Στο πλαίσιο αυτό ανέφερε ότι θα αξιοποιηθούν πόροι από το Ταμείο Ανάκαμψης για την δημιουργία κοινών μεταπτυχιακών προγραμμάτων ανάμεσα σε δημόσια πανεπιστήμια και πανεπιστήμια του εξωτερικού.
Υπενθύμισε ακόμη, ότι μόνο το ένα κομμάτι του νομοσχεδίου άφορα την λειτουργία μη κρατικών πανεπιστημίων στην χώρα, κάτι που θα γίνει με τα αυστηρότερα κριτήρια της ΕΕ και με κρατική εποπτεία.
«Θα στηρίξουμε όλα τα ελληνικά πανεπιστήμια, αρχίζοντας από το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης» δήλωσε ο κ. Πιερρακάκης τονίζοντας ότι με το νομοσχέδιο αυξάνεται το ποσοστό χρηματοδότησής τους και ενισχύεται η εύρυθμη λειτουργιά τους.
Σύμφωνα με τον κ. Πιερρακάκη ο «πυρήνας του νομοσχεδίου» αφορά τη διεθνοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα, τόσο μέσω της απελευθέρωσης της λειτουργίας του δημόσιου πανεπιστημίου και της ενίσχυσης της αυτοδιοικητικής λειτουργίας του, όσο και μέσω της ίδρυσης παραρτημάτων ξένων πανεπιστημιακών ιδρυμάτων υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις και κριτήρια.
Στην συνέχεια, ξεκαθάρισε ότι: «οι προβλέψεις του νομοσχεδίου για την ίδρυση των μη κρατικών μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων των ξένων πανεπιστημίων συνιστούν τα ελάχιστα κριτήρια που τίθενται για να μπορεί η ΕΘΑΑΕ να δεχθεί να αξιολογήσει τον φάκελό τους. Τα ίδια τα παραρτήματα των ξένων πανεπιστημίων θα προβλέπουν τα επιπλέον κριτήρια πρόσβασης των υποψηφίων με βάση τις προτεραιότητες του μητρικού πανεπιστημίου».
Και επανέλαβε πως «το κριτήριο συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις και η προβλεπόμενη βαθμολογική βάση για να μπορεί κάποιος να είναι υποψήφιος είναι υπόθεση ισότητας μεταξύ των δύο πανεπιστημιακών προοπτικών» (δημόσιο πανεπιστήμιο και μη κρατικό παράρτημα), παραδεχόμενος πάντως πως «κάποιος θα εξακολουθήσει, αν το επιθυμεί και μπορεί να ανταποκριθεί, να επιδιώκει να φοιτήσει, χωρίς τις πανελλαδικές εξετάσεις ή και μετά από αυτές, σε πανεπιστήμιο άλλης χώρας αρκεί να γίνει δεκτός από το εκπαιδευτικό ίδρυμα που επιθυμεί με βάση τα δικά του κριτήρια».
«Αυτό δεν αλλάζει σε τίποτε», τόνισε ο υπουργός.
«Ήρθε η ώρα να πάψουμε να είμαστε η παγκόσμια ανορθογραφία και στον τομέα αυτό και να συμβαδίσουμε με τον υπόλοιπο πλανήτη σε ένα θέμα από δεκαετιών λυμένο», σχολίασε.
Ο υπουργός Παιδείας τόνισε πως «η κατάθεση του νομοσχεδίου είναι ένα στέρεο βήμα, επιμελώς μελετημένο με βάση γνωμοδοτήσεις συνταγματολόγων πρώτης γραμμής», ανέφερε τις σχετικές των κ.κ. Βενιζέλου-Σκουρή, Αλιβιζάτου, Μανιτάκη, Σπυρόπουλου και εκτίμησε πως «η κοινωνία έχει ωριμάσει, ίσως είναι μπροστά και από το πολιτικό σύστημα στο θέμα αυτό, συνεπώς αναμένουμε πως το νομοσχέδιο θα πρέπει να τύχει της έγκρισης από μεγάλο μέρος του πολιτικού συστήματος, ειδικά δε οι διατάξεις για το δημόσιο πανεπιστήμιο να εγκριθούν από την ολότητα του πολιτικού συστήματος».
Μεταξύ άλλων, έγινε ειδική αναφορά στις εκκρεμότητες των μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής σχετικά με τα επαγγελματικά τους δικαιώματα τονίζοντας ότι «υπάρχουν ήδη σε εξέλιξη συζητήσεις επιτροπών που ασχολούνται με το θέμα και σύντομα θα κάνουμε τις σχετικές ανακοινώσεις».
Τέλος, ο κ. Πιερρακάκης υποστήριξε πως «μετά το νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση θα ακολουθήσει αυτό για την σχολική εκπαίδευση, που είναι το σημαντικότερο από όλα ειδικά για τον όγκο και την έκταση των αλλαγών που πρέπει να γίνουν» και επανέλαβε ότι «η συζήτηση για το εθνικό απολυτήριο είναι στις προθέσεις του υπουργείου και στο πρόγραμμα της κυβέρνησης, αλλά θα γίνει πάντα με βάση το κεκτημένο της εξισορροπητικής δυναμικής των πανελλαδικών εξετάσεων, η αντικειμενικότητα των οποίων χρειάζεται να διαφυλαχθεί και να ενισχυθεί».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr