«Κράτησα μια φράση του κ. Χατζηδάκη, ότι ‘’όλα αυτά δεν τα κάναμε κατ’ ανάγκη, αλλά από επιλογή’’. Δεν είχαμε καμία αμφιβολία κύριε Υπουργέ ότι τα μνημόνια ήταν η ‘γραμμή’ της ΝΔ – ιδιωτικοποιήσεις, απόσυρση του κράτους, απουσία ελέγχου κτλ.».
Σε ό,τι αφορά τα επιμέρους επιχειρήματα του Κ. Χατζηδάκη, η Π. Πέρκα σημείωσε τα εξής:
- Για το ότι τα 3,27 δισ. είναι το μεγαλύτερο τίμημα που θα εισπράξει ποτέ το ΤΑΙΠΕΔ, έθεσε το ερώτημα «Για αντίστοιχο asset; Με τι το συγκρίνει; Με άλλες, διαφορετικές ιδιωτικοποιήσεις;».
- Για το ότι η νέα Σ.Π. είναι αποτέλεσμα διαγωνισμού, ο οποίος καθόρισε και το τίμημα και έτσι επιλέχθηκε και ο πλειοδότης. «Σοβαρά τώρα; Υπάρχει ανταγωνισμός; Δεν υπάρχουν καρτέλ; Δεν συνεννοούνται; Ειδικά σε τέτοια μεγάλα έργα, οι εταιρίες που συμμετέχουν είναι μόλις 5 – αν δεν είναι και λιγότερες. Έχω εμπειρία 30 χρόνων στα έργα, κάθε φορά που άλλαζε ο νόμος δημοσίων έργων, το σύστημα ‘μπερδευόταν’ στην αρχή, μετά το έβρισκαν. Ειδικά όμως σε παραχωρήσεις και με τόσο μεγάλο τίμημα, ξέρουμε απ’ την αρχή ποιος θα το πάρει, εδώ και καιρό».
- Για το ότι με το τίμημα της συγκεκριμένης Σ.Π. μειώνεται το χρέος κατά 1.5 μονάδα. «Επαναλαμβάνω, αυτό είναι υποθήκευση των μελλοντικών προϋπολογισμών. Είναι σαν να πουλήσω εγώ ένα κειμήλιο, πράγματι πρόσκαιρα θα είμαι σε καλύτερα κατάσταση, σε λίγα χρόνια όμως, θα έχω πρόβλημα».
- Για το ότι κατά τον Κ. Χατζηδάκη η Αττική Οδός είναι ‘’μια μεγάλη επένδυση’’. «Μιλάμε για τη διαχείριση και τη λειτουργία της Οδού, δηλαδή, ‘δε θα πέσει φτυαριά’. Τι είδους επένδυση είναι αυτή; Τι παράγει; Ποιο είναι το αναπτυξιακό αποτύπωμα; Αλλά πλέον η τάση των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων διεθνώς δεν είναι να κατασκευάζουν, είναι να παίρνουν έτοιμα έργα και να τα λειτουργούν. Και βρίσκουν ΄πρόθυμες’ κυβερνήσεις».
- Για τους ‘πανηγυρισμούς’ μείωσης των διοδίων σε 2.5 ευρώ. «Μας λέτε ότι τα διόδια μειώνονται τώρα, χωρίς να αναφέρετε ότι θα αυξηθούν σε 5 χρόνια. Είναι δυνατόν μια κυβέρνηση να μην σχεδιάζει μακροχρόνια το πού θα πάει η χώρα και τι θα κάνουν οι πολίτες; Από τη ΝΔ λείπει ο οποιοσδήποτε σχεδιασμός, στρατηγικός και μακροχρόνιος. Και σε ό,τι αφορά τη σχέση τιμής των διοδίων και κυκλοφοριακού φόρτου, ο πιο δόκιμος τρόπος για να μειωθεί η κίνηση είναι η ενίσχυση των ΜΜΜ. Ειδικά για την Αττική Οδό, αν ο Προαστιακός έχει πολλά δρομολόγια από και προς το αεροδρόμιο, προφανώς πολλοί θα τον επιλέγουν. Το κομμάτι των μεταφορών είναι πολύ μεγάλο, δεν είναι τόσο απλό».
- Για τις αιτιάσεις του κ. Χατζηδάκη ότι η αντιπολίτευση αμφισβητεί την αναγκαιότητα της Αττικής Οδού. «Είναι ανάγκη να συζητήσουμε ξανά για τη χρησιμότητα; Σε πόσους Υπουργούς πρέπει να απαντήσουμε ότι προφανώς το έργο αυτό είναι χρήσιμο;
- Για τα παραδείγματα μεγάλων έργων που έγιναν με Σ.Π. «Έχει εικόνα ο κ. Χατζηδάκης πόσα έργα αντίστοιχα έχουν γίνει ως κλασικά δημόσια έργα; Χαρακτηριστικά παραδείγματα η ΠΑΘΕ, η Εγνατία Οδός, το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης. Και για το επιχείρημα της ανάληψης ρίσκου και ευθύνης από τους Παραχωρησιούχους, είδαμε τι έγινε και στην οικονομική κρίση, στην πανδημία, στα χιόνια. Πάντα το δημόσιο ήταν που ‘έβαζε το χέρι στην τσέπη’, κάτι που καταγράφηκε και στην Έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου.
- Για το ότι το Ελληνικό Δημόσιο δεν έχει χρήματα να κάνει τέτοια έργα, γι’ αυτό και προκύπτει η συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα. «Τελικά τα έργα καταλήγουν να είναι πολύ πιο ακριβά. Με βάση την Έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου για τα ΣΔΙΤ στη χώρα μας, προκύπτει ότι το κόστος των έργων αυξήθηκε κατά 69%, ενώ παράλληλα είχαμε 55% μείωση του αντικειμένου. Την ίδια στιγμή οι Παραχωρησιούχοι είχαν πολύ μεγάλη κερδοφορία. Παράδειγμα, η εταιρία ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ, το διάστημα 1996-2011 είχε αθροιστικό κύκλο εργασιών 1,8 δισ. ευρώ και κέρδη 64,8 εκ. ευρώ. Οι ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ, που ήταν οι ίδιοι μέτοιχοι, το διάστημα 1999-2011 είχαν 500 εκ. ευρώ έσοδα, κέρδη 145 εκ. ευρώ, ενώ μοίρασαν και μέρισμα 94,2 εκ. ευρώ».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr