«Προχωράμε σημαντικά έργα όπως η επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά που θα είναι έτοιμη μέχρι το τέλος του 2025», τόνισε ο κ. Σταϊκούρας δίνοντας χρονοδιαγράμματα για μια σειρά από σημαντικά έργα υποδομών που βρίσκονται σε εξέλιξη: «Βρέθηκαν τα χρήματα από το ΕΣΠΑ για να γίνει το έργο Γιάννενα – Καββαδία. Προχωρά το έργο Μπράλος – Άμφισσα με χρονικό ορίζοντα υλοποίησης το 2027. Προχωράμε στη συντήρηση της Εγνατίας Οδού, ένα έργο εξαιρετικά σημαντικό. Θα κλείσει μέχρι το τέλος του έτους ο διαγωνισμός για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ, ενώ οι άλλες δύο εργολαβίες έχουν ξεκινήσει τις πρόδρομες εργασίες. Έχουμε την ολοκλήρωση του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος όπως είχαμε δεσμευτεί το καλοκαίρι του 2025. Προχωρά η γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, οι δύο μετροπόντικες θα έχουν διανοίξει όλο τον άξονα μέχρι το καλοκαίρι του 2026. Θα ολοκληρώσουμε μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2026 το υπόλοιπο τμήμα του Ε65. Έχει προχωρήσει η διαδικασία ΣΔΙΤ στη φάση ανταγωνιστικού διαλόγου για Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και Δράμα – Αμφίπολή», τόνισε.
Στη διπλή στρατηγική που ακολουθεί το Growthfund στη διαχείριση των περιουσιακών στοιχείων που βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιό, αναφέρθηκε μιλώντας σε πάνελ του Growthfund Agora το οποίο συντόνισε ο δημοσιογράφος Γιάννης Φώσκολος, ο αναπληρωτής CEO του ομίλου, κ. Στέφανος Γιουρέλης: «Βλέπουμε τα πράγματα με δύο διαφορετικές οπτικές. Η μια οπτική έχει να κάνει με τη διαχείριση των κινδύνων και των ESG κριτηρίων διότι θέλουμε τα περιουσιακά στοιχεία να είναι σε καλή κατάσταση. Η δεύτερη έχει να κάνει με το αναπτυξιακό κομμάτι και το πώς αυτά περιουσιακά στοιχεία μπορούν να ενισχύσουν τις τοπικές κοινωνίες και την κοινωνία», σημείωσε. Ο ίδιος έδωσε ως παράδειγμα τις πρωτοβουλίες που λαμβάνονται στη Διώρυγα Κορίνθου. «Εκεί, η στρατηγική μας στηρίζεται στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας, μέσω της αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας που έχει η εταιρεία και να δημιουργήσουμε νέες επιχειρηματικές δράσεις προσθέτοντας νέες δραστηριότητες που θα ενισχύσουν όχι μόνο την ίδια την εταιρεία αλλά και την τοπική κοινωνία», ανέφερε ο κ. Γιουρέλης σημειώνοντας πως το σχέδιο ύψους 98 εκατ. ευρώ για τη Διώρυγα Κορίνθου προβλέπει την δημιουργία Μουσείου, ποδηλατόδρομου και πεζόδρομου, εμπορικά καταστήματα και μαρίνες.
«Τα ΕΛΤΑ βρίσκονται σε μια εντατική, επίμονη και φιλόδοξη διαδικασία ανάκαμψης και ανάπτυξης», τόνισε ο CEO του ομίλου, κ. Γρηγόρης Σκλήκας προσθέτοντας ότι με το νέο νόμο για το Υπερταμείο δημιουργείται το απαραίτητο πλαίσιο ώστε οι θυγατρικές του, συμπεριλαμβανομένων των ΕΛΤΑ, να μπορούν δραστηριοποιηθούν «επί ίσοις όροις» με τις ιδιωτικές εταιρείες στην ελεύθερη αγορά. Όπως τόνισε ο κ. Σκλήκας το αναπτυξιακό πλάνο των ΕΛΤΑ βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη με ορίζοντα υλοποίησης του επόμενους 18 μήνες και επόμενο άμεσα στοίχημα τη συνένωση των ΕΛΤΑ και ELTA Courier για την περαιτέρω ανάπτυξη του ομίλου σε κρίσιμους τομείς δραστηριοποίησης όπως είναι το e-commerce και το διασυνοριακό εμπόριο.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, κ. Γιώργος Σπηλιόπουλος αναφέρθηκε στην ανανέωση του στόλου των λεωφορείων και ανακοίνωσε πως από τις 23 Δεκεμβρίου θα είναι εφικτή η ηλεκτρονική πληρωμή εισιτηρίων σε όλα τα σημεία εισόδου του δικτύου συγκοινωνιών της Αθήνας. Ο κ. Σπηλιόπουλος σημείωσε πως κάθε Δευτέρα μπαίνουν 30 νέα λεωφορεία σε κυκλοφορία και θα ακολουθήσουν σε επόμενο στάδιο και τα τρόλεϊ, ενώ μεγάλο στοίχημα είναι η αναβάθμιση των συρμών για τη γραμμή 1, ενώ παράλληλα προχωρά και η αναβάθμιση των υπηρεσιών. Ο CEO του ΟΑΣΑ σημείωσε πως την άνοιξη θα είναι έτοιμος ο νέος συγκοινωνιακός χάρτης της Αττικής που θα φέρει καλύτερη αξιοποίηση των πόρων του Οργανισμού.
Τη σημαντική αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών από το 2016 οπότε και ξεκίνησε η αξιοποίηση των λιμένων της χώρας τόνισε κατά την παρέμβασή του ο πρόεδρος της ΕΛΙΜΕ και του ΔΣ του ΟΛΘ, κ. Αθανάσιος Λιάγκος. «Είχαμε επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ και οι τζίροι έχουν αυξηθεί σημαντικά, τώρα στο επίκεντρο μπαίνει η διασύνδεση των λιμένων μέσω αυτοκινητοδρόμων και σιδηροδρόμου, χωρίς αυτή θα έχουμε απλά φορτία να συσσωρεύονται στα λιμάνια», υπογράμμισε.
Μιλώντας ειδικά για τη Βόρεια Ελλάδα ο κ. Λιάγκος σημείωσε πως η περιοχή «διψάει για logistics» και υπογράμμισε την ανάγκη ολοκλήρωσης των σιδηροδρομικών ενώσεων αλλά και της αξιοποίησης του πρώην στρατοπέδου Γκόνου που προορίζεται για εμπορευματικό κέντρο.
Τη σημασία των υποδομών και της τεχνολογίας για την καλύτερη εικόνα των αεροπορικών μεταφορών και του τουρισμού τόνισε ο κ. Κώστας Κεραμιδάς, Concession Affairs Manager της Fraport Greece. Ο ίδιος στάθηκε στις σημαντικές επενδύσεις που έχει υλοποιήσει η εταιρεία στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που λειτουργεί. «Μέσα σε τέσσερα χρόνια δαπανήσαμε περίπου 430 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των υποδομών και από το 2021 που ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα αναβάθμισης επενδύουμε 40 με 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο», σημείωσε ο κ. Κεραμιδάς. Παράλληλα όπως είπε θα προχωρήσει και η επένδυση για την αναμόρφωση των διαδρόμων των αεροδρομίων με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.
Απλοποίηση αδειοδοτικών διαδικασιών, διευκόλυνση λειτουργίας των κέντρων Logistics κι ενίσχυση του ρόλου που έχουν τα επιχειρηματικά πάρκα, είναι κάποιες από τις πρωτοβουλίες οι οποίες προωθούνται από το υπουργείο Ανάπτυξης με στόχο τη δημιουργία ανταγωνιστικών συνθηκών για την ελληνικη οικονομία, όπως τόνισε στον χαιρετισμό της η υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Άννα Μάνη Παπαδημητρίου ανοίγοντας τη συζήτηση «Προς ένα νέο παραγωγικό μοντέλο: Δημιουργώντας μια ολοκληρωμένη αλυσίδα αξίας», στο περίπτερο του Growthfund. «Αυτή τη στιγμή δρομολογούνται προγράμματα συνολικού προϋπολογισμού 75 εκατ. ευρώ για αναβάθμιση 20 βιομηχανικών πάρκων, τα οποία ενισχύουν τη διασύνδεση της βιομηχανίας με τους περιφερειακούς κόμβους της εφοδιαστικής αλυσίδας. Παράλληλα με την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση δημιουργούνται ανταγωνιστικές συνθήκες» τόνισε.
Στη συζήτηση την οποία συντόνισε ο δημοσιογράφος Γιώργος Λαμπίρης, ο Πρόεδρος ΣΕΒΕ - Συνδέσμου Εξαγωγέων κ. Συμεών Διαμαντίδης, μίλησε για ρεκόρ στις εξαγωγές το 2022, οι οποίες ανήλθαν στα 100 δισ. ευρώ, καταλαμβάνοντας το 50% του ΑΕΠ, ενώ επιτυχία για την ελληνική οικονομία αποτέλεσε το γεγονός ότι το διάστημα 2019 με 2022, εν μέσω κρίσεων, υπήρξε τριπλασιασμός των εξαγωγών. Τέλος, διαβεβαίωσε ότι το 2024 θα υπάρξει μεγαλύτερη παραγωγή σε ελαιόλαδο, που θα συμβάλει σε περαιτέρω αποκλιμάκωση των τιμών.
Ο κ. Απόστολος Αποστολάκος, Διευθύνων Σύμβουλος ΟΚΑΑ μίλησε για την κλιματική κρίση και το ρόλο του Οργανισμού Κεντρικών Αγορών και Αλιείας. Όπως είπε: «Η κλιματική κρίση και άλλοι εξωγενείς παράγοντες ωθούν τις τιμές προς τα επάνω και ταυτόχρονα προκαλούν ανησυχία για μελλοντικές ελλείψεις αγαθών». Την ίδια στιγμή διαβεβαίωσε ότι, στην παρούσα φάση, η Ελλάδα βρίσκεται σε ευνοϊκότερη θέση έναντι άλλων ευρωπαϊκών χωρών, τόσο στο θέμα της επάρκειας, όσο και στις τιμές των προϊόντων, όπως μπορούν να διαπιστώσουν και μόνοι τους οι πολίτες, μέσω της ανοιχτής πλατφόρμας του ΟΚΑΑ, στην οποία αναγράφονται οι τιμές της τελευταίας 20ετίας.
Ο κ. Αντώνης Δουμάνογλου, Διευθύνων Σύμβουλος στις Ελληνικές Αλυκές τόνισε ότι η εταιρεία διανύει νέα φάση ανάπτυξης μετά την απόκτηση του συνόλου των μετοχών, αναθέτοντας τη μελέτη της νέας στρατηγικής σε εξειδικευμένο σύμβουλο. Ανέφερε ότι η Ελλάδα είναι ελλειμματική σε ποσότητες αλατιού, αφού οι Ελληνικές Αλυκές διαθέτουν το 90% της συνολικής ποσότητας σε αλάτι που επαρκούν για να καλύψουν μόλις το 50 με 55% της αγοράς. Το αλάτι αποτελεί επίσης, ένα δυνατό εξαγωγικό προϊόν, καθώς είτε εξάγεται απευθείας ως αλάτι, είτε μέσω της πρόσμιξης σε άλλα προϊόντα, όπως ελιές, σαπούνι κ.λπ.
Ο Θάνος Ψαθάς, Διευθύνων Σύμβουλος ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ ανακοίνωσε ότι δρομολογούνται σημαντικές επενδύσεις στα βιομηχανικά πάρκα. Το επενδυτικό πρόγραμμα της ΕΤΒΑ προβλέπει επενδύσεις 85 εκατ. ευρώ για 17 με 18 πάρκα, τα μεγαλύτερα της Ελλάδας, ενώ κατασκευάζονται και δύο καινούργια, εκ των οποίων το ένα βρίσκεται στην περιοχή του Λιτόχωρου σε πλεονεκτική έκταση 1.000 στρεμμάτων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr