Σύμφωνα με έρευνα των ψυχολόγων Pam Α Mueller του Πανεπιστημίου του Princeton, και Daniel M. Οπενχάιμερ του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια, στο Λος Άντζελες, η χρήση των υπολογιστών στην αίθουσα διδασκαλίας είναι "καταστροφική". Τα αποτελέσματα της νέας έρευνας επιβεβαιώνουν πως οι χειρόγραφες σημειώσεις επιταχύνουν τη μάθηση!
Ακόμη και ένας δακτυλογράφος που είναι σε θέση να καταγράψει κάθε λέξη που ο ομιλητής προφέρει, η διαδικασία της μεταγραφής δεν απαιτεί κριτική σκέψη, συγκριτικά με τις χειρόγραφες σημειώσεις όπου το μυαλό ενεργοποιεί την κατανόηση του υλικού που θέλει να καταγράψει. Όπως σημειώνει η έρευνα, με την πληκτρολόγηαη το μυαλό απορρίπτει τις πληροφορίες δεδομένου ότι δεν φιλτάρονται από κατανόηση. Αν και χειρόγραφα κανείς δε μπορεί να καταγράψει όλες τις πληροφορίες ενός ομιλητή, η διαδικασία της αξιολόγησης και της αναζήτησης των πιο σημαντικών και αντιπροσωπευτικών αποσπασμάτων είναι πιο σημαντική. Μπορεί να απαιτεί περισσότερη προσπάθεια, μα όσο περισσότερο παιδεύεται κανείς με την κατανόηση, τόσο πιο γρήγορη είναι η αποστήθιση.
Για παράδειγμα, στη διάρκεια διαλέξεων, οι φοιτητές που δε χρησιμοποιούν υπολογιστή, επεξεργάζονται περισσότερο της πληροφορίες, επαναδιατυπώνοντας το περιεχόμενο τους, γεγονός που επιτυχάνει τη μάθηση. Τα πλεονεκτήματα της γραφής, δεξιότητα που έχει αρχίσει να εξαφανίζεται, έχουν τεκμηριωθεί από πλήθος εκπαιδευτικών ψυχολόγων, οι οποίοι υποστηρίζουν περίτρανα πως η πληκτρολόγηση παραμελεί και δεσμεύει τα μέρη του εγκεφάλου που σχετίζονται με το σχηματισμό της μνήμης.
Μάλιστα, όπως τονίζει το Γάλλο ψυχολόγο, Stanislas Dehaene: "Όταν γράφουμε, ένα μοναδικό νευρωνικό κύκλωμα ενεργοποιείται αυτόματα. Υπάρχει μια βασική αναγνώριση της χειρονομίας στο γραπτό λόγο, ένα είδος αναγνώρισης με νοητική προσομοίωση που συμβάλλει στη μάθηση".
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr