«Στο πλαίσιο της σύγχρονης ψηφιακής εποχής» είπε η Δόμνα Μιχαηλίδου, «το Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων (ΜΤΠΥ) έχει κάνει τεράστια βήματα προόδου. Με την εισαγωγή ψηφιακών υπηρεσιών με την αυτοματοποίηση διαδικασιών οι λειτουργίες του Ταμείου έχουν απλοποιηθεί, με ταυτόχρονη διαφάνεια και αποτελεσματικότητα στη διαχείριση των πόρων του».
Ειδική αναφορά έκανε η Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης στον μηδενισμό του στοκ των ληξιπρόθεσμων μερισμάτων. Όπως είπε, «χωρίς καμία καθυστέρηση πλέον, οι 300.000 δικαιούχοι λαμβάνουν τα μερίσματά τους. Οι νέοι συνταξιούχοι λαμβάνουν τα μερίσματά τους μέσα σε έναν μήνα. Η δε εξυπηρέτηση τους, άμεσα ή μέσω του 1555, είναι υποδειγματική. Αυτό αποτυπώνεται και στη μείωση των οχλήσεων, οι οποίες έχουν υποχωρήσει στο 20% σε σχέση με αυτό παραλάβαμε το 2019. Και συνεχίζουμε».
Η Δόμνα Μιχαηλίδου ανέφερε, επίσης, πως: «ο στόχος είναι η περαιτέρω αναβάθμιση και αυτοματοποίηση των λειτουργιών του ΜΤΠΥ, αλλά και όλων των υπηρεσιών που διαχειρίζονται εισφορές και αποταμιεύσεις εργαζομένων και συνταξιούχων. Με αυτόν τον τρόπο, όλοι οι άμεσα ενδιαφερόμενοι μπορούν να εξυπηρετούνται γρήγορα, να ενημερώνονται αποτελεσματικά και να αισθάνονται ασφάλεια και εμπιστοσύνη προς τα Ταμεία τους».
«Θα συνεχίσουμε», είπε η Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, «να προωθούμε την καινοτομία στη Δημόσια Διοίκηση, για να διασφαλίσουμε ότι το ΜΤΠΥ θα συνεχίσει να είναι ένας θεσμός αποδοτικός για όλους τους Δημόσιους Υπαλλήλους στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο αυτό, θα ενισχύσουμε τον αριθμό των υπαλλήλων του ΜΤΠΥ».
Ολοκληρώνοντας την ομιλία της, η Δόμνα Μιχαηλίδου συνεχάρη τους υπαλλήλους, τη Διοίκηση και όλους τους συνεργάτες του ΜΤΠΥ και τους κάλεσε να συνεχίσουν με την ίδια αφοσίωση, διατηρώντας την παράδοση και τις αξίες που έχουν κάνει το ΜΤΠΥ ένα σύμβολο ασφάλειας και σταθερότητας για περισσότερο από ενάμιση αιώνα.
Σημειώνεται ότι το Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων είναι Ειδικό Ταμείο του Κράτους, Αποκεντρωμένη Υπηρεσία του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, που λειτουργεί από το 1867. Αποτελεί το μεγαλύτερο Ταμείο πρόσθετης-επικουρικής ασφάλισης στην Ελλάδα (δεύτερο μετά τον e-ΕΦΚΑ), με δικό του προϋπολογισμό-χωρίς χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό, με ταμειακές ροές εφάμιλλες του ΟΠΕΚΑ και της ΔΥΠΑ.
Σήμερα εξυπηρετεί 301.000 μερισματούχους-συνταξιούχους και 303.000 μετόχους-ασφαλισμένους δημοσίους υπαλλήλους, καταβάλλοντας σε τριμηνιαία βάση ανταποδοτικό μέρισμα. Το μέσο μηνιαίο ατομικό μέρισμα ανέρχεται σε 120 ευρώ και το αντίστοιχο χηρικό σε 47 ευρώ. Μάλιστα, με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, στο τέλος Μαρτίου, το Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων κατέβαλε στο σύνολο των μερισματιούχων πάνω από 79 εκατ. ευρώ για το Α΄ τρίμηνο του 2024.
Επιπλέον, κατέβαλε με έκτακτη πληρωμή αναδρομικά ποσά μερισμάτων ύψους άνω του 1,5 εκατ. ευρώ σε πάνω από 2.800 νέους δικαιούχους ατομικών μερισμάτων και μεταβιβάσεων σε μέλη ορφανικών οικογενειών μερισματούχων, με ημερομηνία πρωτοκόλλου υποβολής των δικαιολογητικών τους έως και 29/2/2024.
Χαιρετισμό στην εκδήλωση απηύθυναν ο Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Πάνος Τσακλόγλου, ο Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Βασίλης Σπανάκης και ο Γενικός Γραμματέας Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Νίκος Μηλαπίδης.
Ο Πάνος Τσακλόγλου, κατά την διάρκεια της ομιλίας του, δήλωσε ότι: «Στόχος μας το Ταμείο να αναβαθμίζει διαρκώς τη λειτουργία του, να αξιοποιεί την τεχνολογία με την αρωγή και τη συνδρομή του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης. Η σημερινή εκδήλωση αναδεικνύει την κομβική σημασία της προσαρμογής του ΜΤΠΥ στο ψηφιακό περιβάλλον, αξιοποιώντας τις δυνατότητες που προσφέρει η έκρηξη της τεχνολογίας που καταγράφεται στις μέρες μας. Το ΜΤΠΥ έχοντας συμπληρώσει περισσότερο από ενάμιση αιώνα λειτουργίας και προσφοράς στις οικογένειες των Δημοσίων Υπαλλήλων, επιδιώκει την μετάβαση στη νέα εποχή της ψηφιακής διακυβέρνησης υιοθετώντας αυτοματοποιημένες διαδικασίες προκειμένου να βελτιώσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τα μέλη του.
Στο πλαίσιο αυτό όχι μόνο μηδένισε τις ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις του, αλλά πλέον απονέμει αυτοματοποιημένα το μέρισμα, αποκλείοντας τη δημιουργία νέων ληξιπρόθεσμων απαιτήσεων. Από τον Μάρτιο 2022 έχει ξεκινήσει η υπηρεσία ηλεκτρονικής διαχείρισης αιτήσεων και εγγράφων, οι ψηφιακές υπηρεσίες του Ταμείου εντάχθηκαν στο Gov.gr, το Ταμείο εντάχθηκε στο 1555 και, τέλος, κατάφερε να ψηφιοποιήσει το σύνολο του αρχείου του και να αναβαθμίσει τον εξοπλισμό του. Στόχος μας είναι το ΜΤΠΥ να μείνει στον δρόμο της συνεχούς τεχνολογικής αναβάθμισης».
Όπως ανέφερε ο Βασίλης Σπανάκης: «Το Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων έχει μια τεράστια ιστορία και αριθμεί σήμερα πάνω από 600.000 μέλη. Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στους υπηρεσιακούς παράγοντες για τις προσπάθειες που καταβάλλουν τόσα χρόνια αθόρυβα και αποτελεσματικά. Η ψηφιακή μετάβαση είναι σήμερα μία πραγματικότητα. Έχει κατακτήσει πολλά πεδία της ανθρώπινης δραστηριότητας και της καθημερινότητάς μας και συνεχίζει να εξελίσσεται με ταχείς ρυθμούς. Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, ήδη, από την πρώτη στιγμή της προηγούμενης θητείας, έδωσε προτεραιότητα στην ψηφιοποίηση του κράτους. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός του Κράτους δεν αποτελεί έναν επιφανειακό μοντερνισμό, αλλά συνιστά μία σπουδαία τομή, έναν κοινωνικό εκσυγχρονισμό και μία μετάβαση σε μία δυναμική οικονομία και σε μία δίκαιη κοινωνία».
Ο Νίκος Μηλαπίδης δήλωσε ότι: «Κάθε ψηφιακή συναλλαγή είναι μια αναμονή σε ουρά που δεν έγινε - Το 2022, κάθε πολίτης, κατά μέσο όρο, απέφυγε περισσότερες από 100 ουρές. Πάνω από 1,5 αιώνα, αυτό το Ειδικό Ταμείο παρουσιάζει αξιοσημείωτη κοινωνική πολιτική αλληλεγγύης, συνεισφέροντας σε περιόδους δοκιμασίας του Έθνους. Κάθε ψηφιακή συναλλαγή είναι μια αναμονή σε ουρά που δεν έγινε. Έτσι, υπολογίζεται ότι το 2022 κάθε πολίτης κατά μέσο όρο απέφυγε περισσότερες από 100 ουρές. Το Μετοχικό Ταμείο πρωταγωνιστεί και στην ψηφιακή μετάβαση. Το επίπεδο εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων έχει αλλάξει προς το καλύτερο αξιοποιώντας και την τεχνολογική πρόοδο.
Η «επένδυση» συντελείται αυτή τη στιγμή, για την αναβάθμιση των συστημάτων και υποδομών του Μετοχικού Ταμείου Πολιτικών Υπαλλήλων, προκειμένου να βελτιωθεί η ικανότητα του φορέα να αντλεί στοιχεία από τους φακέλους μητρώου των εργαζομένων, να ενημερώνει λοιπούς ασφαλιστικούς φορείς και να διεκπεραιώνει αιτήματα των πολιτών αποτελεί τον πυρήνα της αλλαγής στην οργανωτική και διοικητική βάση του φορέα. Η ψηφιοποίηση ωστόσο, δεν συντελείται μόνη της. Η διοίκηση και οι υπάλληλοι του ταμείου είναι αυτοί που εντοπίζουν πρώτοι τα σημεία που απαιτούν αναβάθμιση και δίνουν ανθρώπινο πρόσωπο στις νέες τεχνολογίες και τις χρησιμοποιούν για την καθημερινή εξυπηρέτηση του πολίτη».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr