Η Uber ξεκίνησε ως ridesharing service από το Σαν Φραντσίσκο το 2010, έχοντας κερδίσει φανατικούς χρήστες παγκοσμίως, αλλά και αρκετούς εχθρούς, ανάμεσα στους κύκλους των οδηγών και εταιρειών ταξί. Ουσιαστικά, η smartphone εφαρμογή της Uber επιτρέπει τη σύνδεση επιβατών που επιθυμούν να μετακινηθούν σε μία πόλη με εγγεγραμμένους οδηγούς ιδιωτικών οχημάτων, οι οποίοι εκτελούν τις διαδρομές έναντι αμοιβής. Οι υπηρεσίες της Uber ήδη έχουν επεκταθεί σε περισσότερες από 200 πόλεις, συμπεριλαμβάνοντας από μετακινήσεις μέσω πολυτελών οχημάτων έως μεταφορές με απλά IX ή και κανονικά ταξί που συνεργάζονται με την εταιρεία.
Πώς λειτουργεί;
Η εφαρμογή απευθύνεται, κυρίως, σε χρήστες smartphones και tablets. Όσοι επιθυμούν να κάνουν χρήση της υπηρεσίας, αφού εγγραφούν πρέπει να συμπληρώσουν τα στοιχεία τους σε ειδική πλατφόρμα. Έπειτα, η υπηρεσία εντοπίζει βάσει GPS του κινητού του τηλεφώνου, την γεωγραφική θέση του χρήστη και του επιτρέπει να επιλέξει το είδος του οχήματος που επιθυμεί για τη μετακίνησή του. Ο χρήστης στη συνέχεια επιλέγει «request» ώστε να εντοπίσει τον πλησιέστερο –στην τοποθεσία που βρίσκεται- διαθέσιμο οδηγό.
Αν και τα σχέδια της Uber στην Ελλάδα περιλαμβάνουν ανάπτυξη σε πολλές πόλεις της χώρας, από τη Θεσσαλονίκη, την Πάτρα, την Αλεξανδρούπολη, αλλά ακόμη και το Αγρίνιο, καθώς και δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, όπως η Ρόδος, η Μύκονος, η Σαντορίνη, σε ότι αφορά στην πρωτεύουσα, η Uber σχεδιάζει να αναπτύξει τρεις κατηγορίες υπηρεσιών: α) την UberX που απευθύνεται σε πολίτες, μη επαγγελματίες, με δίπλωμα οδήγησης και τετράπορτο αυτοκίνητο μεσαίου ή μεγάλου κυβισμού, β) την UberBlack, που απευθύνεται σε οδηγούς με επαγγελματικό δίπλωμα που διαθέτουν μαύρο αυτοκίνητο, σεντάν ή SUV (πρόκειται στην ουσία για υπηρεσία πολυτελούς μετακίνησης) και γ) την UberTaxi, η οποία απευθύνεται σε επαγγελματίες οδηγούς ταξί που διαθέτουν και αυτοκίνητο ταξί.
Αντιδράσεις
Σημειώνεται, πως οι Ευρωπαίοι αυτοκινητιστές σε όσες χώρες έχει εφαρμοστεί η υπηρεσία, έχουν προσφύγει δικαστικά κατά της Uber. Από την πλευρά του, το υπουργείο Μεταφορών προειδοποιεί ότι η ελληνική νομοθεσία επιτρέπει μόνο τη δραστηριοποίηση ταξί, μισθωμένων οχημάτων με οδηγό, λιμουζίνων με άδεια και οχημάτων mini bus για την κάλυψη των αναγκών των ξενοδοχειακών μονάδων. Την ίδια στιγμή, οι εκπρόσωποι των Ελλήνων ιδιοκτητών ταξί επισημαίνουν ότι σύμφωνα με το νόμο 4093/2012, μεταφορές μπορούν να παρέχουν μόνο εταιρείες ενοικιαζόμενων οχημάτων που διαθέτουν οδηγό και παρέχουν μεταφορικό έργο έως και έξι συνεχόμενες ώρες.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr