιστηρίου Αθηνών, γνωστοποιεί τα ακόλουθα:
Ο κλάδος των ιδιωτικών υπηρεσιών παροχής υγείας παρουσιάζει διαχρονικά σημαντικές ιδιαιτερότητες. Η δυσλειτουργία, η αδυναμία κάλυψης της αυξανόμενης ζήτησης και η χαμηλή ποιότητα των κρατικών δομών έχουν αποτελέσει τους βασικούς λόγους μετατόπισης στον ιδιωτικό τομέα. Την τελευταία δεκαετία οι ιδιωτικές υπηρεσίες υγείας παρουσίασαν σημαντική ανάπτυξη ενώ κάλυψαν την αδυναμία εξυπηρέτησης της αυξανόμενης ζήτησης και την χαμηλή ποιότητα υπηρεσιών των κρατικών δομών.
Η επίδραση ωστόσο των οικονομικών συνθηκών των τελευταίων ετών με την παρατεταμένη ύφεση έχουν οδηγήσει στον περιορισμό του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών και στη σημαντική επιδείνωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης, την αύξηση της ανεργίας και τη μείωση της καταναλωτικής δαπάνης. Ταυτόχρονα, η έλλειψη ρευστότητας, η επιβολή υψηλών συντελεστών ΦΠΑ και η στενότητα στην τραπεζική χρηματοδότηση έχουν οδηγήσει σε περαιτέρω διόγκωση των προβλημάτων σε καταναλωτές και επιχειρήσεις.
Τα σημαντικότερα προβλήματα που ο κλάδος Ιδιωτικής Υγείας κλήθηκε να αντιμετωπίσει είναι:
1. Η είσπραξη των ληξιπρόθεσμων απαιτήσεων της Εταιρείας και του Ομίλου από τα Ασφαλιστικά Ταμεία της προ ΕΟΠΥΥ περιόδου αναμένεται βάσει των νομοθετικών δεσμεύσεων εντός της τρέχουσας χρήσης,
2. Η καταχρηστική και μονομερής επιβολή των περικοπών clawback και rebate που επιβλήθηκαν το 2013, θα διαρκέσουν έως το 2018,
3. Οι μεγάλες καθυστερήσεις αποπληρωμής των τρεχουσών απαιτήσεων από τον ΕΟΠΥΥ καθώς και η καθυστέρηση στην υπογραφή της νέας σύμβασης συνεργασίας με τον ΕΟΠΥΥ,
4. Η αύξηση του ΦΠΑ στο 24% στις παρεχόμενες υπηρεσίες δευτεροβάθμιας περίθαλψης,
5. Οι σημαντικές μειώσεις στις τιμές αποζημίωσης προς τους ιδιώτες παρόχους υγείας. Σημειώνεται ότι ενώ οι τιμές διαμορφώθηκαν και παρέμεναν αμετάβλητες από το 1991, ο ΕΟΠΥΥ προέβη σε μείωση αυτών, η οποία ανήλθε μεσοσταθμικά σε ποσοστό της τάξεως του 43,0 %, σε σημαντικό αριθμό (51) βασικών διαγνωστικών εξετάσεων υψηλής ζήτησης.
Υπενθυμίζεται ότι κατά την συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Χρηματιστηρίου Αθηνών της 05.04.2012, αποφασίσθηκε, κατ' εφαρμογή της παραγράφου 3.1.2.4. του Κανονισμού του Χ.Α., η μεταφορά των μετοχών της Εταιρείας στην Κατηγορία Επιτήρησης. Ειδικότερα, οι μετοχές της Εταιρείας εντάχθηκαν στην Κατηγορία Επιτήρησης με κριτήριο την ύπαρξη σημαντικών ληξιπρόθεσμων οφειλών. Η ένταξη των μετοχών στη συγκεκριμένη κατηγορία ισχύει από τη συνεδρίαση της 10.04.2012.
Σχετικά με τους λόγους υπαγωγής της Εταιρείας στην κατηγορία επιτήρησης η εταιρεία επισημαίνει ότι "ότι οι υψηλές ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις της Εταιρείας κατά την 31.12.2016, οφείλονται στο επιδεινούμενο πρόβλημα ρευστότητας των κρατικών ασφαλιστικών ταμείων που έχει ως συνέπεια τη μη εξόφληση των αυξημένων ληξιπρόθεσμων οφειλών τους και σημαντικές καθυστερήσεις στην αποπληρωμή παρασχεμένων υπηρεσιών. Επιπλέον, η συνεχής εξαγγελία και εφαρμογή περιοριστικών και φορολογικών μέτρων έχει οδηγησει σε σημαντική μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών και του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος.
Σε αυτό το ασταθές οικονομικό και επιχειρηματικό περιβάλλον, η Διοίκηση εκτιμά διαρκώς την κατάσταση και αναλαμβάνει όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για την ελαχιστοποίηση των αρνητικών επιπτώσεων στις δραστηριότητες του Ομίλου και της Εταιρείας. Παράλληλα είναι σε εξέλιξη η υλοποίηση ενός στοχευμένου πλάνου πενταετίας που περιλαμβάνει δράσεις και ενέργειες με στόχο την αναδιοργάνωση και ενοποίηση τμημάτων/εταιρειών, την αξιοποίηση των συνεργειών μεταξύ των εταιρειών του δικτύου, τη μείωση των μεταβλητών εξόδων, συνεχίζοντας έτσι την πολιτική συγκράτησης των δαπανών και εστιάζοντας στην διατήρηση υψηλής ποιότητας παρεχομένων υπηρεσιών και στην βελτίωση του μηχανισμού εισπραξιμότητας των απαιτήσεων καθώς και της διεύρυνσης του πελατολογίου.
Στόχος της Εταιρείας και του Ομίλου είναι να βελτιωθεί η απόδοση των υφιστάμενων επενδύσεών και παράλληλα να παραμένει σε ετοιμότητα για νέες ευκαιρίες ανάπτυξης για την διατήρηση της ανταγωνιστικής του θέσης, την επίτευξη θετικών λειτουργικών ταμειακών ροών και την διασφάλιση υγιούς χρηματοοικονομικής διάρθρωσης που θα ενισχύσει την ικανότητα αποπληρωμής των υποχρεώσεων και θα οδηγήσει στην ολοκλήρωση των διαδικασιών αναχρηματοδότησης του τραπεζικού δανεισμού.
Στο πλαίσιο αυτό είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι ο Όμιλος συνεχίζει την υλοποίηση του επενδυτικού του πλάνου, επιτυγχάνοντας στην λήξη της χρήσεως 2016 την έναρξη λειτουργίας του κέντρου αποκατάστασης κλειστής και ανοικτής νοσηλείας της θυγατρικής εταιρείας με την επωνυμία ΘΗΣΕΥΣ ΚΕΝΤΡΟ ΑΠΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ Α.Ε., δυναμικότητας 56 κλινών, στην περιοχή της Αττικής ενώ εντός της χρήσεως 2017 αναμένεται η έναρξη λειτουργίας του κέντρου αποκατάστασης κλειστής και ανοικτής νοσηλείας της συγγενούς εταιρείας με την επωνυμία EUROMEDICA ΛΥΔΙΑ ΚΑΒΑΛΑΣ Α.Ε.
H Εταιρεία τον Μάιο του 2015 υπέγραψε με το σύνολο των πιστωτριών τραπεζών Συμφωνία Αναστολής Πληρωμών (Standstill Agreement) και ανέθεσε σε συνεργασία με αυτές σε διεθνείς ελεγκτικούς οίκους την εκπόνηση πενταετούς επιχειρηματικού σχεδίου (business plan) το οποίο ολοκληρώθηκε και βάσει αυτού βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη οι συζητήσεις για τη λειτουργική και κεφαλαιακή αναδιάρθρωση της. Με την ολοκλήρωση των συζητήσεων και όταν υπάρξει ανακοινώσιμο σχέδιο και οποιαδήποτε επίσημη κατάληξη, η Εταιρεία θα προβεί στις απαιτούμενες ανακοινώσεις.
Παράλληλα ωστόσο, η Εταιρεία έχει επιτύχει σε συνεργασία με τις πιστώτριες τράπεζες την αναδιάρθρωση σημαντικού μέρους του τραπεζικού δανεισμού θυγατρικών της εταιρειών έχοντας λάβει εντός του 2017 και το προσχέδιο των όρων σύμβασης (term sheet). Οι εν λόγω αναδιαρθρώσεις που οδηγούν σε μετάθεση του χρόνου αποπληρωμής και μείωση των επιτοκίων, θα οδηγήσουν στην βελτίωση της χρηματοοικονομικής διάρθρωσης των εταιρειών και του Ομίλου και θα συμβάλουν στην βελτίωση της ρευστότητας.
Τα σημαντικότερα άμεσα υλοποιήσιμα σχέδια της Διοικήσεως σχετικά με την επιχειρηματική στρατηγική του Ομίλου για την τρέχουσα οικονομική χρήση 2017 έχουν ως ακολούθως:
- Να συνεχισθούν οι προσπάθειες διερεύνησης των δυνατοτήτων για εξεύρεση επενδυτικών κεφαλαίων, παρά τις εξαιρετικά δυσμενείς συνθήκες που επικρατούν στην αγορά χρήματος και κεφαλαίου.
- Αποτελεσματική διαχείριση της ρευστότητας, μέσω της επιτυχούς ολοκλήρωσης επαναδιαπραγμάτευσης των δανειακών του υποχρεώσεων.
- Η κατά περίπτωση αποεπένδυση σε πάγια περιουσιακά στοιχεία και συμμετοχικού ενδιαφέροντος επιχειρήσεις καθώς και η επανεξέταση διαχείρισης της ακίνητης περιουσίας του Ομίλου με σκοπό την αποτελεσματικότερη εκμετάλλευση της.
- Η τροποποίηση των πιστωτικών όρων με τους κύριους προμηθευτές του Ομίλου, με σκοπό: α) την αναλογική μετακύλιση του κουρέματος των παλαιών απαιτήσεων από ασφαλιστικούς φορείς, β) την σύγκλιση των χρόνων αποπληρωμής των εμπορικών του υποχρεώσεων και είσπραξης των εμπορικών του απαιτήσεων, λαμβάνοντας υπόψη το χρονοδιάγραμμα είσπραξης από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και γ) τη μετακύλιση σημαντικού μέρους της επίδρασης του clawback και rebate. Ήδη έχουν επιτευχθεί πολύ σημαντικές συμφωνίες με προμηθευτές του Ομίλου οι οποίες συμβάλουν σημαντικά στην προσπάθεια της Διοίκησης για διαχείριση του κινδύνου ρευστότητας.
- Η διοικητική και οργανωτική αναδιάρθρωση του Ομίλου, με κεντρική διαπραγμάτευση βασικών συμβάσεων και περιορισμό των λειτουργικών και διοικητικών δαπανών με σκοπό την περαιτέρω περιστολή του λειτουργικού κόστους και την ενίσχυση των οργανικών αποτελεσμάτων.
- Αύξηση του αριθμού των εξυπηρετούμενων ασθενών.
- Συνεχή βελτίωση του επιπέδου των παρεχόμενων υπηρεσιών με στόχο την μέγιστη ικανοποίηση και εξυπηρέτηση των ασθενών.
- Ενίσχυση της ρευστότητας του Ομίλου με την βελτίωση των πρακτικών εισπραξιμότητας με την ενίσχυση και βελτιστοποίηση των διαδικασιών είσπραξης των απαιτήσεων.
Επιπλέον η Διοίκηση του Ομίλου ασχολείται συστηματικά με την ενίσχυση και ανάπτυξη του ιατρικού τουρισμού, εκμεταλλευόμενος τα κύρια ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που διαθέτει (εμπειρία, υψηλή τεχνογνωσία και καινοτομία σε ζητήματα υγείας), με στόχο να διευρυνθεί η πελατειακή βάση της Εταιρείας και του Ομίλου. Προς την κατεύθυνση αυτή οι εταιρείες του Ομίλου έχουν εξασφαλίσει σχετικές πιστοποιήσεις, που βασίζονται σε αυστηρά προγράμματα ελέγχου και διαδικασιών".
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr