Μιλώντας απόψε (27/9) στην ΕΡΤ, ο κ. Ταχιάος είπε: «Εμείς ανησυχούμε από πάρα πολλές μέρες και όχι μόνο για τις υποδομές. Καλό είναι και το θέμα με τις υποδομές, αλλά πρέπει να πούμε ότι αυτό που ανησυχεί κυρίως είναι ο κόσμος. Είναι πάρα πολύ σημαντικό να προστατεύσουμε τους πολίτες. Γι’ αυτό και η Πολιτική Προστασία είναι η υπ’ αριθμόν ένα σκέψη μας, υπ’ αριθμόν ένα ανησυχία μας. Πρέπει να σας πω ότι γνωρίζαμε ότι θα εξελιχθεί δύσκολα το φαινόμενο. Παρόλα αυτά, επειδή ήμουν σε όλες τις σκέψεις της Πολιτικής Προστασίας, μπορώ να σας πω ότι δεν ήταν πολύ σαφής η εικόνα ποιες περιοχές θα χτυπηθούν περισσότερο. Ίσως θα λέγαμε ότι το περιμέναμε και για τη Μαγνησία, όπως και έγινε, αλλά για το πώς ακριβώς και πότε ακριβώς θα χτυπηθούν οι υπόλοιπες περιοχές δεν ήταν εντελώς ξεκάθαρο».
Ο κ. Ταχιάος ανέφερε ότι «είναι πολύ δύσκολο να προβλέψει κάποιος την ακριβή τοποθεσία που θα έχουμε τις ζημίες και από την άλλη μεριά είναι επίσης πολύ εύκολο να ασκεί κανένας κριτική. Αυτό που ενδιαφέρει είναι το πεδίο, οι δυνάμεις που επιχειρούν εκεί επί τόπου για να μπορέσουν να σώσουν ανθρώπινες ζωές – ευτυχώς δε μοιάζει να κινδυνεύει καμία- και βεβαίως σε όποιο βαθμό αυτό είναι εφικτό να σώσουμε και περιουσίες».
«Για πάρα πολλά χρόνια ήμασταν εφησυχασμένοι, για πάρα πολλά χρόνια θεωρούσαμε ότι αυτά ανήκαν σε άλλες γενιές και τελικά αποδεικνύεται ότι η δικιά μας η γενιά περνάει τη μία θεομηνία πίσω από την άλλη και τη μία κρίση πίσω από την άλλη και δυστυχώς πρέπει να μάθουμε να ζούμε με τις κρίσεις» επεσήμανε ακόμα ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Αναφερόμενος στην παρουσίαση που έκανε σήμερα στο Υπουργικό Συμβούλιο σχετικά με την αποτίμηση των ζημιών που προκάλεσε η κακοκαιρία Daniel σημείωσε μεταξύ άλλων ότι «Καταρχήν, εμείς μιλήσαμε μόνο για τις καταστροφές, οι οποίες αφορούν σε δημόσιες υποδομές. Δεν μιλήσαμε καθόλου για τις ιδιωτικές υποδομές. Δεν μιλήσαμε καθόλου για τα ιδιωτικά κτίρια, διότι δεν είναι αντικείμενο πλέον του υπουργείου μας, είναι της Πολιτικής Προστασίας. Εμείς πραγματοποιήσαμε αυτοψίες σε υποδομές, κυρίως οδικές, μεταφορικές και φυσικά σε σχολεία, κτιριακές δηλαδή. Εκεί διαπιστώθηκε ότι σε ένα σύνολο περίπου 470 αυτοψιών υπάρχουν αρκετά χιλιόμετρα του δικτύου -όχι κανένα συνταρακτικό νούμερο- αλλά αρκετά χιλιόμετρα σημειακά όμως, δηλαδή διάσπαρτα παντού σε όλη τη Θεσσαλία, τα οποία έχουν χτυπηθεί από την κακοκαιρία».
Ο κ. Ταχιάος είπε ακόμα ότι υπάρχουν φθορές σε τεχνικά έργα και κατάρρευση γεφυρών. Για τις γέφυρες που δεν έχουν καταρρεύσει είπε ότι θα γίνουν επανέλεγχοι. Σημείωσε ότι «πρέπει να ξαναδούμε τα θέματα και των αποκαταστάσεων εξαρχής. Πρέπει να είμαστε πιο δραστικοί, να μην ξανασυμβούν τέτοια φαινόμενα. Και να ξέρετε και το εξής, κι αυτό αποτελεί και προσωπικό στοίχημα θα έλεγα, του Χρήστου Σταϊκούρα, με τον οποίο το συζητάμε συνέχεια και μάλιστα το παρουσίασε και σήμερα στο Υπουργικό Συμβούλιο, η συντήρηση των υποδομών και έλεγχος τους είναι πάρα πολύ σημαντικό πρόβλημα. Είναι μια άσκηση για όλους μας. Πρέπει να ξέρετε ότι και χώρες όπως η Γερμανία ή ακόμα και οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν υποδομές που έχουν γεράσει και δεν τις έχουν επιθεωρήσει».
Επιπλέον τόνισε ότι «μην ξεχνάτε ότι έχει 50 χρόνια που έχουμε κάνει και εμείς πολλές γέφυρες κι έχουν παλιώσει. Πρέπει να επιστρέψουμε και να τα ελέγξουμε. Ξεκινάμε τέτοια προγράμματα. Θεσμοθετούμε κανόνες για τις επιθεωρήσεις των γεφυρών, αλλά σε κάθε περίπτωση έχουμε πραγματικά προβλήματα αυτή τη στιγμή στη Θεσσαλία. Είναι μία περιοχή που νομίζω ότι πονά η ψυχή όλων μας να βλέπεις αυτούς τους ανθρώπους για δεύτερη φορά μέσα σε λίγες βδομάδες να ταλαιπωρούνται στο Βόλο, στα ορεινά της Καρδίτσας, ακόμα και στα πεδινά της Θεσσαλίας. Ακόμα και στη Λάρισα, το Σωτήριο είναι πολύ κοντά στη Λάρισα και είναι εκεί στον Δήμο Κιλελέρ, είναι στην πεδιάδα. Βλέπεις ότι οι άνθρωποι αυτοί πραγματικά χρήζουν προστασίας. Πρέπει να γυρίσουμε και να στρέψουμε το ενδιαφέρον σε αυτούς και να φτιάξουμε τις υποδομές τους. Αυτό που κάναμε λοιπόν σήμερα στο Υπουργικό Συμβούλιο είναι ότι αναλάβαμε ως Υπουργείο Υποδομών την εκτέλεση των έργων αποκατάστασης και θα το κάνουμε αυτό με ένα φαστ τρακ τρόπο εκεί όπου δεν έχουμε άμεση αρμοδιότητα. Πήραμε τις αρμοδιότητες ουσιαστικά της Περιφέρειας, όχι των Δήμων πάνω μας για το οδικό δίκτυο και τις αρμοδιότητες των Δήμων για κάποια σχολεία».
«Τα έργα αυτά χρειάζονται σοβαρές μελέτες και υψηλούς οικονομικούς πόρους καθώς και ανθρώπους» υπογράμμισε.
Στην ερώτηση για το αν υπάρχουν οι απαραίτητοι τεχνικοί πόροι, δηλαδή αρκετά μηχανήματα που θα εξαπλωθούν σε μία τόσο μεγάλη επικράτεια η οποία έχει πληγεί και να κάνουν ταυτόχρονα τα έργα, αλλά και τους οικονομικούς πόρους ο κ. Ταχιάος απάντησε «αυτό είναι ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζει τώρα η Περιφέρεια, η οποία αυτή τη στιγμή αναζητά και έχουμε συλλέξει από όλη την Ελλάδα πόρους για να μπορέσει να κάνει την προσωρινή προσβασιμότητα και τουλάχιστον να μπορέσει να αμυνθεί και στις επερχόμενες θεομηνίες[…] Πρέπει να κάνουμε κάποια οικονομία δυνάμεων από άλλα έργα, δηλαδή να μεταφέρουμε πόρους από άλλα έργα και επαναλαμβάνω όχι οικονομικούς, δεν διακυβεύονται τα άλλα έργα, έχει να κάνει κυρίως με το χρονισμό των έργων στη Θεσσαλία, για να μπορέσουμε στα προσεχή χρόνια να τελειώσουμε τις μελέτες που χρειάζονται και να κάνουμε και τα έργα. Δηλαδή αυτό είναι μια υπόθεση ενάμιση χρόνου σίγουρα και δε μιλάω για το σιδηροδρομικό, μιλάω για το οδικό[…] Θα έχουν τελειώσει τα πιο βασικά. Δηλαδή θα έχουν εξασφαλίσει οι άνθρωποι άρση του αποκλεισμού των κοινοτήτων, οι οποίες αυτή τη στιγμή δεν έχουν πρόσβαση».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr