«Θέμα αιχμής του Retail, αποτελεί η διασυνδεσιμότητα εμπορίου – τουρισμού. Η ψηφιακή πραγματικότητα είναι μέρος της ζωής μας, άρα η σύνθεση και η συναντίληψη σε τέτοιες δράσεις πρέπει όχι μόνο να έχουν στόχο ολιστικό, αλλά πρέπει να διαχέονται σε όλες τις μορφές, οριζόντιες και κάθετες, της οικονομικής προόδου στις οποίες περιλαμβάνεται ο τουρισμός και το εμπόριο», επεσήμανε ο Μιχάλης Αγγελόπουλος.
Αναγκαίο ένα ψηφιακό τοπικό σύμφωνο ανάπτυξης
«Η προώθηση του τουρισμού και του εμπορίου στην ακριτική Ελλάδα είτε αυτή είναι νησιωτική, είτε είναι ηπειρωτική έχει προϋποθέσεις. Οι προϋποθέσεις είναι η προσέλκυση ποιοτικού τουρισμού και οι επιχειρηματίες του τόπου να είναι αναγνωρισμένοι, συνειδητοποιημένοι, και εξωστρεφείς. Διότι, πλέον, φτιάχνουμε εφαρμογές που να μπορούν να ανταποκριθούν στη σημερινή τεχνολογική εξέλιξη» τόνισε ο κ. Αγγελόπουλος.
Στάθηκε, δε, σε τρία σημεία:
- Επέστητε την προσοχή στη διαδικασία εφαρμογής των κανόνων ανταγωνισμού retail, free tax, shops μετά την επιτυχημένη διαπραγμάτευση της ελληνικής κυβέρνησης, η οποία κατάφερε να υιοθετήσει χαμηλούς συντελεστές Φ.Π.Α. μέχρι το τέλος του 2025 σε μια σειρά από προϊόντα.
- Τόνισε την αναγκαιότητα του ψηφιακού τοπικού σύμφωνου ανάπτυξης, όπου οι έμποροι θα συμφωνήσουν σε ποιο ποσοστό θα χρησιμοποιούν τοπικά προϊόντα, ώστε να βγαίνει ένα σήμα πιστοποίησης.
- Τέλος, αναφέρθηκε στη νέα προσέγγιση που γίνεται στην Ευρώπη, ενόψει και των ευρωεκλογών, ώστε να υπάρξει αρμόδιος επίτροπος μόνο για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Στην Ευρώπη συζητείται η αρμοδιότητα Επιτρόπου μόνο για τις επιχειρήσεις
Αναφερόμενος στην προσαρμοστικότητα των επιχειρήσεων επεσήμανε ότι είναι απαραίτητο να προσαρμοστούν ανάλογα με την περιοχή και τις προτιμήσεις των τουριστών.
Έφερε το παράδειγμα της Σάμου κατά την περίοδο της δημαρχίας του(2014– 2019) , όπου τα καταστήματα σε όλο το Βόρειο Αιγαίο έκλειναν Σάββατο μεσημέρι στις 2 το μεσημέρι και άνοιγαν τη Δευτέρα το πρωί, με αποτέλεσμα οι Τούρκοι τουρίστες να αδυνατούν να ψωνίσουν. Ευτυχώς οι συνθήκες άλλαξαν, τόνισε ο κ. Αγγελόπουλος, πλέον, υπάρχει προσαρμογή και προώθηση προϊόντων.
Αναφέρθηκε στην πλατφόρμα samosfood όπου τέσσερις διάσημοι Σαμιώτες σεφ μαγείρευαν online 14 συνταγές παραδοσιακών φαγητών με τοπικά προϊόντα, με αποτέλεσμα να αυξηθούν οι πωλήσεις των τοπικών προϊόντων κατά 15%.
Στο διήμερο συνέδριο της ΕΣΕΕ «Future of retail 2024» συμμετείχαν στελέχη του παγκόσμιου Λιανικού Εμπορίου και του ελληνικού επιχειρείν, όπου έθεσαν επί τάπητος τους προβληματισμούς τους και κατέθεσαν τις προτάσεις τους για το νέο τοπίο του Retailing που διαμορφώνεται στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr