Και στην συνέχεια πρόσθεσε: «Τελείωσε ο διαγωνισμός και εκτιμούμε ότι το αργότερο μέχρι το τέλος το έτους θα υπάρχουν 211 νέα λεωφορεία σε Ανατολική και Δυτική Αττική.
Μέχρι το τέλος του 2025 θα έχουμε 300 νέα λεωφορεία, 118 μέτρων και 212 μέτρων στην Αθήνα, και σήμερα υπογράφουμε έναν καινούργιο διαγωνισμό για μια νέα διαδικασία 700 πρόσθετων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας μέχρι το τέλος του 2027. Αυτό που χρειάζεται να κάνουμε είναι να κάνουμε επιπλέον προμήθειες για να βελτιώσουμε και τη συχνότητα των δρομολογίων».
Δείτε μερικά σημεία της συνέντευξης:
Αναφορικά με την εικόνα των συρμών της Γραμμής 1
Χ.ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ: Στην γραμμή 1 έχουμε 14 συρμούς με σύμβαση από το 22 που οι Ισπανοί έχουν αναλάβει να ανατάξουν. Δυστυχώς οι Ισπανοί ζήτησαν και αναπροσαρμογή τιμήματος και αναπροσαρμογή χρονοδιαγραμμάτων εξαιτίας των κρίσεων των τελευταίων δύο ετών. Έγιναν δεκτά αυτά από τη ΣΤΑΣΥ και εκτιμούμε ότι μέχρι το τέλος του 2025 θα έχουν παραδοθεί αυτά.
Αναφορικά με τα κλιματιστικά στους συρμούς
Χ.ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ: Έχουμε στη Γραμμή 1 έχουμε 19 συρμούς από αυτούς οι 4 δεν έχουν κλιματισμό και οι 15 που έχουν ανοίγοντας και κλείνοντας οι πόρτες ή και τα παράθυρα αντιλαμβάνεστε έχουν μειωμένη απόδοση .Στις γραμμές 2 και 3 του μετρό έχουμε 52 συρμούς οι 20 που είχαν αγοραστεί παλιά δεν έχουν κλιματιστικό. Επί χρόνια αναζητούνται- και θα βρεθούν- 39 εκατομμύρια έτσι ώστε το αργότερο σε 12 μήνες από σήμερα να έχουμε κλιματιστικό στους συρμούς αυτούς.
Για την πράσινη μετάβαση
Χ.ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ: Θα πρέπει να υπάρχουν ευρωπαϊκοί πόροι όχι μόνο για να πετύχουμε την πράσινη μετάβαση αλλά ταυτόχρονα πόροι για να αντιμετωπίσουμε τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής. Το αποκορύφωμα αυτής της τοποθέτησης του Πρωθυπουργού ήταν η καταστροφή Daniel γιατί έχουμε πόρους σε ευρωπαϊκό επίπεδο για να πρασινίζουμε τις οικονομίες μας αλλά όταν έρχονται φυσικές καταστροφές δεν έχουμε. Πως θα καλύψουμε τις ανάγκες των πολιτών όταν δεν υπάρχουν οι αναγκαίοι πόροι μέχρι να πετύχουμε τη μετάβαση; Άρα χρειάζεται μια καλή ισορροπία μεταξύ αυτών των δύο προτεραιοτήτων.
Για το πρόγραμμα «Κινούμαι ηλεκτρικά ΙΙ
Χ.ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ: Έχουμε πληρώσει το τελευταίο εξάμηνο 32 εκατομμύρια σε 9.211 δικαιούχους. Κάθε μήνα θα πληρώνουμε 3 με 4 εκατομμύρια € μέχρι το τέλος του έτους άρα θα εξαντλήσουμε τον προϋπολογισμό και θα πληρώσουμε όλους τους συμπατριώτες μας που έχουν γίνει δεκτοί στο σύστημα και ακόμα δεν έχουν πληρωθεί. Ταυτόχρονα βγάλαμε το πρόγραμμα «Κινούμαι ηλεκτρικά ΙΙΙ» του οποίου οι πρώτες πληρωμές θα γίνουν σε χρόνο ρεκόρ τις αμέσως επόμενες μέρες.
Αναφορικά με το πρόγραμμα επιδότησης ηλεκτρικών Taxi
Χ.ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ: Δεν πάμε πάρα πολύ καλά το πρόγραμμα των Taxi γιατί εκεί έχουμε επιδότηση 22,5 χιλιάδες, έχουμε 40 εκατομμύρια από το Ταμείο ανάκαμψης και υπάρχουν μόνο 105 ενεργές αιτήσεις από τις οποίες έχουν εγκριθεί 85 και έχουν επιδοτηθεί 35.
Σε ότι αφορά την αποκατάσταση των ζημιών στο δίκτυο της Θεσσαλίας από την κακοκαιρία Daniel
Χ.ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ: Έχουν υπάρξει αποκαταστάσεις, προσωρινές αποκαταστάσεις αλλά σχεδόν παντού για αυτό και σιδηρόδρομος έχουμε και δρόμους έχουμε και αρκετές γέφυρες επαναλειτουργούν, αυτό που δεν έχει γίνει είναι η μόνιμη αποκατάσταση με όρους υψηλότερης ανθεκτικότητας. Δρόμοι και γέφυρες· θα παρέμβουμε σε 1.000 σημεία 900 εκατομμύρια το κόστος έχει παρουσιαστεί δημόσια και από τον πρωθυπουργό και από εμάς στη Θεσσαλία και οι διαγωνισμοί βγαίνουν φέτος το καλοκαίρι. Χρόνος υλοποίησης τέλος του 2025 στο κομμάτι της χρηματοδότησης που αφορά το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Σιδηρόδρομος· 463 εκατομμύρια ευρώ παρέμβαση στο βασικό σιδηροδρομικό δίκτυο και σε δύο καθέτους Λάρισα -Βόλος και Παλιοφάρσαλος-Καλαμπάκα. Διαγωνισμοί το καλοκαίρι, μόνιμη αποκατάσταση μέχρι το τέλος του ’25. Και παρεμβάσεις σε 33 σχολεία, χρηματοδότηση από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Ήδη οι εργασίες έχουν ξεκινήσει σε όλα αυτά τα σχολεία και η παράδοση θα είναι από φέτος τον Σεπτέμβριο μέχρι το τέλος του έτους ανάλογα με το αν κάποια σχολεία είχαν πάθει ολική καταστροφή.
Χ.ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ: Είναι καλό να μιλάμε για νέα έργα αλλά ταυτόχρονα θα πρέπει να έχουμε χρήματα για αποκαταστάσεις ζημιών και για την αξιολόγηση της ανθεκτικότητας των υποδομών για αυτό και κάνουμε μητρώα γεφυρών ή φραγμάτων γιατί στη χώρα δεν έχουμε ασχοληθεί ποτέ ούτε υπήρχαν και πόροι διαθέσιμοι για αυτά πρέπει συνεπώς να ισορροπήσουμε με όλα αυτά.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr