Οι βασικές εργασίες εστιάστηκαν στην τροποποίηση και συμπλήρωση της υφιστάμενης νομοθεσίας για τα δικαιώματα επιβατών στα διάφορα μεταφορικά μέσα και την εισαγωγή ενός πλαισίου για την περίπτωση των πολυτροπικών ταξιδιών. Ο Χρήστος Σταϊκούρας μιλώντας στους ομολόγους του στις Βρυξέλλες μίλησε για την βελτίωση της οδικής ασφάλειας, την τόνωση της ανθεκτικότητας των υποδομών και τη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών στις μεταφορές.
Κατά τις τοποθετήσεις του στις εργασίες του Συμβουλίου, ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, τόνισε, μεταξύ άλλων:
«Οι δημόσιες συγκοινωνίες αποτελούν κοινωνικό αγαθό που απευθύνεται σε όλους τους πολίτες, χωρίς αποκλεισμούς. Είναι απαραίτητο να διασφαλίζεται ότι οι ταξιδιώτες αντιμετωπίζονται δίκαια και με συνέπεια σε όλους τους τρόπους μεταφοράς, προσφέροντας προστασία απέναντι σε καθυστερήσεις, ακυρώσεις και υπερκρατήσεις, και παρέχοντας την αναγκαία αποζημίωση και βοήθεια. Οφείλουν να διασφαλίζουν ότι οι ανάγκες των ατόμων με αναπηρίες και μειωμένη κινητικότητα ικανοποιούνται με αξιοπρέπεια και σεβασμό. Υποστηρίζοντας αυτά τα δικαιώματα, δημιουργούμε ένα πιο αξιόπιστο και αποτελεσματικό σύστημα μεταφορών, αυξάνοντας την ικανοποίηση των πολιτών και ενθαρρύνοντας τη χρήση των δημόσιων μεταφορών, τα οποία υποστηρίζουν την περιβαλλοντική βιωσιμότητα. Αποτελούν παράμετρο ζωτικής σημασίας για ένα δίκαιο, αποτελεσματικό και χωρίς αποκλεισμούς δίκτυο μεταφορών που ωφελεί όλους, δεδομένου ότι οι μεταφορές είναι το κλειδί που απελευθερώνει την εντροπία ανθρώπων και περιοχών».
Ο κ. Σταϊκούρας, επίσης, υπογράμμισε ότι «απαιτείται εκσυγχρονισμός στο υφιστάμενο πλαίσιο ώστε να ενσωματωθεί η δυναμική του συστήματος, που εκφράζεται μέσω της εισόδου των διαμεσολαβητών ή / και την ανάγκη για αλυσίδα μετακινήσεων με τη δομή ενιαίου πολυτροπικού ταξιδιού. Υψηλού επιπέδου και συμπεριληπτικές δημόσιες συγκοινωνίες σημαίνουν πολιτισμός».
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών στάθηκε θετικά στη νομοθετική πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την υιοθέτηση οδηγίας για την έκπτωση από το δικαίωμα οδήγησης για σοβαρές παραβάσεις, όπως η οδήγηση σε κατάσταση μέθης, υπό την επήρεια ναρκωτικών, η υπερβολική ταχύτητα και η πρόκληση ατυχήματος με θύματα. Ωστόσο, υπογράμμισε πως «αν η Ευρωπαϊκή Ένωση επιθυμεί να αποκτήσει προβάδισμα στον τομέα και να σημάνει την αλλαγή, χρειάζεται να εστιαστεί περισσότερο στην πρόληψη με διαφοροποίηση των οδηγικών συμπεριφορικών προτύπων. Η εκπαίδευση σε όλα τα στάδια της ζωής των πολιτών και η ευαισθητοποίηση στα ζητήματα οδικής ασφάλειας μπορούν να αποτελέσουν τα εργαλεία για αυτή την αλλαγή».
Μετά τη λήξη των εργασιών του Συμβουλίου, ο κ. Σταϊκούρας δήλωσε:
«Συζητάμε σήμερα στο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών ζητήματα που αφορούν την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, την τόνωση της ανθεκτικότητας των υποδομών και τη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών στις μεταφορές.
Η Ελλάδα κάνει σημαντικά, θετικά βήματα προς αυτήν την κατεύθυνση:
- η υλοποίηση του Μετρό στη Θεσσαλονίκη,
- η δρομολόγηση σημαντικών οδικών έργων, που ενισχύουν την οδική ασφάλεια, όπως είναι ο ΒΟΑΚ, το Πάτρα – Πύργος, ο Ε65,
- η ενίσχυση των υποδομών στο σιδηροδρομικό δίκτυο,
- η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων,
- ο νέος ΚΟΚ και
- η ενίσχυση των καμερών στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης,
φέρουν έντονα το αποτύπωμα της Κυβέρνησης, αλλά και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέσα από σημαντική κοινοτική χρηματοδότηση.
Προχωρούμε με σκληρή δουλειά, αυτοπεποίθηση και αποφασιστικότητα».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr