Τα μονοθέσια με το τετράφυλο τριφύλλι εκκίνησαν σε 112 GP και πέτυχαν 12 νίκες όλες στο διάστημα 1950 – 1951 με τους Φαρίνα και Φάτζιο. Η ιστορική Μιλανέζικη φίρμα μάλιστα είναι αυτή που πήρε την πρώτη νίκη στη σύγχρονη ιστορία της F1, το 1950 στο Σίλβερστον. Πριν από 65 χρόνια στις 13 Μαΐου ο Νίνο Φαρίνα κατάφερε να κερδίσει το Βρετανικό GP.
Όπως μεταφέρει το σχετικό δελτίο Τύπου της εταιρείας που θυμήθηκε τη μεγάλη αυτή επέτειο: «…η Alfa Romeo γιόρτασε την 65η επέτειο της πρώτης νίκης ενός μονοθεσίου της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 που μόλις είχε δημιουργηθεί. Ήταν 13 Μαΐου του 1950 όταν τέσσερα μονοθέσια "158" βρέθηκαν στην πίστα του Σίλβερστον. Ο Τζιουζέπε "Νίνο" Φαρίνα ήταν ο νικητής και ταυτόχρονα πραγματοποίησε το πρώτο «χατ τρικ» κέρδισε εκκινώντας από την pole και πετυχαίνοντας ταχύτερο γύρο. Όπως γνωρίζετε κέρδισε και τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή στο τέλος της σεζόν. Η μονοθέσια Alfetta 158 είναι αναμφίβολα ένα από τα πιο διάσημα αυτοκίνητα του Ιστορικού Μουσείου της Alfa Romeo, ένα από τα πιο πολύτιμα εκθέματα λόγω της σχέσης του με την ιστορία του σπορ. Το 1950 τις τέσσερις "Alfetta" που βρέθηκαν στην πίστα του Σίλβερστον οδηγούσαν οι Τζιουζέπε "Νίνο" Φαρίνα, Λουίτζι Φατζιόλι, Χουάν Μανουέλ Φάντζιο, ο ανερχόμενος τότε Αργεντινός σταρ που κέρδισε τον τίτλο το 1951 πάλι με την Alfetta, και ο Ρετζ Παρνέλ, ένας Άγγλος οδηγός που είχε επιλεγεί προς τιμήν της χώρας που φιλοξενούσε το πρώτο πρωτάθλημα. Ο Φαρίνα νίκησε στον αγώνα αλλά στο βάθρο βρέθηκαν δυο ακόμη Alfa Romeo, καθώς τα αυτοκίνητα της μιλανέζικης εταιρείας κυριάρχησαν στον αγώνα. Μια εικόνα που επαναλήφθηκε και άλλες φορές στη διάρκεια του πρωταθλήματος. Κατά τη διάρκεια της σεζόν το τρίο Φαρίνα-Φατζιόλι-Φάντζιο, που έμεινε στην ιστορία ως «τα τρία F» μαζί με τις Alfa Romeo τους κράτησαν ψηλά το όνομα της Ιταλίας στο διεθνές αγωνιστικό στερέωμα, σε μια σημαντική ιστορική στιγμή για τη χώρα και την ίδια την Alfa Romeo. Η 158 ήταν το αποτέλεσμα ενός προγράμματος του 1938 και οι "Alfetta", που εξακολουθούσαν να είναι ανταγωνιστικές 12 χρόνια. Η 158 είχε έναν οκτακύλινδρο εν σειρά κινητήρα 1.479 c.c. με υπερσυμπιεστή, που είχε ξεκινήσει από τους 195 ίππους το 1938 και με την εξέλιξή του έφτασε στο Σίλβερστον το 1950 με σχεδόν 300 ίππους. Το 1951, με την "159", εξέλιξη της "158", ο κινητήρας έφτασε στη μέγιστη ισχύ των 425 ίππων (450 σε δοκιμές), χάρη σε έναν υπερσυμπιεστή δύο σταδίων και πολλές άλλες βελτιώσεις. Οι κανονισμοί δεν ανέφεραν κάποιο όριο στο βάρος ή την κατανάλωση».
Ο μετέπειτα πέντε φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Χουάν Μανουέλ Φάντζιο κέρδισε και στο Grand Prix του Μονακό το 1950 που διεξάγονταν σαν χθες και σήμερα (20-21/5) πριν 65 χρόνια. Αυτό το Σαββατοκύριακο είναι προγραμματισμένο το 62ο GP Μονακό όσον αφορά στη σύγχρονη ιστορία της F1.
Η φωτογραφία ντοκουμέντο με τις 158 είναι από το αρχείο της Alfa Romeo
Πηγή: penna.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr