Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr

Η ανακοίνωση έρχεται μετά τη συνέντευξη του Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος δήλωσε πως "αν αποδειχθεί πως υπήρχε ύποπτο φορτίο η Hellenic Train θα λογοδοτήσει".
Ο υπουργός επέμεινε σε αυτό, καθώς είπε πως όταν δήλωσε ότι "γνωρίζουμε" πως το τρένο δεν μετέφερε παράνομο εύφλεκτο υλικό, το έλεγε βασιζόμενος σε στοιχεία που του έδωσε η Hellenic Train.
Η εταιρεία, πάντως, παρά την αλλαγή στάσης του κ. Μητσοτάκη επιμένει στην αρχική της τοποθέτηση. Πως δηλαδή η εμπορική αμαξοστοιχία δεν μετέφερε κάτι ύποπτο και πως το 12ο και το 13ο βαγόνι ήταν κενά.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Με γνώμονα την πλήρη διαλεύκανση της τραγωδίας στα Τέμπη, η Hellenic Train επαναλαμβάνει τη σταθερή της δέσμευση για συνεργασία, από την πρώτη στιγμή, παρέχοντας όλα τα διαθέσιμα στοιχεία, με απόλυτη διαφάνεια και υπευθυνότητα σε κάθε αρμόδια αρχή.
Με σεβασμό στο αίτημα των οικογενειών των θυμάτων και της κοινωνίας για την αλήθεια, η εταιρεία συνεχίζει να συμβάλλει ενεργά στη διερεύνηση της υπόθεσης.
Η εταιρεία έχει ήδη παραδώσει όλα τα απαιτούμενα δεδομένα στις αρμόδιες αρχές και έχει απαντήσει σε κάθε σχετικό ερώτημα. Το θέμα του φορτίου της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας 63501 έχει ήδη διευκρινιστεί, στο πλαίσιο της Ερώτησης 2506/03.03.2023, που κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων.
Τι μετέφερε η αμαξοστοιχία;
Η σύνθεσή της περιλάμβανε 13 βαγόνια, εκ των οποίων:
Τα τρία πρώτα, που εκτροχιάστηκαν, μετέφεραν πλατιά προϊόντα ελασματοποίησης από σίδηρο (λαμαρίνες).
Τα υπόλοιπα δέκα περιείχαν εμπορευματοκιβώτια με:
• Παρασκευάσματα διατροφής (4ο – 7ο βαγόνι)
• Μπύρες (8ο – 9ο βαγόνι)
• Σύρματα από σίδηρο (10ο – 11ο βαγόνι)
• Κενά εμπορευματοκιβώτια (12ο – 13ο βαγόνι)
Σύμφωνα με τα τηρούμενα αρχεία της εταιρείας μας και κατά δήλωση του πελάτη/διαμεταφορέα, το περιεχόμενο των σφραγισμένων εμπορευματοκιβωτίων, όπως προβλέπεται από τους εθνικούς και διεθνείς κανονισμούς για τη σιδηροδρομική μεταφορά εμπορευμάτων, έχει αποτυπωθεί λεπτομερώς στο φύλλο σύνθεσης και έχει τεθεί στη διάθεση των αρχών.
Η Hellenic Train θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τις αρμόδιες αρχές, με διαφάνεια και υπευθυνότητα».
Προφανώς, τα φορτία τα οποία περιγράφει η Hellenic Train δεν δικαιολογούν ασφαλώς την έκρηξη και την πυρόσφαιρα που προκλήθηκε μετά τη σύγκρουση. Σε κάθε περίπτωση αναμένεται το πόρισμα του ΕΜΠ και άλλων εμπειρογνωμόνων, τα οποία όπως προκύπτει και από τη συνέντευξη Μητσοτάκη φαίνεται να αποδίδουν τη φωτιά σε εύφλεκτα υλικά εντός της εμπορικής αμαξοστοιχίας.