Όπως σημείωσε αναλυτικώς, «εμείς ανταποκριθήκαμε στο εύλογο αίτημα της κοινωνίας να έχουμε προσιτές και ανταγωνιστικές τιμές στις ακτοπλοϊκές διασυνδέσεις. Σκύψαμε πάνω από τη συγκεκριμένη αγορά και είδαμε ότι, όντως, υπάρχει αποκλιμάκωση τιμών καυσίμων, που αποτελεί το βασικό κοστολογικό παράγοντα για τις ακτοπλοϊκές γραμμές κατά σχεδόν 50% σε σχέση με πέρυσι. Ωστόσο, τα καύσιμα παραμένουν ακριβότερα κατά 20% σε σχέση με τα ιστορικά επίπεδα τιμών καυσίμων». Επιπλέον, συμπλήρωσε, «η εικόνα είναι κάπως πιο σύνθετη, υπάρχει μια αύξηση στους μισθούς, έχει αυξηθεί ο κατώτατος μισθός και οι μέσοι μισθοί, επομένως έχει αυξηθεί το εργασιακό κόστος για τις ακτοπλοϊκές».
Από εκεί και πέρα, συνέχισε, «υπάρχει, όντως, ένα περιθώριο στη διακύμανση των τιμών, που μπορεί να στραφεί προς ένα πιο ελκυστικό πακέτο τιμών. Και, συζητήσαμε με ένα εποικοδομητικό πνεύμα με τις εταιρείες, πριν χρησιμοποιήσουμε άλλα μέσα. Εισακούσθηκε, νομίζω, το αίτημα της κοινωνίας, τα αποτελέσματα αυτού του διαλόγου ήδη φαίνονται. Αυτό που είδα χθες από τις μεγάλες εταιρείες που ανακοίνωσαν νέα εκπτωτικά πακέτα, είναι ότι κάνουν εκπτώσεις της τάξης του 20% έως 30% για τα οικογενειακά πακέτα, για τη χρήση του αυτοκινήτου, για τους δημοφιλείς προορισμούς, για ειδικά κοινωνικά πακέτα. Επομένως, υπάρχει μια ανταπόκριση», συμπέρανε.
Όμως, «σε κάθε περίπτωση, η κυβέρνηση είναι πάνω από τη συγκεκριμένη αγορά. Θα προστεθεί στο Παρατηρητήριο Τιμών του Υπουργείου Ανάπτυξης και η ακτοπλοϊκή αγορά. Εμείς αυτό που είδαμε στο πλαίσιο του εξωγενούς πληθωρισμού είναι ότι η διαφάνεια στις τιμές φέρνει μεγαλύτερο ανταγωνισμό, φέρνει πιο ενημερωμένες επιλογές για τους καταναλωτές. Αυτό θέλουμε, τις αγορές να λειτουργούν πιο ανταγωνιστικά. Θα παρακολουθήσουμε την ανταπόκριση των εταιρειών», δεσμεύτηκε επίσης διαμηνύοντας παράλληλα ότι:
«Δεν έχει τελειώσει η συζήτηση, δεν έχουν ανταποκριθεί όλες οι εταιρείες, ούτε στο βαθμό που θα θέλαμε». Επιπροσθέτως, «είμαστε πάνω από την αγορά, παρακολουθούμε την ανταπόκρισή της στο αίτημα της κοινωνίας και της κυβέρνησης να έχουμε πιο λογικές τιμές με βάση τα πραγματικά κόστη. Σε κάθε περίπτωση είμαστε εδώ για να παρέμβουμε».
Σύμφωνα με τον κ. Σκέρτσο, «η πολιτεία, το κράτος έχει πλέον πολύ περισσότερα εργαλεία στα χέρια του για να ελέγξει τις αποκλίνουσες αυτές συμπεριφορές, που δεν λαμβάνουν υπ' όψιν την μεγάλη πίεση που υφίσταται τη στιγμή αυτή το οικογενειακό εισόδημα. Ο πληθωρισμός και η ακρίβεια είναι το Νο1 πρόβλημα για την κοινωνία, για κάθε ευρωπαϊκή κοινωνία. Είναι επίμονος», ανέφερε, αν και, διευκρίνισε, στη χώρα μας «έχει αποκλιμακωθεί ταχύτερα από τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες. Είναι στο 1,8% τον προηγούμενο μήνα, όμως παραμένει ψηλός για τα είδη πρώτης ανάγκης, για τα τρόφιμα. Εμείς έχουμε θεσπίσει και Παρατηρητήριο Τιμών, το οποίο, πλέον, κάνει πολύ καλά τη δουλειά του και δημιουργεί συνθήκες διαφάνειας και σύγκρισης τιμών, που είναι πολύ χρήσιμο εργαλείο για να κάνουμε σωστές επιλογές».
Ταυτοχρόνως, «έχουμε θεσπίσει ήδη από την έναρξη της πληθωριστικής ενεργειακής κρίσης ένα εργαλείο πολιτικής, το οποίο ελέγχει τα επίπεδα κερδοφορίας σε σχέση με την προ κρίσης περίοδο. Όποια επιχείρηση ή όποιος κλάδος σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα, εμφανίζει παραπάνω κέρδη από το εύλογο κέρδος, το οποίο υπήρχε προ κρίσης, τότε ελέγχεται και επιβάλλονται κυρώσεις για αυτή τη συμπεριφορά. Κανείς δεν μπορεί να παίζει, αυτήν τη στιγμή, με το εισόδημα των πολιτών. Καταβάλλει πολύ μεγάλη προσπάθεια η κυβέρνηση και να μειώσει φόρους και να αυξήσει εισοδήματα». Τα οποία, «δεν μπορεί να ροκανίζονται από την απληστία κάποιων», επισήμανε κλείνοντας τη συγκεκριμένη απάντηση.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr