Αναλυτικά, οι 9 προτάσεις που υπέβαλε ο ΣΕΒ είναι οι εξής:
1. Να συνεργαστούν τα Υπουργεία Εθνικής Παιδείας και Απασχόλησης για την υλοποίηση του υπάρχοντος Νομοθετικού Πλαισίου, με αναφορά στην επανεργοποίηση του Εθνικού Συστήματος Σύνδεσης της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισηςμε την Απασχόληση- ΕΣΣΕΕΚΑ και την άμεση εφαρμογή του νόμου για τη δια βίου εκπαίδευση.
2. Να εφαρμοσθούν άμεσα όλες οι διατάξεις του Νόμου 3369/2005, που προβλέπει τη διασύνδεση των συστημάτων δια βίου μάθησης και να συνεργαστεί στενά η Εθνική Επιτροπή δια βίου μάθησης με την Επιτελική Επιτροπή του ΕΣΣΕΕΚΑ.
3. Να επαναλειτουργήσει το ΕΣΣΕΕΚΑ, η Επιτελική Επιτροπή του οποίου τελούσε σημαντικό έργο έως την τελευταία της συνάντηση τον Ιούλιο του 2007. Να αναλάβει νέος Πρόεδρος της Επιτελικής Επιτροπής και να συγκληθεί το Εθνικό Συμβούλιο.
4. Προκειμένου να συνδεθούν τα συστήματα εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας, είναι απαραίτητο να συνεργασθούν οι αρμόδιοι φορείς με το ΕΣΣΕΕΚΑ και τα συστήματά του.Από το σύστημα 1 του ΕΣΣΕΕΚΑ, με τίτλο «Έρευνα των Αναγκών της Αγοράς Εργασίας», μπορούν να αντλήσουν πληροφορίες σχετικά με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας και να αξιοποιήσουν τις ήδη υπάρχουσες μελέτες και έρευνες που έχει συλλέξει η επιστημονική του ομάδα και τις οποίες έχουν υλοποιήσει η ΠΑΕΠ, o ΣΕΒ, το ΙΝΕ/ΓΣΕΕ, κ.α.
5. Να προσαρμοστούν όλα τα προγράμματα σπουδών με βάση τα υπάρχονταευρήματα των ερευνών για τις ανάγκες της αγοράς εργασίας σε ειδικότητεςαιχμής.
6. Να ενισχυθεί ο θεσμός των Γραφείων Διασύνδεσης των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ και να επιδιωχθεί η σύνδεση και η συνεργασία τους με τις επιχειρήσεις.
7. Να εφαρμοσθεί η διδασκαλία της επιχειρηματικότητας σε στενή συνεργασία με τους εκπροσώπους της αγοράς εργασίας. Η πιλοτική προσπάθεια διδασκαλίας επιχειρηματικότητα στα σχολεία, που ολοκληρώθηκε με επιτυχία και συνεχίζεται στο επίσημο πρόγραμμα, να επεκταθεί σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.Αυτό απαιτεί την ανάπτυξη στενής συνεργασίας με τις επιχειρήσεις για την αμφίδρομη πληροφόρηση μεταξύ των καθηγητών και των στελεχών επιχειρήσεωνστα θέματα της επιχειρηματικότητας.
8. Αξιοποίηση των κοινοτικών πόρων για τη βελτίωση των υποδομών (ιδιαίτερα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης), καθώς και για τη συνεχή εκπαίδευση και ανάπτυξη του διδακτικού προσωπικού όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης και αρχικής κατάρτισης.
9. Να διαμορφωθεί ειδικός δείκτης μέτρησης της απορρόφησης και αποτελεσματικής αξιοποίησης των κοινοτικών πόρων, η πορεία του οποίου να παρακολουθείται συστηματικά και με τη συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr