Μια κρίση που προϋπήρχε αλλά επιδεινώθηκε από την οικονομική περιπέτεια του δυτικού κόσμου, είναι χωρίς αμφιβολία αυτή που σχετίζεται με την ενημέρωση και δη τα παραδοσιακά ΜΜΕ.
Σε αυτή την υπόθεση μπορεί να εστιάσει κάνεις από διαφορετικές γωνίες για να δει το πρόβλημα και να εντοπίσει την προοπτική, θετική η αρνητική.
Από την πλευρά αυτού που έχει ανάγκη την ενημέρωση, το πρόβλημα είναι τεράστιο και αφορά την κατάρρευση της εγκυρότητας των εφημερίδων και των ραδιοτηλεοράσεων.
Από επιχειρηματικής πλευράς, τα παραδοσιακά Μέσα, χάνουν αναγνώστες, μοιράζονται μικρότερη διαφήμιση και ανταγωνίζονται άνισα τα Νέα Μέσα.
Μια πρώτη ματιά στην αμερικανική αγορά των media δείχνει το μέλλον για την Ευρώπη.
Κατακρήμνιση στην κυκλοφορία των εντύπων και άνθηση των webmedia τα οποία διανέμουν ταχύτερα, φθηνότερα και συνοδεύουν το περιεχόμενο τους με εντυπωσιακά media assets και διάδραση με το κοινό.
Συνεπώς δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η τελευταία έκθεση της Moodys Investors Service προβλέπει ότι οι προοπτικές για τις εφημερίδες και τα περιοδικά στις Ηνωμένες Πολιτείες είναι αρνητική.
Η έκθεση κάνει λόγο για δραματική κατάσταση για ιδιοκτήτες - εκδότες και δημοσιογράφους των παραδοσιακών οργανισμών Μέσων.
Ειδικότερα αναφέρεται ότι:
- Οι ψηφιακές συνδρομές ανεβαίνουν ενώ πέφτει η κυκλοφορία των εντύπων.
- Το μερίδιο διαφήμισης σε εφημερίδες και περιοδικά θα μειωθεί περαιτέρω αφού η αναγνωστική συμπεριφορά μεταβάλλεται.
- Υπάρχουν πολύ λίγες ενδείξεις ότι η βιομηχανία των Μέσων θα παράγει επαρκή έσοδα από τις ψηφιακές συνδρομές κατά το επόμενο έτος για να αντισταθμιστεί η απώλεια.
Όπως σχολιάζει ο συντάκτης της έκθεσης της Moody’s «Οι εταιρείες θα καταγράψουν κάποια κέρδη έναντι αυτής της παρακμής από τις συνεχιζόμενες επενδύσεις σε ψηφιακές πλατφόρμες, αλλά δεν θα είναι αρκετά".
Σύμφωνα με το σχολιασμό, είναι πιθανό τα νέα για τα περιοδικά να είναι καλύτερα από ότι για τις εφημερίδες, γιατί "οι αναγνώστες εξακολουθούν να απαιτούν τις εβδομαδιαίες και μηνιαίες εκδόσεις που στοχεύουν θεματικά στα ενδιαφέροντά τους".
Στην μελλοντική προοπτική φαίνεται να είναι πιθανή η λύση των ενοποιήσεων εταιρειών εφημερίδων για λόγους επιβίωσης.
Τέλος η Moody’s παρουσιάζει σαν μοντέλο τους New York Times αφού θα επιζήσει γιατί οδηγεί την εξέλιξη στην ψηφιακή ανάπτυξη. Έχει περισσότερα κέρδη από ότι χρέη και άρα υπάρχει απόθεμα επένδυση για περεταίρω ανάπτυξη.
Με αυτά και με αυτά, ας αναλογιστεί κανείς τι συμβαίνει στην Ελλάδα…
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr