Σύμφωνα με το άρθρο, εφόσον ο επιχειρηματίας (καταστηματάρχης, βιοτέχνης ή βιομήχανος) επείγεται για τη διενέργεια των συγκεκριμένων ελέγχων ή προελέγχων θα επωμίζεται το κόστος μεταφοράς των αρμοδίων υπαλλήλων, προκειμένου να γίνει έγκαιρα ο υγειονομικός έλεγχος ή ο προέλεγχος νεοϊδρυόμενου καταστήματος, εργαστηρίου ή εργοστασίου υγειονομικού ενδιαφέροντος.
Σκοπός της συγκεκριμένης ΥΑ, που βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση η οποία ολοκληρώνεται στις 18 Απριλίου, είναι η ρύθμιση των αναγκαίων υγειονομικών όρων και προϋποθέσεων για τη λειτουργία επιχειρήσεων τροφίμων και ποτών και των επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών που παρουσιάζουν υγειονομικό ενδιαφέρον με στόχο την προστασία της Δημόσιας Υγείας.
Όπως αναφέρεται στο άρθρο 17, η δήλωση του ενδιαφερομένου, δηλαδή η μεταφορά των αρμοδίων υπαλλήλων για το σκοπό αυτόν με μεταφορικό μέσο, που θα διαθέσει ο ίδιος, τίθεται υπό την κρίση του Προϊσταμένου της Υγειονομικής Υπηρεσίας, ο οποίος συνεκτιμώντας και τις άλλες υπηρεσιακές ανάγκες αποφασίζει τελικά για την ικανοποίηση ή μη του ανωτέρω αιτήματος. Θα αφορά δε σε εξαιρετικές περιπτώσεις, κατά τις οποίες δεν υπάρχουν δυνατότητες μετακινήσεως των αρμοδίων υπηρεσιακών Οργάνων με έξοδα του Δημοσίου (εξάντληση πιστώσεων οδοιπορικών εξόδων, αδυναμία κινήσεως υπηρεσιακών οχημάτων, κλπ).
Αλλαγές στη λειτουργία επιχειρήσεων υγειονομικού ενδιαφέροντος
Η πρωτοβουλία αυτή εντάσσεται στο σχέδιο που υλοποιεί το Υπ. Οικονομίας για τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος έως τον Ιούνιο του 2016. Στόχος είναι να υπάρξει δραστικός περιορισμός της γραφειοκρατικής διαδικασίας για την αδειοδότηση μεταποιητικών μονάδων τροφίμων και ποτών, τουριστικών καταλυμάτων αλλά και καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος. Αξίζει να σημειωθεί ότι η υφυπουργός Οικονομίας Θεοδώρα Τζάκρη πριν από λίγες ημέρες παρουσίασε το όλο σχέδιο στο ΚΥΣΟΙΠ. Στόχος των πρωτοβουλιών αυτών είναι το ελληνικό θεσμικό πλαίσιο να προσεγγίσει την ευρωπαϊκή νομοθεσία και πρακτική. Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και πρακτική το 90% των δραστηριοτήτων (καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος) ακολουθεί τη διαδικασία της απλής γνωστοποίησης στην αρμόδια αρχή της έναρξης λειτουργίας, ενώ αντίθετα στη χώρα μας κατ’ εφαρμογή του ίδιου θεσμικού πλαισίου οδηγούμε το 90% σε πολύπλοκη διαδικασία αδειοδότησης.
Με βάση πάντως την υπουργική απόφαση του υπουργού Υγείας, στο άρθρο 4 προβλέπονται 33 βήματα για την ίδρυση & λειτουργία επιχειρήσεων τροφίμων & ποτών και παροχής υγειονομικού ενδιαφέροντος.
Μεταξύ των άλλων προβλέπονται τα εξής:
1. Για τη χορήγηση άδειας/γνωστοποίησης ή για οποιασδήποτε άλλης διαδικασία ίδρυσης ή/ και λειτουργίας, ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει στις αρμόδιες αρχές (Ενιαία Κέντρα Εξυπηρέτησης (ΕΚΕ), Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ), Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ), Υπουργεία & κ.λπ.} τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.
2. Ο ενδιαφερόμενος δύναται να υποβάλλει αίτηση με συνοπτική περιγραφή της υπό ίδρυση επιχείρησής, στην αρμόδια Υγειονομική Υπηρεσία (ΥΥ).
3. Η αίτηση θα συνοδεύεται με σχεδιαγράμματα κάτοψης σε δύο αντίγραφα.
4. Με την αίτηση, θα ζητείται η καταρχήν άποψη της ΥΥ, προκειμένου να προχωρήσει στη συνέχεια είτε στην αίτηση προέγκρισης είτε στις περιπτώσεις που δεν απαιτείται προέγκριση να ξεκινήσει η συγκρότηση της επιχείρησης.
5. Ο προέλεγχος δεν απαιτεί κατ΄ ανάγκη τη διενέργεια επιτόπιου ελέγχου.
6. Ο προέλεγχος δεν είναι προέγκριση.
7. Για τη χορήγηση της γνωμοδότησης ή της βεβαίωσης καταλληλότητας της επιχείρησης, η ΥΥ ελέγχει τις κατόψεις των σχεδιαγραμμάτων του μηχανικού, στις περιπτώσεις που γίνεται επεξεργασία τροφίμων.
8. Τα υποβληθέντα από τον ενδιαφερόμενο σχεδιαγράμματα κατόψεων, σε περίπτωση που η επιχείρηση πληροί τις προϋποθέσεις της παρούσας, θα υπογράφονται από τους αρμόδιους υπαλλήλους και θα θεωρούνται από τον Προϊστάμενο της Υγειονομικής Υπηρεσίας.
9. Σε θετική γνωμοδότηση η αδειοδοτούσα αρχή χορηγεί την άδεια ίδρυσης και λειτουργίας.
10. Σε αρνητική γνωμοδότηση αναγράφεται από την υγειονομική υπηρεσία, σε δύο αντίτυπα η αιτιολόγηση της άρνησης και η αδειοδοτούσα αρχή επιδίδει το ένα στον ενδιαφερόμενο για την περαιτέρω διαδικασία συμμόρφωσης και υποβολής εκ νέου του φακέλου για την επανεξέτασή του.
11. Οι επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών μπορούν να αλλάζουν τη ροή των εργασιών, με την προϋπόθεση το διάγραμμα ροής να αποτυπώνεται σε νέα σχεδιαγράμματα κάτοψης και είναι διαθέσιμα στις ελεγκτικές αρχές.
12. Για την προσθήκη δραστηριότητας ή χώρου ανάπτυξης καθήμενων εξυπηρετούμενων ατόμων η ΥΥ εξετάζει ταυτόχρονα την προσαρμογή της επιχείρησης στους όρους της παρούσας και την εκπλήρωση των υγειονομικών όρων για την λειτουργία της νέας δραστηριότητας ή την πρόσθετη πράξη προσδιορισμού καθισμάτων.
13. Στις περιπτώσεις μεταφοράς της επιχείρησης σε άλλο χώρο, απαιτείται εκ νέου η διαδικασία του παρόντος άρθρου.
14. Στις επιχειρήσεις μαζικής εστίασης και αναψυχής που ήδη λειτουργούν, όπου γίνεται προσθήκη εξωτερικού παρακείμενου χώρου για την εξυπηρέτηση καθήμενων πελατών γίνεται πρόσθετη πράξη προσδιορισμού καθήμενων πελατών μετά από γνωμοδότηση της Υγειονομικής Υπηρεσίας η οποία αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της άδειας του καταστήματος.
15. Παρακείμενος υπαίθριος χώρος νοείται ο χώρος εξυπηρέτησης καθήμενων πελατών που βρίσκεται είτε σε επαφή με την επιχείρηση είτε παραπλεύρως είτε απέναντι αυτής.
16. Το ίδιο ισχύει και για στεγασμένο παρακείμενο χώρο, με την προϋπόθεση ότι θα προσκομίζονται τα εξής δικαιολογητικά: α) Εφόσον το κατάστημα στεγάζεται σε χώρο οριζόντιας ιδιοκτησίας: υπεύθυνη δήλωση του διαχειριστή της πολυκατοικίας, ή, εν ελλείψει ή άρνησης αυτού, του ιδιοκτήτη του χώρου στον οποίο θα εγκατασταθεί το κατάστημα. Σε περίπτωση που η υπεύθυνη δήλωση κριθεί αναληθής, ανακαλείται η χορηγηθείσα προέγκριση καθώς και η τυχόν χορηγηθείσα άδεια ίδρυσης και λειτουργίας του καταστήματος. β) Βεβαίωση χώρου κύριας χρήσης υπογεγραμμένη από μηχανικό, στην οποία βεβαιώνεται ότι ο χώρος πληροί τις προϋποθέσεις χώρου κύριας χρήσης σύμφωνα με τον Νέο Οικοδομικό Κανονισμό και τον Κτηριοδομικό Κανονισμό, τον Κανονισμό Πυροπροστασίας καθώς και των εκάστοτε ισχυουσών πολεοδομικών διατάξεων για την αιτούμενη χρήση και περιγράφονται αναλυτικά τα νομιμοποιητικά στοιχεία αυτού. Η ανωτέρω βεβαίωση συνοδεύεται από αντίγραφα των στοιχείων νομιμότητας του χώρου, στα οποία αναφέρεται και από σχεδιαγράμματα του καταστήματος εις τριπλούν σε κλίμακα που αναφέρεται ρητά επί των σχεδίων, στα οποία θα αποτυπώνονται όλοι οι χώροι του Κ.Υ.Ε, περιλαμβανομένων και αυτών που προβλέπονται από ειδικές διατάξεις του ισχύοντος νομικού πλαισίου (π.χ. αποχωρητήρια για Α.Μ.Ε.Α). γ) Πιστοποιητικό (ενεργητικής) πυροπροστασίας για την τήρηση των μέτρων και μέσων πυροπροστασίας που προβλέπονται κατά περίπτωση στις ισχύουσες Πυροσβεστικές Διατάξεις.
Γ.Α.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr